Problemen met Ford Transit turbodiesel motor 100 pk bij 160.000- 170.000 km: defecte verstuiver en versleten waterpomp: dus dure reparaties. Kan iemand mij zeggen hoe lang dit soort onderdelen, normaal gesproken, mee zouden moeten gaan? Een verwachte levensduur van een dergelijke robuste auto zou toch 300.000 km moeten zijn!
Geplaatst door Hann (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
15 Reacties
yoshi (0) PRO, 17 jaar geleden
Verstuivers en waterpomp zijn enkele van de vele onderdelen die aan mechanische slijtage onderhevig zijn in een auto.
Wie zegt dat die 300.000 km mee moeten gaan zonder dat die ooit eens defect zouden kunnen gaan.
primera p11 (0), 17 jaar geleden
Ik vind dit ook niet abnormaal met deze km stand.
Hann (0), 17 jaar geleden
bedankt voor jullie reacties, ik vind echter een gebruiksduur van nog geen 3000 uur met dergelijke gebreken niet een teken van degelijkheid.
Ik zal mijn vraag anders formuleren: aan alle Ford Transit rijders met een 100 PK turbodiesel motor: wie heeft ook problemen gehad met verstuivers en/of waterpomp en bij welk kilometrage?
focuske (0), 17 jaar geleden
hann, dit is niet alleen voor de transit. ik heb ook 2 verstuivers kapot gehad en dat is van een ford focus. ik heb ook maar 137000km focuske
focuske (0), 17 jaar geleden
+ hann, zou mij niet verwonderen dat die andere verstuivers ook stuk gaan. heb het probleem ook aan de hand, groetjes focuske
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
Mechanische dingen slijten bij gebruik nu eenmaal
En om 3000 uur te nemen bij die km stand is kort door de bocht, veel km's in de stad met 0 tot 50 km/u of op 80 km wegen, stationair draaien etc.
Bij de VW is het normaal om bij een distributieriem vervanging meteen de waterpomp te vervangen.
Zelfs bij een Bentley of Rolls Royce slijten deze onderdelen, en zal reparatie het meervoudige kosten.
Groet,
Cor
Hann (0), 17 jaar geleden
Hallo Cor,
ik heb de Transit vnl op lange ritten (Frankrijk, midden Duitsland) gebruikt zodat ik een gem. van 65 km/h heb gebruikt voor mijn berekening van 3000 bedrijfsuren.
Het vervangen van de waterpomp bij deze Ford motor houdt tevens in het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp die via tandwielen op de dezelfde as als de waterpomp wordt aangedreven. Reparatie kost dan bijna 800!! Dit wordt een dure grap als bij iedere riem deze delen moeten worden vervangen. Weet iemand of er na 2003 aan deze tandwielaandrijving modificaties zijn aangebracht? Dit beweerde nl. de Franse Ford monteur die mijn motor heeft gerepareerd.
MVG
Hann
wokkel (0), 17 jaar geleden
Sinds wanneer moet je een stuurbekrachtigingspomp tegelijk met je waterpomp vervangen?? Lijkt mij stug.
Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden
Sinds de waterpomp aangedreven word door de stuurpomp.
Door het lekken van de waterpomp, roesten de spiebanen van de stuurpomp er af.
Niels
primera p11 (0), 17 jaar geleden
Auto rijden kost nou eenmaal geld, maar sommige merken hebben een permanent abonnement op je portemonnee.
En die verstuivers is gewoon een zwak punt van die ford, want dit hoor je wel vaker.
En bij sommige merken is het tegenwoordig heel normaal dat voor sommige onderdelen de rest eromheen ook vervangen moet worden.
Maar ja, de dealer moet ook leven niet waar.
yoshi (0) PRO, 17 jaar geleden
@primera:
Heel makkelijke opmerking:" de dealer moet ook leven". Mensen die vertrouwd zijn met Ford die weten dat als de waterpomp van een duratorq gaat lekken, de spiebanen gaan roesten en zo de servopomp niet meer aangedreven wordt.
Of denk je soms dat wij het fijn vinden om de klant op te zadelen met een hoge factuur.
Jij laat de klant misschien liever twee keer terug komen om nadien de servopomp alsnog te vervangen.
Moet je twee keer hetzelfde werk doen. Brengt ook op.
sjaak10918 (0) PRO, 17 jaar geleden
is ook iets waar ze met het ontwerp rekening mee kunnen houden.
yoshi (0) PRO, 17 jaar geleden
Klopt. En is bij de nieuwe 2.2l duratorq ook aangepast.
primera p11 (0), 17 jaar geleden
Uiteindelijk word alles aangepast Yoshi, maar je word er als klant mooi mee opgezadeld.
Niet goed uitgedachte constructies door berekenen aan de niets vermoedende klant.
Vind je het gek dat ze dan klagen, je gaat voor een lulligheidje en PREVENTIEF word ernog het een en ander mee vervangen.
Leg dat maar eens uit.
Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden
Je hebt als klant de vrije keus hoor..;)
Wil je het niet, dan doen we het niet.
Komt er een herhalings reparatie, dan moet je het weer betalen.
Je bent als dealer, afhankelijk van de leverende organisatie.
Dus wat moet je dan?
Niels