👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Bij km stand rond de 60.000 problemen met knipperend voorgloeilampje, matig tot slecht startend. Diverse malen bij garage gestaan, vaak als antwoord: software is bijgesteld. en inderdaad gaat dan weer een tijdje goed. Midden in Frankrijk tijdens het rijden knipperend lampje, vermogenverlies en na 2000
euries armer 4 nieuwe verstuivers rijker. (Dit bij een km stand van 85.000 en net uit de garantie)Doet het 2 maanden goed maar daar is het lampje weer. Garage vervangt na dat de auto volgens zeggen 2 dagen aan de computer heeft gehangen nu een relais. Helpt niet veel, nu starten we als volgt:
Nadat het lampje gedoofd is wachten we +/- 5 seconden en 99 van de 100 keer ok, echter die ene maal blijft het lampje knipperen en start de motor niet (loopt de startmotor niet rond) Sleutel
terug en normaal starten. Dan weer ok. Maar niet echt ok dus, wordt er een beetje moe van.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als alleen de verstuivers vervangen zijn komt de fout weer terug.
Dit probleem is gekend bij Ford. Meestal is de HD pomp de oorzaak. Wegens fouten in de hardheid van het materiaal komen er metaaldeeltjes in de brandstof, dus ook in de verstuivers.
Alleen alles vervangen helpt afdoende. Ik weet van een technieker bij Ford dat men een persoon bezig heeft die niets ander moet doen dan pompen en verstuivers en leidingen en filters vervangen onder garantie. Na 2002 zou het beter zijn.
Ik zou als ik u was tussenkomst van Ford aanvragen via de dealer.
Toch even reageren op het bovenstaande: Diegene die beweert dat ze iemand hebben in de werkplaats die niets anders moet doen dan pompen, enz. van tdci's vervangen die overdrijft, en dan druk ik mij zachtjes uit. Er zijn met de eerste tdci's (focus en mondeo) inderdaad problemen geweest. Daarvan was zeker een gedeelte bij met een defecte pomp. Maar dat is nu onder controle.
En nu terzake; Het feit dat een tdci slecht start kan verschillende oorzaken hebben.
1. Software zou bijgesteld zijn, maar hoe? De juiste manier (voor het two box systeem) is de volgende: eerst PCM, dan IDM updaten en dan verstuivers programmeren in IDM.
2. Wagen kan ook niet of slecht starten door slecht signaal van nokkenassensor. Een foutcode wordt niet altijd in het geheugen van de pcm gezet. Oplossing; voedingsspanning nokkenassensor overzetten van 5V naar 12V. Zou bij de dealer moeten gekend zijn, daar is een TSB van.
3. Slecht werkende brandstofdoseerklep, waardoor een foute raildruk onstaat.
Is de hogedrukpomp echt defect dan is dat te zien aan de brandstof. Daarvan moet dan een staal van worden opgevangen via de retour van de pomp en gecontroleerd worden op metaal- en andere deeltjes.
Verder kunnen de verstuivers getest worden via de hoeveelheid lekbrandstof.
Mag ik U een goede raad geven. Zoek een Ford dealer die kan omgaan met tdci, want achter zo'n moderne commonrail zit een behoorlijke brok elektronica.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar