Ford 0: Roest en Focus

Bouwjaar: 2006

Ik lees in het forum dat er bepaalde series van de ford focus zijn die last hebben van roest op de naden.

Ik wil een ford focus kopen en wil graag weten welke serie (maand/jaar) deze problemen niet meer heeft.

Is het trouwens een goed idee om een Focus Wagon te kopen?? Ik hoop het wel. Waarop moet ik letten bij de aankoop?

Alvast bedankt.

Jaap

jvzoest

Geplaatst door jvzoest (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

80 Reacties

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

roest is inderdaad een probleem maar je heb 12 jaar garantie op roest dus dat is geen punt let op of de wagen alle beurten heeft gehad bij een ford dealer want anders vervalt de roest garantie

jvzoest (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, maar weet ook welke serie deze problemen hadden?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

moet je even aan de kit voelen als je deze met je nagel kunt indrukken dan zit er goeie op als deze heel hard is dan is het de slechte kit waardoor het gaat roesten

Santa (0), 17 jaar geleden

Jaap, PAS OP met die praatjes over 12 jaar roestgarantie!
Lees EERST maar eens WAT er EXACT onder die roest"garantie" valt......
Niet alleen de Focus heeft last van roest. Bij alle Ford's lijkt het wel dat de "R" en na 3 maanden al afroest......
En die roest is ECHT niet ALLEEN daar waar kitranden zijn.
De Fordjes roesten ook goed op de scherpe delen van plaatwerk.

Wat Dirk hier dus feitelijk zegt is dat Ford ALLE roestschade's gedurende de eerste 12 jaar vergoedt, mits de auto dealer onderhouden is..??
DAT wil IK nog wel eens zien....!!

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

heb jij wel eens mee gemaakt dat garantie claims werden afgewezen

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

en toch is het zo

Santa (0), 17 jaar geleden

Wel eens van de term "roest van binnen uit" gehoord, Dirk?
En dat DAT nou net NIET onder de garantie valt, Dirk?
En dat Ford ECHT NIET alle kitranden van de Focusjes kosteloos vervangt en bijspuit want dan hadden ze net zo goed een terugroepactie kunnen uitvoeren, Dirk?
Zou het kunnen zijn, Dirk, dat Ford slechts in het begin nog wat COULANCE geeft en na het verstrijken van de tijd de pijp aan Maarten (in dit geval: de rekening aan Jaap) geeft...?

Santa (0), 17 jaar geleden

Dan wordt de garantieclaim niet afgewezen, Dirk.
Ze doen dat veel slimmer!
Dan is de OORZAAK ineens anders en dan HOEVEN ze niet te vergoeden, Dirk....
Zo draaien ze zich er legaal onderuit terwijl de comsument DENKT dat hij garantie heeft......
Kwestie van kleine lettertjes lezen, Dirk.....

Maar als jij, Dirk, aan Jaap de SCHRIFTELIJKE garantie geeft dat jij ALLE roestschade vergoedt en herstelt totdat zijn Focus 12 jaar oud is, mits dealer onderhouden, is er voor Jaap geen vuiltje aan de lucht.....

Santa (0), 17 jaar geleden

Zegt de term "invloeden van buitenaf" jou ook wat, Dirk..??
DAT is de grote bekende noemer die altijd gebruikt wordt om roest c.q. lakschade claims niet te hoeven betalen........
Snappie?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik werk bij een dealer en bij ons word alles netjes opgelost

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, NU EERST WEL!

Maar ook gedurende 12 jaar lang????

Vrees van niet.................

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

dat zal de toekomst uitwijzen maar als je ieder jaar een roest controle blijft doen bij een dealer behoud je de garantie

Santa (0), 17 jaar geleden

Bij hoeveel 12 jaar oude auto's worden er bij jullie nog steeds roestschade's onder garantie verholpen....????

Santa (0), 17 jaar geleden

We kennen de termen allemaal wel: Meneer, wij kennen deze klacht helemaal niet! U bent de 1e met deze klacht! Deze klacht is ook bij de importeur NIET bekend! Etc etc.

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

vanaf de focus is pas de 12 jaar ingegaan daarvoor was het 6

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja ja ja ja. DAT bedoel ik dus nou maar krekt: WAT houdt die garantie EXACT IN !!!???

NU niet zo belangrijk, maar DAN wel!

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

dat zeggen ze bij ons niet hoor bij ons duur eerlijk zijn het langst

Santa (0), 17 jaar geleden

Lees die lakschadegarantiepapiertjes er maar eens op na, Dirk..........................
Dan word je vanzelf wel wat wijzer........

Santa (0), 17 jaar geleden

Let vooral GOED OP bij het paragraafje "UITZONDERINGEN" !!

Santa (0), 17 jaar geleden

Misschien kan Jaap beter een Focus bij jou kopen, Dirk...???

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

wat staat daar dan

Santa (0), 17 jaar geleden

't Klinkt wat direct en sneu en dat IS het ook.
Vooral voor die klanten die daar (weer eens) te laat achter komen.....

Santa (0), 17 jaar geleden

Dat weet jij toch?
JIJ geeft toch het geruststellende idee dat Ford gedurende 12 jaar lang alle roestschade's, mits de auto deal;eronderhouden is, gratis herstelt...??

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

dat wordt gescheven in de brieven die we krijgen

Santa (0), 17 jaar geleden

Nou, indien de dealer dan zo'n brief OOK aan de klant geeft en er in deze brief GEEN uitzonderingen worden genoemd, kan iedereen in een strak glimmende Ford blijven rijden..........
Toch?
Of toch niet.........?

Santa (0), 17 jaar geleden

Waarom zou de auto voor garantie trouwens bij de dealer onderhouden moeten zijn?
De nieuwste EUROPESE wetgeving is DAT achterhaalde station ALLANG voorbij!!
Iets wat de dealers liever NIET aan de grote klok hangen............

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

omdat ze daar de roest controleren en er op tijd bij zijn dat niet de hele deur hoeft vervangen te worden

Santa (0), 17 jaar geleden

DUS: de boel wordt dan wat aangestipt?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

nee ontroest en behandeld

Santa (0), 17 jaar geleden

Dat betekent dus dat er (kleur)lak spuitwerk verricht wordt...??

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja eerst word de kit er af gehaald en ontroest en dan met ml behandeld opnieuw afgekit en gespoten

Santa (0), 17 jaar geleden

En wat doen ze dan bij jullie met steenslagschade.....?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

wat denk je

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

bij welk merk valt steenslag onder roest garantie

Santa (0), 17 jaar geleden

DAT bedoel ik dus met "roestschade door inwerking van buitenaf"........

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar ik denk dat Jaap nu wel ongeveer weet WAAR hij op moet letten....

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

maar goed welk merk

Santa (0), 17 jaar geleden

Dat weet ik niet, Dirk. GEEN ENKEL merk spreekt over steenslag. ALLEN spreken over roest als gevolg van inwerking van buitenaf".
Die omschrijving is dus veeeeeeeeel breder dan de term steenslag en zo kunnen ze dus onder heel veel roestellende wegkomen. Lakschade a.g.v. vogelpoep b.v., waar valt dat bij jullie onder?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

vogelpoep is eigen schuld maar die kitlaag zit aan de binnen kant van de deur

Santa (0), 17 jaar geleden

Kijk, we komen er uiteindelijk wel..........
Je snapt nu dus dat 12 jaar roest "garantie" klinkt alsof je je nergens zorgen om hoeft te maken, maar er zijn legio uitzonderingsgevallen.
DAT wilde ik dus even duidelijk stellen hier.
IK zou GEEN auto kopen waarvan bekend is dat er roestproblemen mee zijn.
Al was het alleen maar om evt. gezeur bij latere inruil te voorkomen. (Zeker schade gehad, he? Kijk, kleur verschil...)

