Klant komt hier met transit welke van het ene op het andere monent aan het roken is geslagen. Blauwe rook en een onverbrande diesellucht uit de uitlaat. Motor loost ook stationair wat onregelmatig, pakt echter wel goed op en loopt verder ook topsnelheid (motor heeft 125000 km gelopen).
Klant moet nog iets ophalen met de auto, en wil hem daarna hier laten staan.
De klant heeft 15 km gereden, de auto uitgezet, maar hij wil nu niet meer starten.
Heb een verstuiverleiding losgehad, en daar komt wel wat diesel, is er een handige manier om de pomp te testen, en heeft iemand ervaring met het stukgaan van deze (Bosch)pompen.
Wij doen hier eigenlijk geen diesels, daarom ook niet echt veel ervaring met deze motoren.
Ik vind het zo vreemd dat de auto eerst wat slecht liep, en dan ineens niet meer wil lopen.
Groeten,
Erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Erik,
Is er niet per abuis benzine getankt.
Hans
Verstuivers willen wel eens afbreken aan de eindpunt en dan is het ook vreselijk roken en niet meer aanslaan. Je kunt ze er vrij eenvoudig uithalen en dan kun je ze zo checken.
Bedankt voor de zeer snelle reacties, was eigenlijk wel benieuwd, en heb de verstuivers er gelijk maar uitgehaald. En idd is er van een de tip weg, je kunt gewoon de naald zien zitten.
Natuurlijk naar aanleiding van dit nog een paar vragen:
1. Kan het afgebroken deel kwaad id cilinder (ik heb geen gerammel gehoord, dus volgens mij is het al via de uitlaat weggegaan)
2. Mij lijkt het het beste om alle verstuivers te vervangen, is dit normaal (maw is de kans groot dat over een paar km er weer een andere afbreekt)
3. Zijn die verstuivers ook te reviseren nadat ze afgebroken zijn?
4. Kan het zijn dat een motor helemaal niet aan wil slaan met een kapotte verstuiver? De andere drie hebben wel wat roet op de tip, maar lijken mij normaal te werken.
Groeten,
Erik
De afgebroken stukjes verdwijnen inderdaad in de uitlaat.
Alle 4 vervangen.
Ze zijn niet te reviseren.
Niet willen aanslaan met 1 defecte verstuiver is mogelijk.
17 jaar
Alle 4 vervangen is natuurlijk altijd het beste, maar wij hebben (gezien de kosten) al een paar maal gewoon de defecte vervangen en nadien geen probleem meer gehad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar