close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: nerveuze motor bij 2400 tpm

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8td intercooler 66kw

Als ik met mijn Escort in het toerentalgebied kom (onder belasting) van 2300 tot 2500 tpm dan begint de motor te schudden net alsof je het gaspedaal snel indrukt en weer loslaat en dan verschillende keren na elkaar. Dit probleem blijft zich herhalen in alle versnellingen en steeds bij ongeveer 2400 tpm.
Er is al veel vervangen aan mijn wagen en hij heeft al verschillende dagen gelogeerd bij Ford dealers.
Tot op heden is er nog geen pasklare oplossing gevonden en dat duurt al zeker 3 jaar.
Er is mij gezegd dat ik er mee zal moeten leren leven van ik vind dat zeker geen antwoord van een Ford technieker.

Misschien heeft er iemand nog een gelijkaardig probleem vast gesteld of moeten verhelpen.
Alles suggesties zijn welkom.

vriendelijke bedankt bij voorbaat.

Geplaatst door

Clipper97 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toevallig ooit een lekke koppakking gehad?

Niet bij mijn weten.
De wagen behoorde, tot over een jaar, aan mijn collega en die heeft nog nooit z'n koppakking vervangen.
Waarom, als ik vragen mag?

Clipper97 0

17 jaar

door het monteren van een koppakking die niet de goede dikte heeft na het vlakken van de kop,kun je ook vreemde klachten krijgen.
wat is er al allemaal vervangen aan de auto?

EGR is dicht gemaakt
3de verstuiver is vervangen
oliedrukcontact en temperatuursensor zijn vervangen
distributieriem vervangen waarna de timing eens versteld is naar vroeger en later om de gevolgen ervan te kunnen vaststellen, zonder positief resultaat.
De vervroegingssolenoide zou vervangen zijn bij Dieselcentrum Uten in Veerle en die ga ik nu zelf eens vervangen om te zien wat dit doet.
De EGR ga ik ook terug open zetten en de turbodruk is terug naar 900gr gezet daar deze op 680 stond bij mijn laatste meting een maand geleden.
En dan zijn er nog ontelbare Dataloggers uitgevoerd met de WDS...

Clipper97 0

17 jaar

ik zou toch gaan denken aan een defect aan de brandstofpomp.
heb je er al eens een échte dieselspecialist na laten kijken?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.