Santa (0), 17 jaar geleden

Kijk ook maar eens naar de Opeltjes.
Dan weet je direct wat zo'n bekend roestprobleem doet met de waarde van een auto.....

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik ben echt serieus van mening dat ford er goed mee om gaat en dat wil ik ieder mee geven ik werk wel bij ford maar ik ben er niet verliefd op ofzo ik rij zelf een ander merk

Santa (0), 17 jaar geleden

Door schade en schande wordt men wijs en daarom herstel ik evt. roestschade liever ZELF.
Het is mij bekend dat garantieclaims zo snel en goedkoop mogelijk afgehandeld dienen te worden door de dealer. En ja, als de boel eenmaal weer is afgekit en in de kleur is gezet, zie je er eerst weer niks van.......
Maar omdat je iets niet ZIET, wil dat niet zeggen dat het er niet (meer) is.......

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar ik dank je voor je openhartige reacties, Dirk!

jvzoest (0), 17 jaar geleden

Santa en Dirk bedankt voor jullie reacties. Wat ik afleid uit jullie woorden is dat ik niet moet beginnen aan een Focus vanwege de roest tenzij ik graag een roestbak wil.

Hebben jullie dan een idee welke diesel station ik dan wel moet kopen?

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

de 90 pk tddi versie rij goed met weinig problemen

Santa (0), 17 jaar geleden

Hmmm, ik wil niet sneu doen, Dirk, maar was die TDDI versie nou net niet precies DAT type waar nogal eens wat maleur mee was? Volgens mij zijn die TDCI modellen een fractie beter.
Nog beter vind ik de TDI versies van VW/AUDI/SEAT.

Jaap, indien je ruimte zoekt met een betrouwbare dieselmotor kom je al vrij snel bij een Passat uit.
Echte slokop's v.w.b. laadruimte.

Nou weet ik ook wel dat aan elke auto wel wat stuk kan gaan dus OOK wel aan VAG produkten, maar je moet de kostprijs van evt. onderdelen ook niet vergeten.
Iedereen die aan b.v. BMW's sleutelt, weet wat ik bedoel..............

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

bij vw kost een bakje rond de 1000 euro bedoel je

Santa (0), 17 jaar geleden

Jij doelt op de bakproblemen bij de Golf 4, Dirk?
En welke ellende had die TDDI ook alweer?
Was dat niet die krampachtige actie van Ford om OOK een graantje mee te kunnen pikken in de wereld van WEL vermogen leverende dieselmotoren..???
Laten we eerlijk zijn, Dirk, de1.8 TD motor(die ook nog in de Escort zat!) kon alleen meekomen indien je de airco uitschakelde..............
Een gebruikte bak van een Golfje kost veel minder dan 1000 euro, Dirk, en nieuwe veel meer......??

Blijft het natuurlijk een feit dat je met een andere bak voorlopig van de ellende af bent terwijl ROEST gewoon DOORgaat, behandeling of niet......

Santa (0), 17 jaar geleden

Al eens opgeteld hoeveel meter kitrand er in een Focus zit, Dirk...??

dirk2269 (0) PRO, 17 jaar geleden

alleen de golf ha ha

Santa (0), 17 jaar geleden

KAN ik me voorstellen. De kunst afkijken hoe je kitranden trekt ZONDER roestvorming.........

ruud van maarseveen1 (0) PRO, 17 jaar geleden

Jaap, terwijl Dirk en Santa een persoonlijke vete uit proberen te vechten lijkt het erop dat jij geen bruikbaar advies krijgt.
IK ben Ruud en werkplaatschef bij Ford. De ford Focus is een hele goede auto, niet voorniets door TUV als uiterst betrouwbaar uitgeroepen.
Ja, de focus heeft problemen met roest , helaas komt dit tot modeljaar 2004 voor.
De Focus heeft inderdaad 12 jaar carrosserie garantie. De garantie voorziet in herstel bij roest van binnen uit ( dus geen schade van buiten af) Voorwaarde is wel dat de auto is onderhouden volgens de richtlijnen van Ford ( niet perse bij de dealer) wel moeten de auto's vanaf 2002 elkjaar een carrosserie controle bij de dealer krijgen om de carrosserie garantie met een jaar te verlengen( met een max van 12 jaar)
De berokken auto's ( roest) worden Ford onder garantie hersteld met behoud van garantie tot 12 jaar. ( oude kitlaag verwijderd, ontroest antiroest behandeld en in kleur gespoten) verder heeft de focus eigenlijk niet echt "kwaaltjes"de eerste modellen waren gevoelig voor achterwiellagers maar dat is vanaf 2001 eigenlijk verleden tijd. De 1.8 tddi is een goede betrouwbare motor in 75 en 90 pk, ook de tdci motoren zijn betrouwbaar maar bedenk wel dat de tdci delen veel duurder zijn dan de tddi. Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur voor een bepaald merk. Santa is duidelijk een V.A.G fanaat, dat zijn natuurlijk ook goede auto's.
de Focus verkoopt ook gebruikt erg goed, ik weet zeker dat dat niet voor niets is.
suc6 met je beslissing, groet Ruud

Niels8175 (0) PRO, 17 jaar geleden

Sjees, wat een topic zeg.
Wel eens van de edit knop gehoord Santa..pff.

De tddi is NIET hetzelfde als de TD motor in de escort.Beetje leekje op het gebied van Ford?hehe
De tdci had in het begin problemen met afslaan, maar dat is al LANG achterhaald.


Het verhaal roest hebben we al eerder een discussie over gehad Santa.
Beetje eigenwijs?

Maar goed, lees het verhaal van ruud even...:-)

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

ook de v.a.g groep roest, de golfjes 3 en vento's die je letterlijk onder de kont wegroesten!(soms al binnen 5 jaar) als we het toch over roest hebben.

als deze roestperikelen werkelijk onder garantie worden opgelost, zonder mokken zal een focus misschien helemaal nog niet zo gek zijn. je moet er aleen van houden. smaken verschillen nu eenmaal.

wil je een pittige diesel...zul je indd waarschijnlijk bij de v.a.g groep uitkomen...maar ook dit merk heeft zijn kwalen en gebreken.

edwin2624 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja ja ik vind het allemaal mooi wat jullie schrijven ik ben vervangend chef werkplaats bij ford dealer en wat betreft roest een focus,mondeo en zelfs een fiesta roest zolang het bij de portieren blijft wordt het bij ons netjes opgelost of hij nou in onderhoud is of niet maar mijn vriendin rijdt een focus 3 drs 2.0 16v van 2001 en daar zit roest op kit naad van de achterklep dit wordt niet vergoed zelfs inspecteur van genk fabriek geweest die zegt gewoon afwaterings gaatjes in de klep zitten dicht dat is dus de oorzaak afgewezen .deze auto heeft al veel kosten gehad voor garantie distributierol stuk gelopen kleppen krom bij 20.365 km katalysator stuk geweest bij 31.423 km wiellager stuk bij 63.619 km pcm vern voor pats probleem zou dit er ook niet mee te maken hebben.zelf ben ik geen ford fan het italiaanse bloed stroomt door mijn aderen dus er staat bij mij dan ook een italiaan voor de deur en daar gaan ook genoeg verhalen van in de wereld maar ik heb in al die jaren nog geen enstige problemen gehad maar om op ford terug te komen denk ik dat vooral de benzine modelen erg goed zijn van ford en de nieuwe 14-16 en 2.0 tdci van onze franse buren lekken wel erg veel olie bij lage km standen maar ja we dwalen af als het roest eenmaal goed is gemaakt komt het denk ik niet meer terug

Santa (0), 17 jaar geleden

Nee, Niels, heb geen flauw idee waar die knop zit.
Ik heb zo'n voorgevoel dat jij mij dat gaat uitleggen...?
En toch wel heel erg prettig dat je mij uit de droom hebt geholpen. Zonder jouw subtiele hulp was ik echt in de veronderstelling gebleven dat een 1.8 TD DEZELFDE motor zou zijn als een TDDI...
Santa eigenwijs, Niels? Neu, denk het niet. Heb WEL een heel erg slecht geheugen.......
Maar DAT is niet strafbaar, toch..?
En om nou een Focus met een Golfje 3 te gaan vergelijken......
Maar goed, Jaap: ga dus voor een Focus van NA 2004.

Santa (0), 17 jaar geleden

Hoezo, "garantie"....?
Niels, heb je het gelezen.
Kennelijk ben ik dus toch niet ZOOOO eigenwijs?
Of ben ik dan missschien gewoon wat wijzer?
Santa is er in ieder geval oud genoeg voor!

Focus (0), 17 jaar geleden

Afijn op mijn Focus uit 2001 zat ook het kitranden verhaal in alle 4 de deuren. Dit jaar is de ene kant opgelost en volgend jaar gebeurt de andere kant anders werd de claim te hoog. Dan is de auto dus al bijna buiten zijn 6 jaar carosserie garantie.

Dus Santa het is allemaal prima geregeld daar bij Ford met de roest.

Santa (0), 17 jaar geleden

Nou Focus, laten we het daar dan maar bij houden.
Maarruh, heb jij een ander soort Focus met "maar" 6 jaar carrosseriegarantie?
Wel raar dat je niet alle roestellende niet in 1 keer kunt laten verhelpen omdat dan "de claim te hoog" wordt! Hoezo te hoog? 't Is toch gewoon een fout van Ford..?? Garantie... Ja ja ja, 't blijft interessant om te zien hoe de fabrikanten en dealers daar mee omgaan!
Bovenstaande laat dus WEL duidelijk zien dat de Forddealers dus verschillend omgaan met de afhandeling van deze roestblunder.
Ik ben blij dat mijn karretjes NIET regelmatig naar de spuiter hoeven om desintegratie te voorkomen!
Waarschijnlijk legt de een de lat gewoon wat hoger dan de ander......
Jaap, sterkte met je keuze!

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]Nou Focus, laten we het daar dan maar bij houden.
Maarruh, heb jij een ander soort Focus met "maar" 6 jaar carrosseriegarantie?
Wel raar dat je niet alle roestellende niet in 1 keer kunt laten verhelpen omdat dan "de claim te hoog" wordt! Hoezo te hoog? 't Is toch gewoon een fout van Ford..?? Garantie... Ja ja ja, 't blijft interessant om te zien hoe de fabrikanten en dealers daar mee omgaan!
Bovenstaande laat dus WEL duidelijk zien dat de Forddealers dus verschillend omgaan met de afhandeling van deze roestblunder.
Ik ben blij dat mijn karretjes NIET regelmatig naar de spuiter hoeven om desintegratie te voorkomen!
Waarschijnlijk legt de een de lat gewoon wat hoger dan de ander......
Jaap, sterkte met je keuze![/quote]
hier ben ik het in dit geval volledig mee eens...wat is dat nou voor flauwe kul om eens per jaar 2 deuren te claimen omdat anders de claim te hoog wordt?
als hier garantie op zit....repareren...alle 4 deuren in 1 klap!!

Santa (0), 17 jaar geleden

Je "naam" is toch ook LuckyLuck....?
En nee, Lucky, ik ben geen Ford hater. Ik leg de vinger wel vaak op zere plekken en breng zo wel eens wat boven het wateroppervak wat de doorsnee klanten niet weten.
Daar is niet IEDEREEN gecharmeerd van. Stereotype opmerkingen als Ford hater zijn dan direct te verwachten.
Iemand die gek is op tuinieren en leeft voor wat er in zijn tuin bloeit en groeit en daardoor NIET gecharmeerd is van katten, wordt ook heel vaak direct een katten hater genoemd......
Ach, Lucky, uitzonderingen heb je ALTIJD. Ken zelfs nog enkele E-Kadettjes ZONDER roest op de wielkastranden en dorpels!!!
Maar zoals het spreekwoord/gezegde al vermeldt: 1 zwaluw geeft nog geen zomer...............

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=luckyluck]Ik heb al de vorige oplossingen eens doorgelezen. Ik begin te geloven dat Santa een echte Ford hater is.
Zelf rijd ik met een Focus TDDI van maart 2001. Ondertussen heb ik ongeveer 90000km.
Roest is niet te bespeuren. Technisch is de wagen een voltreffer. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.[/quote]
om nuchter te kunnen nadenken daar voor hoef je echt geen ford hater te zijn.... en wat lees ik, slechts 90000km? waar heb je over! je hebt net als met een VW nog tonnen te gaan. bij een ton of 4 dan praten wij wel eens weer.

''voetballers juichen ook pas na de wedstrijd''

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, die 1.8 TD begon ook altijd zo na 90.000 km olie te lekken/zuipen en voor onkosten te zorgen.
Gelukkig roesten de Puma en vooral de Ka niet.......................................................................................................!!!

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar waarschijnlijk is Luckyluk sneller dan de roest...............

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

Gelukkig roesten de Puma en vooral de Ka niet.......................................................................................................!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

trek het plastic werk van de ka maar eens van de spatborden.............................kun je huilen...en als je dan toch bezig bent....loop ook maar eens onder de dorpeltjes door........!

bestel maar vast plaatwerk!!

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=Santa]Gelukkig roesten de Puma en vooral de Ka niet.......................................................................................................!!![/quote]
Arie, dit was dus CYNISCH bedoeld......

Praat me niet van de Ka. Die krengen roesten werkelijk sneller dan dat ze kunnen rijden en je hoeft er echt niet voor onder het plastic te kijken!

Zal wel aan een harde kitlaag liggen...???

Maar gelukkig handelt Ford dit allemaal heel netjes af en zullen we desondanks Fords roestprobleem nog lang kunnen genieten van mooie glimmende roestvrije Fordjes.....

772 (0), 17 jaar geleden

De Ford KA roest al in de folder

Focus (0), 17 jaar geleden

[quote=Santa]Nou Focus, laten we het daar dan maar bij houden.
Maarruh, heb jij een ander soort Focus met "maar" 6 jaar carrosseriegarantie?
Wel raar dat je niet alle roestellende niet in 1 keer kunt laten verhelpen omdat dan "de claim te hoog" wordt! Hoezo te hoog? 't Is toch gewoon een fout van Ford..?? Garantie... Ja ja ja, 't blijft interessant om te zien hoe de fabrikanten en dealers daar mee omgaan!
Bovenstaande laat dus WEL duidelijk zien dat de Forddealers dus verschillend omgaan met de afhandeling van deze roestblunder.
Ik ben blij dat mijn karretjes NIET regelmatig naar de spuiter hoeven om desintegratie te voorkomen!
Waarschijnlijk legt de een de lat gewoon wat hoger dan de ander......
Jaap, sterkte met je keuze![/quote]
Misschien hadden ze het te druk om gelijk 4 deuren te doen, of viel 1 kant mee en wachten ze liever af tot volgend jaar. Mijn Focus is nog 1 van het eerste type zonder facelift deze heeft volgens carbase (niet dat die altijd klopt) 6 jaar carosserie garantie.

Over roest en Ford het is in het autowezen echt bekend dat Ford het merk is met the rusty oval. Meerendeel van deze auto's roesten en ook al veel te snel. Ik heb een Focus uit 2003 gehad de roest zat al in de deuren en ook zichtbaar aan de buitenkant op de achterklep. Ik snap niet dat het merk hier niet iets aan gedaan heeft. Althans met de Focus mk.2 moet het opgelost zijn heb ik gehoord maarja die zijn er nog maar 2 jaar.

