close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort : Rare werking remmen!

Hallo ik heb een 2-tal vragen omtrent de werking van mijn remmen op mijn escort mk1.
- Als ik mijn remmen test in stilstand werken die perfect.
Als ik nu een eindje probeer te rijden met mijn wagen dan komen die remmen vaster en vaster te zitten(pedaal kun je ook steeds minder en minder ver indrukken). Net alsof de warmte van de motor er iets mee te maken heeft.
Wie kent dat fenomeen? Wat moet ik hieraan doen?
- Vergt het iets speciaals om je remmen te ontluchten wanneer je voorremmen werken met een remservo en de achterste op het gewone rempompje(gescheiden remcircuit voor / achter)?

Met vriendelijke groeten
Dieter

Geplaatst door

dieter.liefhooghe (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,
De hoofremcilinder heb ik helemaal vernieuwd(heb ik nog geen volledige rit gebruikt).
Ik heb een halve pedaalslag nodig in het begin om te remmen.
De werking ervan is goed aangezien het eerst de achterremmen waren die zich na een eindje vastzetten(zonder servo).
Ganse remcircuit is vernieuwd.
Zou het niet kunnen dat die leidingen te dicht in de omgeving van de motor lopen zodat die opwarmen?

Dieter,

Controleer eerst eens of er wel speling op het rempedaal zit.
Als dit niet zo is dan komt het compensatie gaatje in de hoofdremcilinder niet vrij.
Als je dan een paar keer geremd heb dan lopen de remmen vast omdat de remvloeistof niet na het remmen terug naar het reservoir kan stromen.

Is de speling wel goed op het pedaal (3 millimeter) dan zit het probleem mogelijk in de hoofremcilinder niet zo gek gezien de leeftijd van de auto.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Dieter,

Met de vrije slag bedoel ik de ruimte die er zit tussen de stift die de hoofdremcilinder in gaat en de zuiger laat bewegen.
Dit is af te stellen bij het rempedaal.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.