close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Onregelmatige loop bij stationair en "resonantie"

Bouwjaar: 2003

Wij hebben een Mondeo Wagon TDCI 130 pk met een Durashift automaat (120.000km). Heerlijke auto maar we hebben last van de volgende problemen:

* Bij koud weer loopt de motor onregelmatig stationair, zodra de motor warm is verdwijnt loopt ie mooi. De Forddealer heeft geen foutcodes ontdekt maar het probleem kunnen ze helaas ook niet oplossen.

* Rond de 1200 toeren hoor je een resonantie uit de motor komen. De automatisch spanner van de multisnaar is al 2 keer vervangen. De resonantie is na deze vervanging dan even weg maar komt na een paar ritten langzaam weer terug. Kan dit iets met het vliegwiel te maken hebben en zo ja wat zijn de kosten van vervangen daarvan? Garantie is nml. net verlopen

Geplaatst door

dennis-caro (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij het eerste probleem.
Laat je dealer een verstuiver lektest doen, waarschijnlijk is er een verstuiver bij die een beetje lekt zodat de raildruk te laag word, net niet laag genoeg voor een foutcode.

Ten tweede ik denk dat je krukaspoelie niet goed is, heeft de dealer hier al een keer naar gekeken?? Kan je er wel 100 spanners op zetten, maar het probleem blijft dan terugkomen.
Dus een nieuwe krukaspoelie erop.

Postie 0
badge

18 jaar

Hallo Postie,

Bedankt voor je tips. We gaan contact met de dealer opnemen!

dennis-caro 0

18 jaar

krukaspoelie, multisnaar en spanner vervangen en de problemen zijn over.
IMV klep vervangen op de brst pomp zou het onregelmatig lopen moeten oplossen. laat dan ook de JATCO remdrukschakelaar controleren.
suc 6

Ondertussen is de krukaspoelie vervangen. Ook de multisnaar en spanner zijn opnieuw vervangen. Het probleem leek nu echt over te zijn maar helaas duurde de pret maar een weekje. Het geluid is weer terug aan het komen. Niet zo erg als voorheen maar ik vrees dat het (weer) erger gaat worden, zoals het de vorige keer ook gebeurde. Is er nog meer wat vervangen zou kunnen worden om deze resonantie weg te halen?

dennis-caro 0

18 jaar

Na mijn laatste melding (mei 2006) is er in maart 2007 door de dealer (op mijn kosten) weer een nieuwe spanner, multiriem en krukaspoelie op gezet. Volgens de dealer nu een gemodificeerde. Nu, na 7 maanden is het probleem weer terug. Om gek van te worden. Nu gaat de auto deze week voor een grote beurt en gaan ze er weer naar kijken (onder garantie). Hoop dat het nu eindelijk voorgoed opgelost kan worden want ik word er gek van! Fijne auto verder.

Wie weet hoe het kan dat dit probleem steeds weer terugkeert?

dennis-caro 0

17 jaar

Afgelopen week is de spanner/spanrol e.d. voor de 4e keer vervangen. Echter na 1 rit is de 'rammel' alweer terug!! Volgens de For dealer is er niets aan te doen, het hoort bij de Mondeo TDCI. Om gek van te worden! Wie kan me vertellen hoe dit komt?

dennis-caro 0

17 jaar

Afgelopen woensdag de auto weer bij de dealer achtergelaten. Men zou de boel verder onderzoeken. Aan het einde van de dag mocht ik 30 euro betalen (voor het uitlezen van de auto) en verder niets. Het uilezen gaf geen foutcodes. De monteur heeft mijn problemen ook niet waargenomen...toen ik instapte en startte rammelde hij er weer vrolijk op los. Waarom hoor ik (en iedereen in mijn omgeving) het wel en een monteur niet?

Is er hier een TDCI-Durashift expert? Misschien heeft iemand een tip of weet iemand een dealer die dit vaker opgelost heeft? Help...

dennis-caro 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.