👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ford escort 1.4 carburateur met pulserend lucht systeem.
Hij loopt stationair alsof hij op 3 cilinders loopt, maar als ik 1 voor 1 de bougiekabels losgooi loopt hij nog slechter. In hogere toeren lijkt hij goed te lopen. Bougies, verdelerkap, rotor zijn vervangen, ontsteking staat goed, de compressie is ook goed (tussen 10 en 11 bar). Wat me opviel is dat de volgorde van de bougiekabels goed zit op de verdelerkap alleen alles 1 plaats verder dan volgens de technische gegevens. Kan dit een probleem zijn? Ik nam aan dat de kabels altijd zo hebben gezeten dus heb ze niet verwisseld... Laatst heeft de motor met te weinig olie gelopen waardoor de kleppen zijn gaan tikken, na olie bijvullen leek dit weer over. Kan dit een oorzaak zijn ondanks de goede compressie?
Een lang verhaal, hopelijk kan iemand er iets mee?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hel lijkt mij op een lucht/brandstof verhouding probleem.
als de motor valse lucht zuigt krijg je het zelfde effect als of deze op 3 cilinders loopt.
advies, met lopende motor de gehele inlaat met remmenreiniger langs lopen en kijken of het motor gedrag veranderd.
Zal dat eens proberen, bedankt voor je reactie! Ik laat wel weten of het gelukt is.
Groeten Joost
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar