Beste
Het is me opgevallen dat de laatste tijd mijn Escort clipper meer lawaai maakt op de autosnelweg. Het geluid komt niet van de motor, want als ik de ontkoppeling intrap blijft het geluid. Het is een ligt tikkend/whoewhoe geluid en is vooral te horen als ik een bocht naar rechts neem. Eerst dacht ik dat de banden niet perfect rond meer waren, maar dat is reeds gecontroleerd en hier is niets op aan te merken. Vervolgens dacht ik dat het het merk van band was dat veel rolgeluiden maakt, maar ik heb mijn achterste banden naar voren gebracht en de voorst naar achter (verschillen van merk). Dat is het dus volgens mij ook niet (het geluid komt trouwens alleen van links vooraan). Vervolgens heb ik de wagen opgekrikt, wiel per wiel rondgedraaid en gevoeld aan de schokbrekers of er geen trillingen waren. Maar nee, het blijkt ook geen wiellager te zijn. Weet iemand raad met dit probleem. Misschien toch een wiellager dat aan het begin van zijn einde is gekomen, of toch nog iets anders.
Frederik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja,denk toch aan wiellager.
Kan je makkelijk controleren door beide voorwielen op te krikken,en dan ff in de 5 100 gaan "rijden".
Dan koppeling intrappen,en dan uit laten rollen.
Dan kan je het goed horen.
Dus denk je linker wiellager.
Niels
Hey Niels, bedankt voor de snelle reactie. Ik vermoed zelfs dat ik die test niet ga moeten uitvoeren... Het "whoewhoe" geluid wordt erger, dus inderdaad waarschijnlijk een lager. Zelf is dit niet te vervangen als je niet over het nodige materiaal beschikt zeker?
Bedankt nogmaals
Frederik
19 jaar
is wel mogelijk, je hebt in ieder gaval een pers nodig...
Een flinke dop (van dopsleutel), een flinke hamer, en een hobby gasbrandertje doet wonderen.
Willem
Hehe, fantastisch. Misschien toch maar eens zelf proberen dan. Bedankt mannen!
Frederik
19 jaar
Heb je wel een 100 kilo hamer dan?
Want uithalen wil wel(met heel veel geluk,en spierkracht),maar op je nieuwe lager(wat nog wel wat kost) gaan hameren met een flinke hamer lijkt me niet echt slim Willem!
Doe het gewoon met een hydraulische pers,dan heb je geen problemen van nog een keer een lager kopen,en dubbele kosten.
Niels
Als je een goed passende dop hebt, en met beleid op de dop slaat, moet het toch echt kunnen. Wel zorgen dat je het dus met beleid doet en vooral recht.
Ik heb een pers tot beschikking, maar met een dop die op de buiterand past en zorgt dat t lager er recht in gaat dan is t makkelijk t doen
warmstoken van t huis waar ie in gaat wil wel eens vergemakkelijken
En effe invetten
willem
Sorry,maar dat noem ik knoeien.
Warm maken van gietstukken ben ik geen voorstander van,omdat je de samenstelling van het metaal veranderd.
En als de lagers er een paar jaar in zitten,tik je ze er niet zo uit.
En een dop?Niet iedereen heeft een dop 45mm thuis liggen.
Invetten moet je zowieso ff doen.
Maar vraagje willem,als je een pers tot je beschikking hebt,waarom maak je dan de fusseedrager warm,en sla je het lager er in,als het met een pers stukken makkelijker en vriendelijker gaat?
Ford schrijft het zelf voor om het zo te doen.
Niels
Niels
Tja, misschien dan toch maar met een pers proberen...
19 jaar
ja niels, dat is het verschil tussen een dealer en een universeel garage.. wij werken ook uitsluitend met de pers, en hietstukken warmstoken is inderdaad onverstandig.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar