Ford S-Max : Ngelende injectoren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Iemand gekend met het volgende probleem:
Bouwjaar ben ik niet zeker van!!

Klant (carroseriebedrijf) komt in dieselwerkplaats met (dacht hij) probleem met injectoren.
Dieselwerkplaats test de injectoren op testbank (Siemens VDO Piëzo) en er waren er 2 die niet voldeden aan de test.
Dus: dieselwerkplaats besteld 2 nieuwe siemens injectoren maar na montage is het probleem niet weg.
Het is hetzelfde als ervoor.
Bij koude start onregelmatig draaien.
Tijdens rijden, rond de 2000 Tr/min nagelen en erboven rijdt de wagen zoals het moet.
Geen foutcodes.
Met KTS uitgelezen correcties injectoren vrij goed op stationair.

Als we met de KTS in live data gingen konden we niets zien bij:
- regeneratie roetfilter
- tijd geleden laatste generatie
- afgebroken regeneraties
- drukverschil roetfilter
- Cilinderbalanscontrole

Raar fenomeen vind ik.


Dieselwerkplaats telefoneert wat rond en verneemt dat het zou kunnen zijn dat er een drijfstang licht geplooid zou zijn (gekend probleem).
Ik kan dit niet geloven.
Dieselwerkplaats zegt ook dat het zou kunnen aan de variabele schoepen v/d turbo kan liggen.
Kan ik nog veel minder geloven want dan krijg je zoiezo een foutcode.

Iemand gekend met dit nagelen?

Volgens mij zijn het de injectoren (de andere 2) die moeten vervangen worden.

Bedankt voor het meedenken.

V4-lover

Geplaatst door V4-lover (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford S-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

als we nog niet eens weten wat voor motor erin ligt dan wordt het wel heel moeilijk
piezo verstuiver zit op de dv6 die ook in de ford ligt

hiermee is bekend dat hij soms wil nagelen
enige dat je vaak moet doen is controleren of de verstuivers goed ingesteld staat, staat een 8-10 cijferige nummer op elke verstuiver deze moet de computer weten welk waar zit
als je dit niet goed insteld loopt hij niet lekker en gaat hij nagelen
nummer is afwijking van de verstuiver en die moet de computer weten

verder laatste software moet erin zitten
en de verstuiver moeten goed ingeleerd worden
(warme motor 120 gas los zakken naar 100 en weer optrekken, dit zo 10 maal doen en nagelen zal minder zijn)

tevens laat hem naar een dealer gaan waar ze bekend zijn met de motor en meer van af weten
dieselwerkplaats is goed voor reviseren maar veel meer ook niet, dat is mijn ervaring tenminste
heb daar veel verstuivers goedgekeurd en afgekeurd gezien en nog nooit klopte het
altijd bleek de verstuiver dan toch defect te zijn
tevens kan de dealer beter zeggen of rest van het systeem naar behoren werkt

V4-lover (0) PRO, 11 jaar geleden

Ben tevreden met uw antwoord.
Ik ben het met u volkomen eens dat de tijd van testen en repareren van inspuitsystemen ver voorbij is. (euor 6 staat voor de deur).
Sorry dat ik het type motor niet wist.

Wat ik zeer vreemd vond was dat ze in ford garage spraken van drijfstang geplooid!!!!
Dit kon er bij mij niet in.

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

dat snap ik ook niet wat de dealer daar mee bedoelt
heb nog nooit problemen met een drijfstang zelf meegemaakt bij normaal gebruik
motor ophol of vloeisotfslag (koelvloeistof boven op de zuiger) dan wel maar dan noem ik ook niet meer normaal
[img]http://img707.imageshack.us/img707/7159/...[/img]
denk dat ze dit bedoelen zoals op de foto
maar dan moet wel gekke dingen vooraf gebeurt zijn, bij deze was dus vloeistof boven op de zuiger

Doktor (0) PRO, 11 jaar geleden

Zijn wel de juiste verstuivers vervangen? soms worden de verstuivers in ontstekingsvolgorde genoemd, tevens kan bij de franse motor cilinder 1 aan versnellingsbakzijde zijn.
toch eens kenteken nummer of chassisnummer melden voor juiste motor

Suc6

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

@hierboven is ook mogelijk dat deze fout is gemaakt
altijd leuk dat ze cilinder 1 injector bij bak zit en cilinder 1 bougie bij distributiekap
dit tenminste al keer meegemaakt

je zou dus ook dat kunnen proberen je telecodering van je verstuiver keer omdraaien en kijken of hij dan beter loopt
het zou zomaar kunnen zijn dat dit het is, uitsluiten valt gelukkig makkelijk te doen
dit wel met de gedachten dat er verder niks mis mee is

V4-lover (0) PRO, 11 jaar geleden

Sorry, niet meer kunnen proberen aangezien de wagen bij een klant van mij stond/
Weet niet meer hoe het verder afgelopen is.
Klant van een Ford garage komt in Dieselwerkplaats terecht..... ken j e het vervolg.
De ene zegt injectoren,, de andere Drijfstang enz...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.