close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: olie lek

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600 HDI

Wagen tweedehands gekocht door een klant en had eerst een injector probleem dit is dan hersteld. Daarna een olielek vast gesteld door elk gaatje kwam er olie uit ondertussen had de klant ook al de turbo vervangen .
Volgens mij heeft de wagen een onderdruk probleem of zijn er nog andere problemen gekend voor dit fenomeen.

Geplaatst door

sanny (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Turboschade komt NOOIT vanzelf, wat is de oorzaak?
Bij deze motoren meestal gebrek aan onderhoud: Niet de juiiste olie en/of te lange intervallen. Maak het oliefilter maar eens open, zit waarschijnlijk vol dikke klonten.
Kijk ook eens naar de afdichting van de injectoren. Je ruikt de verbrandingsgassen en/of je ziet dikke zwarte drab rond de injectoren.

Pouwels 0
badge

9 jaar

Beste Pouwels
ik had reeds aangegeven dat het probleem oliedruk is en dat de injector dichtingen vervangen zijn en het zou best kunnen dat verwaarlozing van het onderhoud de turbo om zeep heeft geholpen maar ik had graag vernomen of er nog andere zaken buiten motor slijtage een oorzaak kunnen hebben van een extreme karterdruk want door elk gaatje of burage en dichting komt er olie uit alleen als gereden wordt bij stationaier draaien is daar geen probleem mee.
Alvast bedankt voor meedenken

sanny 0
badge

9 jaar

Voornaamste oorzaak: vastzittende (of versleten) zuigerveren.

Heino4267 630

9 jaar

Door lekkende injectordichtingen durft de turbo ook al eens defekt gaan. Oliefilter slibt hierdoor dicht, enz.... Met als gevolg : kapotte turbo.
Kon dat ook eerst niet geloven maar blijkbaar kennen ze bij Citroen dit defekt wel. Blijkbaar trekt motor daar valse lucht via de huls waarin de injector zit, in de cilinderkop.

jhl 0
badge

9 jaar

Al compressie gemeten en lektest gedaan?

Pouwels 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.