Parkeersensoren werken achter niet, auto heeft een trekhaak en is droog zonder corrosie. Als ik het contact aanzet hoor je 3 sec een lange piep en 10x een korte piep achter elkaar, wat waarschijnlijk een code is? Lampje P op het dashboard blijft knipperen. Voor werkt PDC gewoon. Bedrading lijkt ok.Wie o wie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storing sensor of onderbroken circuit,uitlezen biedt uitkomst
Zit geen verloopstekker in de stekkerdoos ?
Nee, zit niets in...uitlezen geeft ook geen resultaat gek genoeg.
4 maanden
Waarmee is uitgelezen
Snap-on
4 maanden
Maar die piepjes schijnt een code te zijn
4 maanden
Uit de handleiding,pagina 170
N.B.:
Wanneer een hoge, harde
waarschuwingstoon drie seconden lang
klinkt en het lampje in de schakelaar
knippert, duidt dit op een storing. Het
systeem wordt uitgeschakeld. Laat het
systeem door goed opgeleide monteurs
controleren.
U hoort een onderbroken signaal wanneer
de afstand tussen de achterbumper en
een obstakel ongeveer 150 cm bedraagt,
80 cm tussen een obstakel en de
voorbumper of 50 cm aan de zijkanten.
Wanneer de afstand kleiner wordt, volgen
de signalen elkaar sneller op. Bij een
afstand van minder dan 30 cm klinkt een
ononderbroken signaal.
U hoort een wisselend signaal wanneer
de obstakels aan de voor- en achterzijde
minder dan 30 centimeter van de voor-
of achterbumper zijn verwijderd
Is mij bekend maar die 10x korte piep die zegt wat weet ik maar ben niet bekend met de codes.
4 maanden
1 tm 4 keer piepen zegt wat over welke sensor niet werkt....maar 10x ?
4 maanden
Maar even out of the box kunnen de sensoren uitstaan ivm de trekhaak?
4 maanden
Zit deze er net onder dan?
Je moet een knip maken in de bedrading als er pdc op zit en in de stekkerdoos op de schakelaar bedrading aansluiten is dit dan juist gedaan ?
Nee de trekhaak zit er al jaren en werkte prima. Waar zit de unit die de pdc achter regelt? Weet iemand dat, schijnen het nml regelmatig te begeven.
4 maanden
Meestal links achter achter de bekleding.
Garagist hier om de hoek heeft het zelfde probleem met een focus uit 2018. Uitlezen levert niets op net als bij mij, lijkt een veel voorkomende kwaal waarbij ik denk dat de pdc module kapot is en daarom geen verbinding maakt.
4 maanden
Dealer uit laten lezen
Hier waarschijnlijk de oorzaak, raar maar waar. Echter de andere kant van de 2 witte en bruine draad is onvindbaar.
4 maanden
Tevens uit het middelste stekkertje 2 draden door...ja dan werkt eea niet meer. Hoe dom op het dashboard zit een aan uit knop.
4 maanden
zouden die witte en zwarte draden doorgesneden kunnen zijn daar lijkt het nml op.
4 maanden
Probeer het nog een keer.
4 maanden
4 maanden
Resume ik heb te maken met 2 witte en 2 zwarte draden doorgesneden plus een bruine draad die ergens lijkt los getrokken.....welke Einstein is hier in thuis?
4 maanden
Hierbij een video waarbij ook nog een draad gesoldeerd is?
4 maanden
Vanuit de zwarte connector op de module lopen een oranje, licht groene en bruine draad.
De groene is hogerop gesoldeerd op een donkergroene draad (zie foto), bruin maakt aarde en de oranje draad ligt los.....
4 maanden
Heeft wss alles te maken met de trekhaak.....
4 maanden
Kan je de vorige eigenaar niet vragen wie er zo heeft lopen knoeien en waarom?
Nee helaas niet wet op de privacy. Maar vermoedelijk de trekhaak.
4 maanden
Kijk even welk merk trekhaak er onder zit en vraag daar het aansluitschema op.
Die 2 opgedraaide draden zijn van canbus vermoed ik.
Klinkt logisch die canbus candaar dat uilezlezen zegt kan geen verbinding maken. Maar zouden die zijn doorgeknipt?
4 maanden
Waarschijnlijk afgeknipt , deze zitten vask voorin de auto onder het dashbord aangesloten , afhankelijk van het type en merk auto soms achterin als daar een aparte module zit.
