Beste Collega's
Ik heb een probleem bij een Ford Focus 1.8 tdci uit 2002, bij het starten en uitzetten komt er bij de multi riem een hard piepend en klapperend geluid vandaan, wanneer je tijdens het starten naar de multi riem kijkt (vanaf de onderkant) zie je de spanner ook heel hard heen en weer slaan.
Ik heb onderussen al het volgende vervangen:
Looprol en spanrol incl automatsiche spanner -> geen verandering
Krukaspoulie (volgens dealer ovaal) -> geen vervandering
2 massa vliegwiel -> ook geen verandering
Als ik de multi riem inspuit met wat siliconenspray is het geluid weg, daarom ook nog verschillende merken riemen geprobeerd maar dat maakt ook geen verschil.
Iemand nog enig idee in welke richting ik moet zoeken
vriendelijke groet,
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er ook een zgn. vrijlooppoulie op de dynamo? Als deze vastzit krijg je hetzelfde euvel. Dit is bij veel merken een veelvoorkomend probleem..
Volgens de plaatselijke dealer zit er geen vrijlooppoulie op de dynamo.
Ik heb laatst gehad met een passat daar zat er ook geeneen op. Hier heb ik een poulie opgezet met zo'n vrijloop en het probleem was verholpen.. Mischien een mogelijkheid?
Heb het zelfde probleem met mijn galaxy 2.3 automaat.
Hij maakt alleen dat geluid met starten en zodra die loopt is het weg.
Al spanrol en dynamo en compressor vervangen maar zonder resultaat.
Als ik wd40 op riem spuit is het even weg.
Kan het niet de startmotor zijn?
14 jaar
[quote=rogervrancken]Heb het zelfde probleem met mijn galaxy 2.3 automaat.
Hij maakt alleen dat geluid met starten en zodra die loopt is het weg.
Al spanrol en dynamo en compressor vervangen maar zonder resultaat.
Als ik wd40 op riem spuit is het even weg.
Kan het niet de startmotor zijn?[/quote]
Maak even een nieuw toppic aan, met model en bouwjaar.
Je zit nu in een heel oude die ook nog eens een ander model is.
Zit wel degelijk een vrijlooppoelie op.
Dit kan het geklapper veroorzaken.
bij benzine modellen zit deze koppeling er niet tussen..
monteer het liefst een originele riem, probleem komt eigenlijk nooit bij ford voor met imitatie riemen, vaak wel bij bmw mercedes en vw.
[img]http://img693.imageshack.us/img693/9657/...[/img]
zet er eens een kleinere riem op van een paar milimeter
heb ik ook wel eens succes mee gehad.
Heb zelf een nieuwe dynamo gemonteerd en toen ik deze kreeg zat er een vrijlooppoelie op maar deze heb ik moeten wisselen met de oude polie omdat deze vrijlooppoelie brder was en dan de dynamo niet meer paste.
Het gekke is dat het niet iedere keer is met starten maar 7 van de 10 keer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar