Ford Focus: Probleem met optrekken ook met volle tank

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb ontdekt dat hij soms niet goed wil optrekken ook met volle tank. Ik rij hem dagelijks gemiddeld 30 minuten en het gebeurt maar 1-2 keer per dag (altijd als ik voor de stoplicht wacht en daarna wil optrekken) soms om de dag. Ik heb het ook 3-4 dagen achter elkaar niet gehad en dan weer wel.

Ik ga 12 juli naar Servië met auto. Ik doe daar altijd jaarlijkse buurt aangezien uurloon bij Ford garage daar 20 euro is en ik ben heel tevreden met service. Maar het baart me beetje zorgen, kan het kwaad aangezien ik op de snelweg geen klachten heb. Ik dacht misschien zonder hier iets aan te doen daar naartoe rijden en gelijk bij Ford daar met buurt alles laten nakijken. Ik heb meerdere mensen (met een beetje verstand) gevraagd en ze zeiden dat het waarschijnlijk niks ergs is en dat ik gerust naar Servië kan rijden en daar na laten kijken (vooral omdat op de snelweg geen klachten zijn, alleen na wachten op het stoplicht).

Graag mening van deskundigen AUB en alvast bedankt!!!

bekokv

Geplaatst door bekokv (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

golfprobleem (0), 13 jaar geleden

Is het je koppelingsplaat niet, dan slipt ie heel lichtjes door en als je op toeren bent dan gaat ie wel weer.

Of is ie alweer een keertje vernieuwd, auto is alweer 11 jaartjes oud.

Marco

bekokv (0), 13 jaar geleden

Ik denk het niet, koppeling heb ik 4-5 jaar geleden vervangen, ik denk eerder aan iets met benzinefilter, pomp, bougies, bobine enz.
Als het koppeling was zou het toch altijd moeilijk optrekken, ik heb heel soms 1-2 keer per dag of soms dagen niet en dan weer wel

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

het klinkt eerder van geklots in je tank
dat de scheiding wandjes niet optimaal werken
ik verklaar nader.
als je optrekt schuift je brandstof naar achter die een latere reactie naar voren komt
soort golf in je tank is net als of je een sleep wagen achter je hebt hangen.houd hem effe tegen

bekokv (0), 13 jaar geleden

Is dat op te lossen??????????

kombikart (0), 13 jaar geleden

Hij heeft het ook met een volle tank, dus dat klotsverhaal kan dan eigenlijk niet.

Verklaar eens beter wat de auto doet dan. Stottert hij of wat zijn de symtomen.
In je openingstopic is dit een beetje vaag.

Gr Fred

bekokv (0), 13 jaar geleden

Na dat ik gewacht heb op het stoplicht en wil optrekken lijkt alsof die langzaam of niet reageert op gas geven 1 a 2 seconden en dan gaat ie wel. Hij stottert niet.

kombikart (0), 13 jaar geleden

Ik ga nu eerder denken dat er in de overgang van stationair naar belast een storing zit in een een of andere sensor of Luchtmassameter mss.

Wacht heel ff af Zoran. Er zitten er hier op het forum die beter thuis zijn in die materie dan ik.

Gr Fred

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

wat ik nu uit je verhaal begrijp is: je staat tijdje stil en je wilt weg rijden.dan sputtert hij beetje tegen na 1 sec reageert hij pas
nu tegen vraag doet hij dat ook als hij koud is?
als het niet uitmaakt is het indd je luchmassa dit kan zijn vervuilde brandstof filter en/of vervuilde injectoren.
heb je iets aan gedaan voor je dit probleem kreeg?
het geklots in je tank is het niet,ik begreep je effe verkeerd
ik dacht dat je 1 sec stil stond en dan optrekken.
heb je mischien je accu los gehad ?

bekokv (0), 13 jaar geleden

Als hij koud is heb ik geen klachten, meestal na een tijdje gereden te hebben, ik heb niks gedaan waardoor dit zou kunnen hebben ontstaan, accu was niet los. Ik denk ook aan brandstoffilter of brandstofpomp.

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

uhmm jij bent niet de enige met dit probleemje.
ik ken een ford fiesta die dit ook heeft plus slecht starten.
kijk eerst naar je brandstof filter.
daarna je luchtfilter
je kunt ook dit proberen
haal de plus van je accu los en trap na het los maken van plus pool je rem in
doe dit een paar keer, dit maakt je ecu leeg (soort harde schijf die je motor magement regelt.
die regelt de lucht en brandstof cq je luchtmassa.
waar ik ook aan zit te denken is je katalisator stift in je spruitstuk vuil of kabel los van de stift
als die geen meting kan maken ,die regelt ook je brandstof en lucht,die meet je waarde en als hij verkeerde waarde door geeft aan je ecu
krijg je of teveel zuurstof of teveel brandstof,
teveel brandstof gaat hij happeren dit kan een oorzaak resultaat:dat hij effe nadenk 1sec en als raket vandoor gaat
omdat je zegt hij doet dit alleen bij warme motor
kijk dit dan effe na

1e brandstoffilter
2e luchtfilter
3e kat censor in je uitlaat of die aangesloten zit
4e je injectoren
5e je bougies/gloeispiralen
6e bij benzine motoren met verdeelkap onsteking tijdstip en je rotor met je verdeel kap nakijken
op slijtage/vuil
doet hij na dit nog.dan blijven 2 opties je censor stuk.en je luchmassa vervuild of stuk
succes.

bekokv (0), 13 jaar geleden

Erg bedankt voor zo veel moeite. Zou jij wachten tot half juli, dan moet ik naar Servië en daar krijgt ie buurt in de Ford garage. En dan zou ik daar alles laten nakijken. Op de snelweg heb ik geen klachten, daarom.

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

nee ik zou ook niet wachten maar zoals je zegt op de snelweg geen probleem.
maak eens grote rit hier in nl...
succes

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

tank eens bij bp ultimate is wel stuk duurder of je kunt brandstof reiniger nemen
van jb of zo sp15
de huidige brandstoffen is niet echt fijn.
sommige auto's lopen het best op octaan 98...die is er alleen nog onder andere naam als ulimate en v power
je kunt ook octaanbuster nemen

kombikart (0), 13 jaar geleden

Beste thom.

Ik denk dat je hem erg veel optie's geeft wat te doen, terwijl het probleem mss vrij makkelijk is.
Ik denk nog steeds aan luchtmassameter. Gasklephuis reinigen is denk ik ook een optie. makkelijk te doen en kost niks.
evt bij de dealer uit laten lezen op foutcode's om gericht te zoeken is ook een optie.

Ik zelf rijd een Focus 1600 benz van 2002 en herken het probleem zelf niet. Wat je aangeeft dat de tegenwoordige brandstof niet ok is ben ik het absoluut niet mee eens.
Ik heb hier nergens problemen mee, en tank gewoon vanaf de eerste km 95oct.

Wat ook nog een optie is voor Zoran is zich ook aan te melden op het focusforum.
Daar zitten ook monteurs/ vakmensen die erg vaak een probleem oplossen aan een focus.
Er zitten er zelfs bij die zo"n ding blind uit elkaar kunnen halen, en hem mss zo kunnen helpen.

Gr Fred

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

beste fred.
de brandstof van tegenwoordig zijn zeer gevoelig met de betrekking tot condens.
maar hij kan zoalsje zegt de luchtmassa eerst reinigen dan testen.
hij kan ook eerst de boel uit laten lezen wat er aan de hand is.
het is altijd moeilijk via een forum te zeggen hoe en wat.
groetjes thom
ps dit zegt forteover de huidige benzine.
bron:forte
Motoren raken in de huidige tijd meer inwendig vervuild dan vroeger. Dat heeft te maken met steeds strenger wordende milieueisen. Brandstoffen zijn aangepast en aan de motor zijn voorzieningen aangebracht om de belasting van het milieu te beperken. Op zich geen slechte gedachte maar het is er mede de oorzaak van dat zich, ondanks het uitvoeren van het voorgeschreven onderhoud aan de auto, toch storingen voordoen. Die worden gesignaleerd door fijngevoelige regelsystemen zoals het EOBD-systeem. Met een reinigingsmiddel van xxxx kan zowel de storing worden opgelost als de oorzaak worden weggenomen en rijdt de automobilist probleemloos van servicebeurt naar servicebeurt.
srry voor oftopic

kombikart (0), 13 jaar geleden

Als ik lees dat Zoran met zijn auto naar servie rijd elk jaar, ga ik er van uit dat hij toch wel schoon geblazen wordt inwendig.
Condensverhaal heeft denk ik meer betrekking op een diesel, maar dat is een discussie waar we denk ik niet uitkomen.

Ik raad hem aan om het een en ander te reinigen en te kijken hoe de auto er op reageert. Op het Focusforum wordt hier ook over gesproken.

Wat hij ook nog kan doen en niks kost is de computer resetten door de accupool er een minuutje af te halen.
Daarna gewoon gaan rijden. Ik heb dit bij een Micra wel eens gedaan en toen was het stotteren weg.
Zorg dat je de radiocode hebt anders doe hij et niet meer.
Heb je die niet kan ik Zoran aan de hand van het serienr die wel bezorgen.

Werkt dit niet zou ik hem uit laten lezen om te kijken of er storingen in zitten.

Gr Fred

bekokv (0), 13 jaar geleden

[quote=asfaltrocker]tank eens bij bp ultimate is wel stuk duurder of je kunt brandstof reiniger nemen
van jb of zo sp15
de huidige brandstoffen is niet echt fijn.
sommige auto's lopen het best op octaan 98...die is er alleen nog onder andere naam als ulimate en v power
je kunt ook octaanbuster nemen[/quote]
Kan je nader verklaren dat jb of zo sp15 over brandstofreiniger, zeg me helemaal niks
Ik wil brandstof reiniger kopen maar er zijn zo veel dat ik niet weet welke moet ik nemen, of maakt het weinig uit?????

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

JB staat voor justice and brothers die werken nouw samen met de auto sport in de usa.
http://justicebrothers.com
ik heb via auto delta even gewerkt voor JB en ik heb de brandstof/injector cleaners zelf getest .
dat deed ik voor het eerst dus als het niet werkte zou ik voor jan met de korte naam daar staan.
echt het was amazine,ik deed een vv test met jb en die van forte
jb was goed, super .ik heb het over de 15ps fuelinjector cleaner van jb .
die echt werkt sta ik voor in.
het enige verschil met forte is dat ,jb heeft alleen vertegenwoordigers.
en forte heeft specialisten die bij hulp ingeschakelt kunnen worden
wat doet het . je hebt brandstof in je tank,en tempratuur verschil,warm en zo weer kouder
krijg je condens, brandstof zelf neemt geen water in zich op dus blijft als soort adiptief apart in je brandstof
deze chemishe reactie krijg je zwavel , die neemt je brandstof mee naar je injectoren.
die een kool aanslag achterlaten op je injectoren.
maar water in je tank blijft drijven dus op een gegeven moment gaat het mee naar je motor
symtoom slecht starten,onregelmatig stationair lopen en roken.
jb fuel injector cleaner (ik spreek uit ervaring ) mengt zich met het condens en je brandstof
en het reinigt je injectoren
er zijn ook filmpjes over kijk maar bij www.autodelta.nl
en anders zijn er nog op youtube
ik weet zo de prijs niet maar de betere automatrialen verkoopt ze.en die hanteren bepaalde klanten korting dus daar ga ik niet over
ik gebruikt he om de 20.000 km en loopt als nieuw (echt waar)
je kunt ook info krijgen op de url van autodelta.
staat tel nummer bij.
als ik mag adviseren jb dus maar DAT is mijn ervaring ermee.
succes
ps op de site staat de fuel cleaner 15p dat is voor consumenten en de fuel cleaner 15ps is voor garage's ,die heb ik ook

bekokv (0), 13 jaar geleden

[quote=asfaltrocker]JB staat voor justice and brothers die werken nouw samen met de auto sport in de usa.
http://justicebrothers.com
ik heb via auto delta even gewerkt voor JB en ik heb de brandstof/injector cleaners zelf getest .
dat deed ik voor het eerst dus als het niet werkte zou ik voor jan met de korte naam daar staan.
echt het was amazine,ik deed een vv test met jb en die van forte
jb was goed, super .ik heb het over de 15ps fuelinjector cleaner van jb .
die echt werkt sta ik voor in.
het enige verschil met forte is dat ,jb heeft alleen vertegenwoordigers.
en forte heeft specialisten die bij hulp ingeschakelt kunnen worden
wat doet het . je hebt brandstof in je tank,en tempratuur verschil,warm en zo weer kouder
krijg je condens, brandstof zelf neemt geen water in zich op dus blijft als soort adiptief apart in je brandstof
deze chemishe reactie krijg je zwavel , die neemt je brandstof mee naar je injectoren.
die een kool aanslag achterlaten op je injectoren.
maar water in je tank blijft drijven dus op een gegeven moment gaat het mee naar je motor
symtoom slecht starten,onregelmatig stationair lopen en roken.
jb fuel injector cleaner (ik spreek uit ervaring ) mengt zich met het condens en je brandstof
en het reinigt je injectoren
er zijn ook filmpjes over kijk maar bij www.autodelta.nl
en anders zijn er nog op youtube
ik weet zo de prijs niet maar de betere automatrialen verkoopt ze.en die hanteren bepaalde klanten korting dus daar ga ik niet over
ik gebruikt he om de 20.000 km en loopt als nieuw (echt waar)
je kunt ook info krijgen op de url van autodelta.
staat tel nummer bij.
als ik mag adviseren jb dus maar DAT is mijn ervaring ermee.
succes
ps op de site staat de fuel cleaner 15p dat is voor consumenten en de fuel cleaner 15ps is voor garage's ,die heb ik ook[/quote]
Ik kon JB in de buurt niet vinden, heb ik bij bekende auto-onderdelen winkel in de buurt eentje van Wynn gekocht, beste verkoper die veel verstand heeft zei dat ie hele goeie is, wordt in de garages ook gebruikt en verrek ik zou zeggen dat het nu beter is. Ik heb hem woensdag erin gedaan en paar keer mee gereden.
Bedankt voor de tip!!!!

asfaltrocker (0), 13 jaar geleden

kijk eens aan zoran. geweldig toch dat hij weer netjes loopt.
welk merk cleaner dan ook.
als jij maar geholpen bent.
van mijn kant zeg ik graaggedaan.
maar ik zou het wel omde 15.000 a 20.000 toepassen!!!
fijne km toegewenst!!!!!

bekokv (0), 13 jaar geleden

[quote=asfaltrocker]kijk eens aan zoran. geweldig toch dat hij weer netjes loopt.
welk merk cleaner dan ook.
als jij maar geholpen bent.
van mijn kant zeg ik graaggedaan.
maar ik zou het wel omde 15.000 a 20.000 toepassen!!!
fijne km toegewenst!!!!![/quote]
Ga ik zeker doen!!!!!
Ik moet nog even aankijken of het echt geholpen is, maar zoals ie nu loopt zou ik zeggen dat het goed is. Hij krijgt in juli toch grote buurt bij Ford in Servië, dus dan komt het zeker goed, denk ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.