Wagen tweedehands gekocht door een klant en had eerst een injector probleem dit is dan hersteld. Daarna een olielek vast gesteld door elk gaatje kwam er olie uit ondertussen had de klant ook al de turbo vervangen .
Volgens mij heeft de wagen een onderdruk probleem of zijn er nog andere problemen gekend voor dit fenomeen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turboschade komt NOOIT vanzelf, wat is de oorzaak?
Bij deze motoren meestal gebrek aan onderhoud: Niet de juiiste olie en/of te lange intervallen. Maak het oliefilter maar eens open, zit waarschijnlijk vol dikke klonten.
Kijk ook eens naar de afdichting van de injectoren. Je ruikt de verbrandingsgassen en/of je ziet dikke zwarte drab rond de injectoren.
Beste Pouwels
ik had reeds aangegeven dat het probleem oliedruk is en dat de injector dichtingen vervangen zijn en het zou best kunnen dat verwaarlozing van het onderhoud de turbo om zeep heeft geholpen maar ik had graag vernomen of er nog andere zaken buiten motor slijtage een oorzaak kunnen hebben van een extreme karterdruk want door elk gaatje of burage en dichting komt er olie uit alleen als gereden wordt bij stationaier draaien is daar geen probleem mee.
Alvast bedankt voor meedenken
Voornaamste oorzaak: vastzittende (of versleten) zuigerveren.
9 jaar
Door lekkende injectordichtingen durft de turbo ook al eens defekt gaan. Oliefilter slibt hierdoor dicht, enz.... Met als gevolg : kapotte turbo.
Kon dat ook eerst niet geloven maar blijkbaar kennen ze bij Citroen dit defekt wel. Blijkbaar trekt motor daar valse lucht via de huls waarin de injector zit, in de cilinderkop.
Al compressie gemeten en lektest gedaan?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar