Na rit op snelweg na bv. 100, soms 200 km doet zich het volgende voor:een halve seconde 100 % vermogen weg, na 10 seconden nogmaals, en zo met de regelmaat van de klok ongeveer 25 keer een schok door de auto, door dat even het vermogen helemaal wegvalt,en dan stopt hij helemaal,als of iemand de contact sleutel omdraaid,--opnieuw starten lukt maar zo gauw het voorgloeilampje uit is slaat de motor weer af,
auto is aan de testkast geweest geen storing of foutcode,
de volgende dag, als hij helemaal afgekoeld is , start hij weer en loopt weer goed,korte ritten geen probleem, lange ritten wel.
wie herkent dit of heeft een idee wat het zou kunnen zijn,alle tips/suggesties zijn welkom
NB
ik heb de auto nog maar een paar weken,vorige eigenaar en onderhouds historie zijn onbekend,
auto heeft 115 000 km op de teller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk aan de brandstofpomp in of bij de tank zijn die warm draait en dan niet meer pompt.
Normaal zou je zeggen BDP-sensor, maar dan slaat de motor helemaal niet meer aan totdat deze afgekoeld is.
Lijkt op brandstofprobleem, is het filter al opnieuw vervangen? en zit daar de retourleiding goed van vast? die wil wel eens niet ver genoeg in het filter gedrukt zitten.
Controleer ook de bedrading op de egr-klep, of deze niet gebroken zijn en tegen elkaar aan komen.
Motor wordt verder niet te warm?
Suc6
@oldford: pomp in tank heb ik nog niet gezien bij 1.8 tddi......
Ik ken ze ook niet allemaal uit mijn hoofd. Ik zei ook "in of bij" want ik neem niet aan dat de diesel door zwaartekracht naar voren loopt.
Yep, gewoon zelfaanzuigend door de vp30 pomp, helaas.
Het woordtje "bij" had ik dan weer niet gezien.....
O.K. In dat geval is er nog de mogelijkheid dat de tankBEluchting niet goed werkt en de tank vacuüm trekt.
In dat geval valt er niet veel meer te zuigen.
Tank beluchting is ok (gecontroleerd)massa verbindingen zijn ook schoongemaakt,
hoe kan het dat de motor een paar seconden loopt en gelijk als het voorgloeilampje uitgaat de motor stopt,
dit kan eindeloos hehaald worden, wacht je met starten tot het lampje uit is, slaat de motor ook niet aan.
met brandstof probleem zou hij toch langzaam gaan in houden en dan wat stotterend stil gaan vallen,
maar dit zijn hele korte nukjes met steeds dezelfde tussenpozen en dan na 20a25 keer pats boem stop.
15 jaar
brandstoffilter was enkele weken terug al vervangen,de leidingen zijn ook al gecontroleerd, niks mis mee,
motor temp. is normaal, bedrading egr klep controleren gaat nog gebeuren,
is er nog iemand die een idee heeft vwb mijn vorige bericht ??
15 jaar
ik heb een gaspedaal sensor stuk en de tweede sensor hapert ook af en toe,
krijg via onderdelen lijn gaspedaal met stelmotor(90 euro)
mijn vraag;heb ik stelmotor nodig?
wie weet wat nieuw gaspedaal kost?
15 jaar
De dealer kan je zo vertellen wat een gaspedaal kost, en dan weet je zeker dat het nieuwe (en goed) is.
Stelmotor zit niet op een 1.8 diesel.
Suc6
dankjewel dokter Markus.
15 jaar
Heb vermoedelijke oorzaak gevonden, auto is drie keer bij garage geweest en ze hebben de massa verbindingen schoongemaakt, stekker verbindingen schoongemaakt, en er waren steeds twee problemen die zich steeds weer voordeden,radio storing en de tank meter stond meestal op nul terwijl de tank vol was,
vanmorgen met de auto stofzuigen zag ik een zelftappertje om de vloerbedekking op z'n plaats te houden,
ik draai hem er uit en wat zie ik ?? dwars door een kabelboom gedraaid,
zet de radio aan, muziek ! de tankmeter staat op vol ! ik denk probleem opgelost.
met dank aan de vorige gebruiker!!!!!!!!!!!!!!!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar