ik ben bezig een mondeo trend 2.0 Duratec met handbediende airco te voorzien van een automatische aircobediening, de zogenaamde EATC. de stekkers voor temp-bediening en luchtstroomverdeling zijn hetzelfde, echter ontbreken de aansluitingen voor de aanjager-snelheid en temperatuursensor voor de aut. temp-regeling. Wie weet wat ik moet aanpassen of kan mij helpen aan de elektrische schema's van deze wagen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
phoe,je haalt je nog wel wat op de nek zeg.
je temperatuursensoren ontbreken,,je binnen/buiten temperatuur sensor,je lucht-uitstroom temperatuur sensor,je klepstand sensor,je(wat je zelf aangeeft)aanjagersnelheid(die traploos is!),en niet te vergeten je zonlicht sensor op het dashbord.verder mis je ook nog stukken bedrading!
bouw je een orginele eatc in?
aan schema's heb je niet veel,omdat je van alles nog nodig hebt.
wordt een best werkje,en ik zou zeggen,het is het niet waard,en kan bijna niet(maar ja,alles kan)
maar ik wil je de schema's eventueel wel mailen.
succes met het project!
maar ik zou zeggen,niet doen!
niels
He niels, bedankt voor je reactie. Ik geloof ook wel dat het een werk wordt, maar niet zo veel als jij denkt. Ik heb een originele EATC, en alles werkt ook, verwarming werkt er al op, net zoals alle kleppen voor luchtverdeling. Het is denk ik alleen die sensor voor binnentemp. en de traploze aanjager. Die is nu getrapt op de manuele bediening en en ik zou graag willen weten hoe ik dat aan moet passen. Als je de schema's kan mailen graag. Al je tips zijn meer dan welkom, bedankt alvast
20 jaar
Voor wat betreft die aanjager zal je een andere aanjagermotor moeten gebruiken omdat een eatc zoals gezegd een traploze bediening van de aanjager gebruikt en daarvoor wordt ook een ander type van aanjager gebruikt. Die wordt aangestuurd door de EATC module en waarschijnlijk zal je de bedrading naar de aanjagermotor moeten aanpassen. Het principe van die traploze aanjager is te vergelijken met een 3-fasige wisselstroommotor, waar een draaiend magnetisch veld wordt opgewekt en daardoor de rotor gaat meedraaien, alleen wordt hier dat draaiend magnetisch veld gestuurd door de nodige elektronica.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar