wie kan mij vertellen waar ik de egr klep kan vinden op mn focus?
heb zelf al vluchtig gekeken, maar zie m zo gauw niet zitten. heb eerder al in een andere topic gezegd dat ik er niet zoveelll ervaring mee heb. theoretisch ken ik de werking wel vd klep,, maar in de praktijk heb ik nog weinig met deze kleppen te maken gehad.
kan op dit forum genoeg info vinden over het afdoppen van zo'n ding, maar heb nix kunnen vinden over de plaats ervan op mijn motorblok.
even nog ter informatie:
auto kent geen problemen, maar heeft ruim 60000 km gelopen, heb m pas gekocht en wil de egr preventief afdoppen, zodat mn inlaat traject netjes schoon blijft en er geen troep terug mn motor ingestuurd wordt.
ben ook van plan eventueel een oliescheider in te bouwen, zodat ook vuile carterdampen niet meer in het inlaat traject en dus ook in te motor terug komen.
heb het ergens gelezen van iemand die dat ook gedaan heeft, mogelijk op dit forum maar weet ik niet zeker meer.
ik vond het een erg goed idee om te doen voor beter behoudt vd motor...
missch nog mensen hier aanwezig die anders vinden?
grt W
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Egr klep zit achter op het motorblok, het is een electrische klep, te herkennen aan grote zwarte ronding, zit een kabel aan met een brede stekker.
Compleet afdoppen gaat niet goed, krijg je geheid een foutmelding van te weinig doorstroming egr.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Zolang er geen problemen zijn zou ik er niets aan doen.
Ja heb al verhalen gelezen idd over het krijgen van zo'n foutmelding. Schijn je een plaatje voor te moeten monteren met een gaatje erin, gaatje steeds groter maken totdat de foutmelding verdwijnt.
nog even 2 andere vraagjes; waar moet zo'n plaatje precies komen, tussen welke onderdelen en is dat een lastige klus?
Tevens wilde ik graag nog weten hoe zo'n foutmelding zich uit. Dmv brandend motormanagement lampje ofzo? En gaat die storing automatisch weg of moet telkens na het gat te zijn vergroot de storing gewist worden?
Mvg W
Ik zou er met de handen vanaf bljven!
Een egr-klep heeft bij een benzine motor sowieso een minimale werking.
Bovendien heb je ook minimale vervuiling in het spruitstuk, in tegenstelling tot bij een diesel.
Laten zitten dus, tenzij je motorstoringen als hobby hebt!
Gr Anton
[quote=antig01]Een egr-klep heeft bij een benzine motor sowieso een minimale werking.[/quote]
het betreft hier ook een diesel, g1 benzine, Anton.
Ik weet ook wel dat bij een benzine-motor de voordelen minimaal zijn, zeker wanneer idd de motor geen problemen heeft.
bij een diesel ben ik er echter van overtuigd dat het afdoppen vd egr klep, (zeker bij lage km-stand) de duurzaamheid vd motor ten goede komt.
Er zijn in deze topic nog vragen van mij onbeantwoord. hoop dat er toch mensen zijn die ze nog kunnen beantwoorden.
grt W
Mijn 1.8 TDCi (1-2004) heb ik afgedopt met een plaatje met een gaatje van 6 mm. Had het eerst geprobeerd zonder gaatje en toen "klepperde" de EGR. Plaatje zit direct tussen de flenzen onder de EGR. Is bij mijn auto redelijk eenvoudig te plaatsen.
Ik weet niet of de EGR op de 1.6 anders wordt geregeld.
15 jaar
hallo hans vk,
is het voor jou een probleem er ns een fotoke van te maken? zo ja, dan maak ik zelf wel een fotoke,, dan kun je mij missch vertellen welk ding t nou precies is?
volgens postie zit die klep 8erop het motorblok. heb ns staan te kijken en heb wat gevonden met een brede stekker erop, maar dat zou ook een brandstofdrukregelaar kunnen zijn...
ik weet ook niet of de 1.8 en 1.6 hetzelfde zijn, maar die egr zal er op beide hetzelfde uitzien denk ik.
kreeg je bij die 1.8 behalve het klepperen ook een storing? ik vraag dat aangezien ik wil weten hoe die storing zich uit. ik neem aan dmv het motormanagementlampje...
ow ja, nog ff vraagje, is die klep elektrisch geregeld of moet ik n vacuumslangetje onderbreken?
hoop dat jullie me nog wat wijzer kunnen maken.
baal er erg van dat ik niet dagelijks meer met autotechniek bezig ben, want dan had ik er zelf aan uit kunnen komen waarschijnlijk.
gelukkig is er een site als deze. toppie!!!
grt W...
Foto's staan in dit topic van het Focusclub forum: http://www.focusclub.nl/forum/showthread...
Ik kreeg zelf geen storing toen ik probeerde om een plaatje zonder gaatje te plaatsen. Maar ik heb dat maar een paar seconden geprobeerd, dus misschien is dat te snel voordat de PCM een fout opslaat. Als een storing optreed, zal dat volgens mij wel via het motormanagementlampje zijn.
Ik heb verder niets met de (vacuum)slangetjes gedaan.
15 jaar
ow relaxed, thx voor de info en de link.
Heeft me zeer zeker wijzer gemaakt.
Thx joh...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar