close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Roestvorming kitnaden deur-, koffer- en motorkappanelen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Ik heb net deze auto van mijn vader overgenomen. Bij schoonmaken zag ik dat er roestvorming was opgetreden in kofferklep rond de felsnaden. Ben gelijk naar dealer gegaan en ze hebben gelijk alle panelen gecontroleerd en wat bleek? Op diverse panelen was roestvorming zichtbaar. Onderaan de rechterachterdeur stak een stuk kit van rond de 10 cm uit. Dealer vroeg mij om onderhoudsboekje en papieren. Auto is daar nieuw gekocht en is voor de laatste keer in 2005 bij dealer gewest voor laatste beurt. daarna elders in onderhoud geweest. De dealer vertelde mij dat dit wel een probleem kon zjin m.b.t. de claimafhandeling.

Echter, zij vertelden mij ook dat dit een bekend probleem was(verkeerde kit). Bij navraag nietfordgerelateerd schadebedrijf, bleek dit ook een bekend probleem te zijn. Op diverse internetsites is dit ook terug te vinden.

Mij vraag is nu: Heeft iemand hier ook ervaring mee en na hoeveel jaar is dit opgetreden? Het lijkt mij onlogisch dat slechte kit pas na 5 jaar deze problemen gaat geven. Ik heb eigenlijk het idee, dat de dealer zijn carroserriecontrole niet goed heeft uitgevoerd of niet de moeite heeft genomen dit te melden, waardoor ik nu met de feiten geconfronteerd word.

tevens is er voor dit probleem ook geen recall/terugroepactie bekend. Mijn vader heeft ook nooit een brief o.i.d van dealer c.q. importeur gehad m.b.t. dit probleem.

Groet JW

Geplaatst door

JWE (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dit onderwerp kwam al eens ter sprake, doe eens een oproep of zoek dit item in de historiek.

jhl 0
badge

17 jaar

Hetzelfde probleem heeft Opel ook gehad, de kit werdt na een paar jaar te hard en ging scheuren waardoor er vocht tussen kon (en roest).
Enige remedie: goed insmeren met oude motorolie.

mvg,
Hans.

Hans4040 1315
badge vip badge

17 jaar

Ik heb hetzelfde roestprobleem gehad. Ook mijn Focus was de eerste jaren bij de Forddealer in onderhoud geweest en later bij een Vakgarage.
Daar mijn Focus dientengevolge niet de jaarlijkse carrosserie-inspecties heeft gehad (schijnt als je je auto bij de Forddealer laat onderhouden dat dit automatisch gebeurd) viel dit niet meer onder de garantie. Totdat Tros-radar in een uitzending aandacht heeft besteed aan roest bij nieuwe auto's.
Toen ik Ford-Nederland hiermee confronteerde, werd ik uitgenodigd voor een carrosserie-inspectie, waarna het roestprobleem kosteloos werd verholpen.

Geert57 0

17 jaar

Goeie tip.

Hans4040 1315
badge vip badge

17 jaar

als je er met de dealer niet uitkomt is het inderdaad verstandig om het via importeur te proberen.....

peterh8902 5
badge

17 jaar

je moet 1keer per jaar gewoon een carrosserie inspectie laten doen bij de dealer
en dan heb je wel garantie erop

john05 0
badge

17 jaar

Ik heb 4 weken geleden als universeel autobedrijf mijn client naar mijn samenwerkende dealer gestuurd met een a-kleprand die na 7 jaar doorgeroest was, auto was door ons keurig onderhouden en boekjes ingevuld. Geen probleem, deze mevr krijgt een nieuwe a-klep.

jjbalmszonen 0
badge

17 jaar

Kijk, ZO hoort het nou!
Al dat geneuzel over roestinspecties en dealer-onderhoud....
Je wordt er gewoon beroerd van!
Alsof zo'n Focus, die bij de dealer onderhouden wordt, NIET roest......
Pfffff, het heet niet voor niets een roestINSPECTIE!
Er wordt GEKEKEN en NIET hersteld, want anders zou het wel roestinspectie EN -herstelbeurt heten!

M.A.W.: je Focus in onderhoud houden bij de Ford-dealer zorgt er echt NIET voor dat je Focus ineens niet meer roest of gaat roesten. Roesten doen ze allemaal.
Het is slechts een slap maniertje van diverse dealers om de zaak af te ketsen.

Juridisch gezien zou dit nog wel eens een hele interessante strijd kunnen worden omdat regulier ONDERHOUD namelijk NIET van invloed is op de roestvorming bij Focussen en andere Fords.
Ford WEET dat het een structureel probleem is, dus waarom niet alle Focussen terugroepen??
Simpel, dat gaat hun teveel geld kosten en op de manier waarop ze het NU doen hopen ze dat er meer mensen NIET claimen dan WEL...

Hulde voor de dealer waar Arnold over spreekt!

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.