👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
sinds het weer koud is geworden hebben wij al enkele focussen gehad die moeite hebben om aan te slaan, alleen als je een beetje gas bijgeeft dan slaat de motor aan en blijft soms meteen doorlopen, maar meestal slaat hij noch enige keren af.
geen foutcodes aanwezig, zo te zien geen afwijkingen in de diverse signalen. brandstofdruk is goed(tank met verse brandstof gevuld)
luchtomloopklep en cht-sensor al vernieuwd, maf uitgewisseld.
wie heeft er nog sugesties ???
ik hoor ze graag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat we al een paar keer hebben meegemaakt is dat er koelvloeistof in de stekker van de cht sensor en in de cht sensor zelf zit.Als je de focus aansluit op WDS datalogger zie je dat de pcm een cilinderkop temperatuur van (ver) boven de werkelijke motortemperatuur herkent bij een koude motor.Voorbeeld:buitentemperatuur: -2celcius de motortemperatuur voordat de motor voor de eerst keer gestart is +28graden celcius Remedie is dus om ook de stekker van de cht goed te controleren en schoon te maken.
Ook kan het voorkomen dat de kleppen niet goed afdichten,comressie verlies dus(ja ook bij 16v motoren zonder hydrostoters).
Hopelijk kun je iets met deze tips.
friso bedankt voor je reactie.
de temperaturen had ik al gecontroleerd m.b.v. datalogger
ook de compressie is gecontroleerd en deze was goed.
het grootste probleem is dat de storing heel wisselvallig optreed.
op dit moment testen we met weer een nieuwe stationaire regelklep omdat de vorige twijfels opriep (lag al een hele tijd op voorraad bij onze andere vestiging)
tot nu toe nog geen problemen met starten gehad !
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar