close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: remverschil voor en achter

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdci 130pk

Hallo!

mijn oom heeft een ford transit HYMER camper maar nu is hij afgekeurd voor de apk op de volgende punten:

Aandrijfaslager (is tog geen apk afkeur punt??)

remmen werken niet goed

voor remde hij lv:4200 rv 4550
achter la: 5350 ra 5500

nu remt hij dus meer achter dan voor.

is dit afkeur of geen afkeur?

remmen zijn gewoon gangbaar.

ik hoor het graag.

groetjes.

Geplaatst door

100Nxdropje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geen afkeur hoor hier kan hij wat remverschil betreft mee goedgekeurd worden,overberemming is geen directe reden tot afkeur.

alfons262 0
badge

11 jaar

Lijkt me een gevalletje overberemming achteras , wat zijn de gewichten trouwens op de voor en achteras ?
Zit er een mechanische remkrachtverdeler op de achteras ? is deze gangbaar, reageert hij als de rem wordt ingetrapt ?
Welk aandrijfaslager bedoel je ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Ik bedoel aandrijfaslager of wel fietsendrager genoemd.de lager die aan de aandrijf as zit.ene auto heeft het wel andere niet.gewichten weet ik zo niet hij is niet van mij.camper zweefde dagt ik 2780 kilo.ma zijn de remmen dan wel of geen afkeur?en de tussenaslager van de aandrijfas? Thnxs

100Nxdropje 0

11 jaar

Nog geen afkeur, het lijkt mij dat de keurmeester niet dezelfde pedaaldruk voor de achterremmen heeft toegepast als op de voorremmen.
In geval van overberemming op de remtestbank altijd een proefrit op de weg.
Wat betreft de aandrijfas: als deze deugdelijk is bevestigd en geen scheuren oid vertoond kan je hem niet afkeuren.


Gr John

Het ligt aan de remmenbank waarop gerend wordt !
Bij een platenbank zie je de waardes van het remmen van alle wielen GELIJK ,dus bij dezelfde pedaalkracht.

Bij een rollenbank rem je de assen tot de bank stopt. Dit noemt men een statische remproef .
Bij een remproef op de platenbank zie de voorremmen tot een veel hogere waarde komen dan statisch omdat bijna het gehele gewicht van de wagen op de voorwielen komt te staan .

Waardes voor/achter mag max. 60/40 zijn . wel met dynamische meting. (rijdend)

Verschil tussen de wielen op EEN as mag 20% voor en 30% achter zijn t.o.v de hoogste waarde !

Als bij rijden de achterwielen het eerst blokkeren is het afkeur .......... Is de remdruk afstelbaar door de remdrukbegrenzer te stellen?

Doe er je voordeel mee.

Punt 50
badge

11 jaar

[quote=Punt]Verschil tussen de wielen op EEN as mag 20% voor en 30% achter zijn t.o.v de hoogste waarde !

Als bij rijden de achterwielen het eerst blokkeren is het afkeur .......... Is de remdruk afstelbaar door de remdrukbegrenzer te stellen?

Doe er je voordeel mee.[/quote]
Het maximale toegestane remverschil op 1 as is zowel voor de voor en achteras 30%.
Kortom een proefrit op de weg is bepalend voor wat betreft de overberemming.



Gr John

Auto is nu gewoon goedgekeurd.hoe en wat verder weet ik niet want dat heb ik niet van mijn oom gehoord.dus van mij is het nu opgelost :)

dank jullie wel voor jullie reacties.toppie!

100Nxdropje 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.