close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: niet lopen transit

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 80 pk diesel

Klant komt hier met transit welke van het ene op het andere monent aan het roken is geslagen. Blauwe rook en een onverbrande diesellucht uit de uitlaat. Motor loost ook stationair wat onregelmatig, pakt echter wel goed op en loopt verder ook topsnelheid (motor heeft 125000 km gelopen).
Klant moet nog iets ophalen met de auto, en wil hem daarna hier laten staan.
De klant heeft 15 km gereden, de auto uitgezet, maar hij wil nu niet meer starten.
Heb een verstuiverleiding losgehad, en daar komt wel wat diesel, is er een handige manier om de pomp te testen, en heeft iemand ervaring met het stukgaan van deze (Bosch)pompen.
Wij doen hier eigenlijk geen diesels, daarom ook niet echt veel ervaring met deze motoren.

Ik vind het zo vreemd dat de auto eerst wat slecht liep, en dan ineens niet meer wil lopen.

Groeten,

Erik.

Geplaatst door

01erik01 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Erik,

Is er niet per abuis benzine getankt.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Verstuivers willen wel eens afbreken aan de eindpunt en dan is het ook vreselijk roken en niet meer aanslaan. Je kunt ze er vrij eenvoudig uithalen en dan kun je ze zo checken.

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Bedankt voor de zeer snelle reacties, was eigenlijk wel benieuwd, en heb de verstuivers er gelijk maar uitgehaald. En idd is er van een de tip weg, je kunt gewoon de naald zien zitten.

Natuurlijk naar aanleiding van dit nog een paar vragen:

1. Kan het afgebroken deel kwaad id cilinder (ik heb geen gerammel gehoord, dus volgens mij is het al via de uitlaat weggegaan)
2. Mij lijkt het het beste om alle verstuivers te vervangen, is dit normaal (maw is de kans groot dat over een paar km er weer een andere afbreekt)
3. Zijn die verstuivers ook te reviseren nadat ze afgebroken zijn?
4. Kan het zijn dat een motor helemaal niet aan wil slaan met een kapotte verstuiver? De andere drie hebben wel wat roet op de tip, maar lijken mij normaal te werken.

Groeten,

Erik

01erik01 0
badge

17 jaar

De afgebroken stukjes verdwijnen inderdaad in de uitlaat.
Alle 4 vervangen.
Ze zijn niet te reviseren.
Niet willen aanslaan met 1 defecte verstuiver is mogelijk.

Edje Raketje 0

17 jaar

Alle 4 vervangen is natuurlijk altijd het beste, maar wij hebben (gezien de kosten) al een paar maal gewoon de defecte vervangen en nadien geen probleem meer gehad.

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.