De module zit achterin, bestuurderskant. Draden trekhaak onbeschadigd en goed aangesloten, stekker trekhaak (nieuw), Doorgeknipte draden hebben te maken met kalibreren ook ok dus, Sensoren voor werken, enige wat overblijft is een oranje draad die los ligt
3 maanden
Ik heb de hoop wit en zwart verbinden en dan oranje ergens verbinden en klaar....
4 maanden
Achterin zit de module voor achter en vermoed een voorin, want voor werkt pdc perfect.
4 maanden
Pdc voor staat los van pdc achter .
Wat is het merk van de trekhaak ?
Zou niet maarzo vanalles aansluiten zonder schema dat was waarschijnlijk ook het probleen van knutsel.
Was ik ook zeker niet van plan daarom hier op het forum. Ga zo kijken.
4 maanden
Nogmaals wat is het merk van de trekhaak
Heb net even in de rust gekeken, origineel ford!
4 maanden
Waarschijnlijk zit daarom ook ook dat P knopje links op het dashboard.
4 maanden
Dus waarom zou ie prutsen aan het origineel?
4 maanden
Omdat er misschien een storing was .
En pruts en co het wel even dacht op te lossen
Ford koopt ook gewoon ergens hun trekhaken in , vermoed dat er toch ergens iets staat van de fabrikant. Westfalen brink hak tobo enz.
Anders naar de dealer voor een bedradingsschema en van daaruit verder.
Sja een storing....net als nu.
4 maanden
Ecs-electroncs.nl staan trekhaakschema aansluitingen op
Heb in het verleden nog niet meegemaakt dat bij de module wijzigen plaats vinden,wel bij de zekering kast.
misschien een achteruitrijcamera aangesloten geweest.
Denk idd dat er nog iets aangesloten is geweest. De witte draden die zijn doorgeknipt zitten op de groep van de voor sensoren en die doen het, de zwarte zitten op de stekker van de achtersensoren en zullen dus ook geen nut hebben of storing veroorzaken. De oranje draad die open en bloot ligt is aarde ga ik vanuit.
4 maanden
Update, op de trekhaak staat alleen ford, type plaatje Ford en de trekhaak zit erop sinds de auto op de weg zit. Draadbreuk zie ik niet en de originele tape zit er overal nog op. Doorgeknipte draden lijken idd van een extern apparaat die niet meer aanwezig is. Alle 4 sensoren lijken geen signaal te krijgen. En voor werkt perfect dus kans dat de module kapot is acht ik klein.
4 maanden
Dan toch naar de dealer voor schema of reparatie.
Gewoon geen PDC meer achter.
4 maanden
Ik ben de auto 1.5 jaar kwijt geweest omdat hij bij een elektro expert stond en ze hem niet aan de praat kregen. Uiteindelijk draadbreuk is de ECU opblies en opnieuw Kosten €1750. Het houdt een keer op en geen PDC achter valt mee te leven. Maar het blijft apart dat een kennis van mij hetzelfde heeft met een 2018 Focus vandaar dat ik hoop had dat iemand dit ook had meegemaakt.
4 maanden
Een goede chauffeur heeft helemaal geen PDC nodig.
Gewoon je auto kennen is voldoende.
Mee eens maar ik wil hem verkopen, sja en niet iedereen is een goede chauffeur ;)
4 maanden
Dus wie o wie heeft dit meegemaakt?
4 maanden
Dat is zoeken nasr de bekende speld.
Hoe vaak komt het voor dat de bedrading kapot geknipt is op deze manier .
Wat is het probleem om de dealer te vragen dan ?
De kosten zoals ik eerder beschreef.
4 maanden
Oke en hoe heeft die kennis dit opgelost of piept die er ook nog vrolijk op los.
Die had hoop dat ik ergens kwam..
Dus die komt ook nergens nu.
4 maanden
Nog geen oplossing gevonden parkeersensoren stekkers zijn schoon gemaakt, draden gecontroleerd, stekker van de achtersensoren uit de module gehaald en dan reageert het systeem dat de stekker eruit is. Geloof niet dat er toevallig 4 sensoren kapot zijn. Alles aan de auto is origineel af fabriek/dealer op de radio na.
3 maanden
Vond een bosch instructie film waarbij de zwarte en witte draad idd doogelustzijn en bij mij doorgeknipt. Logisch dat eea het dus niet meer doet maar waarom zijn ze doorgeknipt bij een af fabriek PDC systeem en een af fabriek trekhaak.
3 maanden
Ok we komen er hier niet uit, ik sluit dit topic. Bedankt iig was te proberen.
3 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 maanden