Tijdens het rijden loopt temperatuur op tot rond de 100 110 graden en na verloop van tijd naar 120 en geeft de auto ook aan dat ik moet stoppen en de motor moet uitzetten.
Airconditioning werkt ook niet goed wordt warmer ipv dat die koelt
Storingslampje motor heeft even gebrand maar er nu uit.
Koelvloeistofpeil en kleur oke en waterpomp doet goed z'n werk die pompt goed door.
Wat zou het probleem zijn en wat zou een dergelijke reparatie kosten bij een Bovag aangesloten bedrijf.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaat je thermostaat wel open? lijkt op circulatie probleem
Ik moet het nog controleren, ik dacht ik zal eerst informeren hoe of wat ik dacht ook mogelijk thermostaat ofzo maar moet de motor dan ook inhouden?
4 maanden
Probleem is opgelost!, het was een lekkende thermostaat!
enkel wat foutcodes die er nog in zitten (P0420/ P053F/P0136. deze zullen niet zon groot probleem vormen voor de komende tijd en zullen met de apk gecheckt en opgelost worden!
bedankt voor het meedenken!
4 maanden
2 verdachten: thermostaaf en koelfan. Als je ventilator niet draait werkt je airco ook niet en blaast die warme lucht. Boven de 50km/h zou je van de rijwind genoeg koeling moeten hebben, daaronder moet de fan aan.
4 maanden
Die draait nog prima!
Nadat de motor gedraaid heeft en uit staat blijft de koel van langer na draaien.
4 maanden
Als de motor te heet wordt of een storing heeft wordt de airco automatisch uitgeschakeld.
Zou beginnen met uitlezen
Ik heb een afspraak staan bij de reparateur voor volgende week donderdag, maar ik wil alvast waar mogelijk op basis van jullie kennis hier een soort voorsorteren op evt het probleem en dan ook niet verrast worden.
Ik dacht zelf mogelijk thermostaat net wat de anderen zeggen.
4 maanden
Dit is m.i. een raar verhaal.
De enige overeenkomsten tussen koelwatercircuit en airco zijn de koelfan (die behoort op volle toeren te draaien als de airco aan staat) en de multiriem.
- de airco koeler zit vóór de radiateur, dus een oververhitte motor zou je niet moeten merken in de aircowerking als de koelfan volop draait
- de oververhitte motor kan van alles zijn, van een niet goed aangedreven of defecte waterpomp tot een verstopte radiateur en/of koelwaterleidingen.
Maar afgaande op je verhaal denk ik dat de multiriem de waterpomp en aircopomp niet goed aandrijft. Is de multiriem nog goed, is de spanner nog goed en is de krukaspoeli nog heel?
4 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
4 maanden