Goedemiddag
Ik heb hier een Ford S-max 2.0 van 2008 en daar komt steeds een foutcode terug nadat er even mee gereden is. Nu hebben we reeds de volgende dingen gecontroleerd luchtleidingen, magneet ventielen, kabelbreuk, stekkers en de wervels in het spruitstuk zelf zijn gecontroleerd. Maar de foutcode komt steeds terug. Iemand er enige ervaring mee??????
Dan had ik er graag iets over vernomen
Mvg
Renato
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke foutcode
is wel handig om te weten
Goedemorgen fordmannetje
Sorry. Ik heb er al grijs haren van, de foutcode is P 2008 zuigbuis- omschakeling-onderbreking. Ik heb ook al via google gezocht, maar vindt er weinig van terug. Zodoende dat ik de foutcode vergeten was erbij te zetten. Hoop dat je daar een antwoord op weet😉
Mvg
Renato
nooit van gehoord
wat merk je met rijden?
Eigenlijk merk je niks met rijden, de auto rijd gelijk hij hoort te rijden. Dat is het vreemde eraan. De klant heeft er geen last van enkel het lampje dat brandt.
Even in de wilde weg. Het is een PSA motor? Is het niet de aanzuigbuis met dat Y vormige tussenstuk? Zal dat bedoeld worden met de foutcode?
een psa-benzinemotor in een ford?
Goed gezien Harry4203. Ik dacht aan een diesel, mijn fout dus mijn opmerking vergeten.
Goedemorgen
Bij onze Ford S-max (19-TG-VJ) brandt weer het lampje van het motormanagement.
Bovendien hield hij gisteren duidelijk in bij accelereren, en accelereerde de auto niet vloeiend maar schoksgewijs. Het is alsof hij vermogensverlies heeft. Nu is er dus wel duidelijk een probleem aanwezig, iemand een antwoord, of dergelijk probleem al voor gehad.
Renato
Ik heb p2008 in google gezet en er staat wel wat over een ford focus. Meteen krijg je een Youtube filmpje. De man heeft het over een P2004 maar ik denk toch dat je het daar moet zoeken. Het spruitstuk heeft een wervelklep/ omschakelingsklep. kijk maar bij afbeeldingen.
Hoeveel kilometers heeft de auto gedraaid, zit hier niet het beruchte inlaatspruitstuk op ?
Daar zit inderdaad dat beruchte spruitstuk op maar bij ford zeggen ze dat er geen problemen zijn met dit spruitstuk, we hebben het er ook af gehad en grondig gecontroleerd of de kleppen blijven hangen. Nu is het zo sinds woensdag staat er nog een extra fout bij p0420 kat omzettingsfactor cil bank 1-waarde te laag. Nu dacht ik al aan een lambdasonde of eventueel de kat wat verstopt zit want ze horen ook een ratelend geluid onder de wagen en het is net of de auto eens een goede plof moet geven om dan terug goed te werken zegt nu de eigenares. Dit verhaal hebben we nu ook pas mee gekregen.
De auto heeft 220000km gelopen
Het probleem van de foutcode was de magneet ventiel wat niet mee werkte, maar deze deed dit als de auto warm was. In combinatie met het spruitstuk waar de kleppen inwendig ook speling hadden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar