is het probleem gekend bij iemand ,van deze wagen tdci 130pk, waarvan het gloeispiraallampje knippert en de wagen niet optrekt, er zit geen pit in ?Heeft 62000 km en heeft onlangs groot onderhoud gehad. Volgens mij loopt ie op nood en ik weet zo direct niet waaraan ik moet denken, heb dit nog niet gehad bij dit model. Dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcodes motorregeling laten uitlezen bij de dealer. Aan de hand van de foutcode(s) kan je dan weer verder.
was ik wel van plan, maar ik dacht dat er misschien wel iemand dit probleem al eerder had meegemaakt,en mij al een tip kon geven.Aangezien wij niet officieel zijn en ford als specialiteit hebben beschikken wij helaas niet aan een uitleestoestel,en wordt het hoog tijd om er een te kopen denk ik!Heeft er trouwens iemand een tip wat het beste merk is om ford uit te lezen ?(buiten het merk om natuurlijk)
diesel en luchthoeveelheidsmeter altijd al een probleem geweest! de lucht hoeveelheid bepaald de hoeveelheid brandstof. als de hitte draad in de luchthoeveelheidsmeter vervuilt raakt meet hij een lagere waarde,de motor krijgt dus meer lucht als wat hij daadwerkelijk meet! op deze lagere waarde regeld hij de hoeveelheid branstof af en zal dus stukken minder trekken. de computer kan dit niet zien als fout en zal dus geen foutcode aangeven. hoop dat je hiermee verder komt gr. berend
Berend, je antwoord gaat op voor een benzine-motor.Bij een diesel heeft de lmm een andere funktie(rookgrens bepaling).
J.E
heb hem naar de dealer gedaan om uit te lezen en daarna hebben we een nieuwe verstuiver en een verstuiverleiding geplaatst. Alles ok nu,dit heeft vooral te maken met het tanken van minderwaardige brandstof?Een veel voorkomend probleem naar het schijnt,wij hebben nochtans vele tdci s lopen en dit is de eerste met dit probleem!Is wel dure panne,wetende dat er 4 verstuivers zitten, gelukkig was er maar 1 stuk, hopende dat dit zo blijft nu .Nochtans wijzen wij al onze clienten er op goeie brandstof te tanken.....
een tip voor als je ooit nog eens een tdci hebt die een foutcode heeft die wijst op een probleem met een verstuiver. Geef de verstuivercode (16 karakters) opnieuw in in de pcm met behulp van de WDS. Foutcode(s) wissen en wagen laten rijden. Komt de code naar verloop van tijd terug dan moet de verstuiver vervangen worden. Soms gebeurt het dat de pcm een code genereert i.v.m een verstuiver omdat de pcm op het einde van zijn regelbereik zit. Door het opnieuw ingeven van de code wordt het regelbereik weer op zijn startpositie gezet en kan het zijn dat er geen problemen meer zijn. Is de verstuiver echt defect dan komt de foutcode vrij snel terug.
Dit geldt enkel voor de duratorq motoren in mondeo en transit en de 1.8 tdci van de focus I.
dank u yoshi,maar mocht et geen defecte verstuiver zijn, zou de wagen dan ook zo slecht rijden en op rolantie altyd pendelen tussen 500 en 1500 toeren? gelijk ie voordien deed?
Is moeilijk te zeggen. Met al die elektronica durf ik niet meer zeggen:"als ie dit doet dan is dat defect." Meestal begin ik met het uitlezen van de foutcodes en bekijken van de in- en uitgaande signalen van de pcm, eventueel tijdens een proefrit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar