auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford MONDEO: Parkeersensoren pilot park bosch

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: CJBB, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 107

Sind enige dagen werken de achtuitrij-sensoren niet elke keer wanneer de bak in R wordt geplaatst. Wanneer ze wel inschakelen wordt er een kort piep signaal geven en werken ze naar behoren.
Wanneer ik dan nog een keer voor en achteruit steek met de wagen om de auto recht in het vak te plaatse geeft deze geen signaal meer.

Som wel, soms dus niet.

Geplaatst door

mhhtimmer88 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Achteruit rij lamp doet het wel?

beun55 0

5 jaar

Bedoeld wordt: brandt de achteruitrij verlichting als de uiteruitrij-sensoren het NIET doen?
Want het systeem krijgt evenals de achteruitrijverlichting zijn voeding (geschakelde massa?) via de achterruit-schakelaar op de (bij een automaat) versnellingspook.

Heino4267 725

5 jaar

De achteruitrij verlichting werkt naar behoren.

mhhtimmer88 0

5 jaar

Sorry bedoelde ik ook

Maar is denk niet origineel maar later ingebouwt zou even de bedrading door meten misschien een draadbruik
Of een slecht contact even terwijl je meet aan de draden rommelen

Stuk 6

beun55 0

5 jaar

Sorry bedoelde ik ook

Maar is denk niet origineel maar later ingebouwt zou even de bedrading door meten misschien een draadbruik
Of een slecht contact even terwijl je meet aan de draden rommelen

Misschien is dit wat


Resetten
Zwarte kabeltjes aan de ecu die doormidden zijn geknipt terug aan elkaar verbinden. Vervolgens de oranje kabel ergens aan de massa leggen en tegelijk de wagen in z'n achteruit zetten. Hierna is de unit gereset en klaar voor nieuwe kalibratie.

Kalibratie:

Uit achteruit halen en oranje kabeltje losmaken van de massa.

Vervolgens langzaam achteruit rijden tegen een vlakke muur totdat de eerste gele lampjes allemaal branden en geen enkel rood lampje brandt. Daarna op de handrem, motor uit en versnelling naar neutraal.

Motor starten en auto opnieuw in achteruit zetten, hij gaat nu automatisch kalibreren, dit duurt zo'n 45 seconde. In deze fase mag er geen beweging zijn rond de wagen en de wagen zelf moet ook blijven staan tot het knipperen stopt. Wanneer er drie gele lampjes branden en één rode is de unit opnieuw gekalibreerd. Vervolgens de zwarte kabeltjes weer loskoppelen en de parkeersensoren zijn afgesteld.

Suk 6

beun55 0

5 jaar

[quote=beun55]Sorry bedoelde ik ook

Maar is denk niet origineel maar later ingebouwt zou even de bedrading door meten misschien een draadbruik
Of een slecht contact even terwijl je meet aan de draden rommelen

Stuk 6[/quote]

beun55 0

5 jaar

Zal van het weekeind even de multimeter erbij pakken, park pilot is niet voorzien van led's, enkel akoestisch signaal.

mhhtimmer88 0

5 jaar

Doe je voorzichtig met de ECU? Die zijn duur ....

Ik zou eens beginnen met meteen of de parkeerhulpprint plus en min krijgt en of die het doet als je zelf zorgt voor een tijdelijke plus en min voeding.

Heino4267 725

5 jaar

Kost ongeveer 300 euro een hele set

beun55 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.