Betreft een Transit met een 2.5 torque di? motor waarvan binnen 2 weken eerst onderweg de dynamo is vervangen en de multi-riem.Waarschijnlijk heeft de dynamo vastgezeten.Nu kwam een week later de bus bij ons met een kapotte stuurpomp (lagers eruit).Nieuwe stuurpomp met nieuwe multi-riem en na 2 dagen was de multiriem helemaal weggesleten.Weer een nieuwe gemonteerd en het enige wat we konden vinden was dat deze nogal klapperde.Nieuwe spanrol en nieuwe geleiderol was dit klapperen weg.
Nu weer een paar dagen een hoop lawaai en weer een klapperende multi-riem.Gaan morgen verder op onderzoek uit, maar is iemand dit bekent met dit probleem en kan ons op weg helpen?De motor heeft 250.000 km gelopen.Kan bv de krukaspoelie dit veroorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jazeker kan dat(zelf ook al een paar maal gehad)
Het is tevens een trillingsdemper.
Demonteer de poelie even,en kijk dan goed ín de poelie,of het rubber niet heeft losgelaten.
Succes
Niels
Wederom bedankt Niels.Inderdaad zit het probleem in deze poelie.Je moet wel goed kijken , want in eerste instantie hadden we hier al wel vluchtig naar gekeken en nu we hem los hebben gehaald kun je inderdaad zien dat hij iets uit het midden ligt.
18 jaar
dynamo poelie moet een vrij loop in zitten anders gaat riem ook erg klapperen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar