We hebben hier een Ford Fietsa staan, een diesel 1753cc, 44Kw uit 1997.
Chassisnr. WFOAXXGAJAVJ00033
Wanneer men de contactsleutel omdraait om te starten gebeurt er niets.
- Controlelampjes in dashbord branden
- rood knipperlichtje naast het uurwerk dooft
Startmotor draait niet rond, de auto gloeit niet
De brandstofpomp laat geen mazout naar de verstuivers toe
Batterij=100%
startmotor=100%
Wie herkend dit probleem?
Geplaatst door ellymerckx (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden
1: als de startmotor niet draait zul je nooit brandstof op de verstuivers krijgen.
Heb je op de startmotor gemeten of je startsignaal krijgt vanaf contactslot? heb je dat niet kijk dan eens het kleine stekkertje na wat aan de zijkant van de accubak zit, daarin zit een zwart/blauwe draad en die kan wel eens kapot gaan.
Suc6
ellymerckx (0), 13 jaar geleden
Hallo Doktor,
Bedankt voor u snelle reactie. Maar als ik een kabel leg naar de 'plus' van de batterij en dan naar het draadje op de startmotor dat van het contactslot komt, draait de startmotor wel rond. We hebben ook geprobeerd om hem in gang te trekken met aangezet contact. Maar hij draait niet.
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Je moet tijdens het starten een + signaal op je startmotor krijgen. Daarnaast moet ook de brandstofpomp bekrachtigd worden. Dit komt alles van het contactslot af.
Zorg eerst dat je contactslot goed functioneert. Een externe draad direct naar de startmotor leggen is een goede test voor de startmotor, maar verder niets.
Ik neem aan dat je met ´mazout´ de diesel bedoelt.?! Waarom noem je dit eerst gewoon diesel, en daarna mazout??
Ralf
ellymerckx (0), 13 jaar geleden
Beste Ralf,
Ik woon in België en hier worden beide vaak als synoniem gebruikt.
Kan het ook aan het contactslot liggen dat de motor niet voorgloeit?
Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden
Met het contactslot, worden diverse ´verbruikers´ aan +12V gelegd waarschijnlijk ook het voorgloeirelais.
Tevens krijgt het voorgloeirelais nog andere impulsen, zoals van de koelvloeistoftemperatuur.
Meet eerst eens of er 12V op de startmotor komt tijdens het bedienen van je contactsleutel.
S6.
ellymerckx (0), 13 jaar geleden
Het probleem is opgelost. De klant had de bruine relais in de zekeringskast in de motorruimte verwisseld van plaats.
Iedereen bedankt voor het meedenken