Ford Ka: Onregelmatige MIL, P0134, O2 sensor 1 bank 1

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

De auto van mijn zusje geeft zeer sporadisch een DTC code P0134.
Soms blijft het maanden weg en soms een week achter elkaar.

Ik vermoed dus of een vervuilde sensor of een slecht contact / draadbreuk.

Nu heb ik nog nooit aan een lambda gewerkt, zijn er nog tips die ik kan proberen m.b.t. het schoonmaken?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens het demonteren?

Ennuh, bank 1 sensor 1, is dat de eerste sensor die in het traject zit of zit hier geen logica in en kan het net zo goed de tweede zijn?
De auto staat niet hier maar uit mijn hoofd zit er 1 in het spruitstuk en 1 na de kat in de downpipe.

Alvast bedankt!

sanscorp

Geplaatst door sanscorp (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Sensor 1 is de voorste. Bank 1 kan je negeren, dat is voor niet-lijnmotoren. Schoonmaken kan je doen, maar zal niet of tijdelijk werken. Heb je al het signaal gemeten? Daar zou ik mee beginnen.

sanscorp (0), 9 jaar geleden

Ik heb nog niks kunnen doen. Wel sinds kort een osciloscoop maar ik heb nog geen flauw idee hoe dat ding werkt haha.

Weet iemand hoe de algemene instellingen moeten staan?

Verder dan stekkertjes controleren kom ik nu nog niet

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 9 jaar geleden

Je kunt een lambdasonde zoals op deze Ford makkelijk met een goede multimeter controleren om iig een indicatie te krijgen of deze nog enigzins werkt.
Zie ook bv --> http://www.bosch-lambdasonde.nl/download...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.