Stephoe (0), 17 jaar geleden

[quote=dirk2269]roest is inderdaad een probleem maar je heb 12 jaar garantie op roest dus dat is geen punt let op of de wagen alle beurten heeft gehad bij een ford dealer want anders vervalt de roest garantie[/quote]
Het gaat nog niet eens om alle beurten, maar wel die van de lakinspectie. 1 x per jaar deze inspectie uit laten voeren bij de ford dealer, stempel in het boekje en klaar. Indien tijdens deze inspectie de door jullie bedoelde roest wordt ondekt, wordt er een afspraak gemaakt en wordt de zaak verholpen. Bij het brengen van je auto staat de leenauto klaar!

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja ja, WAT een "service"........
IK heb liever een auto die NIET steeds naar de spuiter hoeft!
Het feit dat je geen roest ZIET zegt absoluut NIET dat er ook geen roest IS.............
En Fordjes (the Rusty Ovals) ROESTEN!
Maar daar komt men LATER wel achter................

Stephoe (0), 17 jaar geleden

Ik ben ECHT verbaasd dat jij reageerd. Ik heb al je reactie's eens doorgelezen. Je weet echt alles beter. Ongeloofelijk. Maar goed jij bent de "professional". Jij weet het beter.
Ik kom er later wel achter......................

Santa (0), 17 jaar geleden

Jij mag vinden wat je wilt, Stephan. Dat is gewoon je goed recht.
Ik ben nu eenmaal een persoon die de vinger vaak wat hardhandig op de zere plek legt. Dat niet iedereen daar mee om weet te gaan is mij inmiddels wel duidelijk, maar het bespaard enorm veel onnodig getik.
Hopelijk weet jij het dan nog beter dan ik en weet jij zo alle goede keuzes te maken..
Ik probeerde hier slechts bloot te leggen dat GARANTIE niet zaligmakend is en dat is, gezien jouw reactie, wel gelukt. Wat een ieder verder met de informatie doet moet men zelf weten.
En ja, ook jij zult er dan later wel achter komen. Ik doel dus op de restwaarde van de auto. Maar daar weet jij inmiddels voldoende van, begrijp ik

Santa (0), 17 jaar geleden

Een beroemde Grieks wijsgeer verkondigde ooit dat de wereld niet PLAT maar ROND was.
Hij moest zijn mening onder grote druk later in het openbaar terugnemen en verkondigen dat de wereld TOCH PLAT was. Zou hij dit niet doen, dan zou dat op zijn zachtst gezegd ZEER slecht voor zijn gezondheid zijn geweest....

WIJ weten inmiddels dat de beste man wel degelijk gelijk had.
De mensheid is er dus LATER achter gekomen dat hij het bij het rechte eind had........

En of ik het allemaal beter weet..??
DAT weet IK niet! Ik spreek veelal uit ervaring en heb daar veel van geleerd.
Misschien kan ik door "alles beter te weten" zo nu en dan toch nog een paar mensen behoeden voor een boel ellende en DIE wetenschap is voor mij voldoende en mij vele malen meer waard dan jouw mening over mijn persoontje.

Kennelijk wil jij liever alles eerst zelf ervaren voordat je wat van een ander aanneemt. Dat vind ik prima!
Niemand in dit land is verplicht om hulp te aanvaarden...

Stephoe (0), 17 jaar geleden

Je had al een reactie gegeven Santa. Blijkbaar voel je je toch aangesproken. Hou op met dit soort reactie's daar is deze site niet voor bedoeld. En reageer hier s.v.p. niet op!

Santa (0), 17 jaar geleden

[quote=Stephoe]Ik ben ECHT verbaasd dat jij reageerd. Ik heb al je reactie's eens doorgelezen. Je weet echt alles beter. Ongeloofelijk. Maar goed jij bent de "professional". Jij weet het beter.
Ik kom er later wel achter......................[/quote]
Ik had toch kunnen ZWEREN dat je het tegen MIJ had, Stephan. En zoals dat bij communicatie gaat, krijg je dus ook antwoord.
En bovendien: WIE zwengelt er nu weer deze off topic discussie aan.....????

Santa (0), 17 jaar geleden

En voorzover IK het kan zien, heb JIJ met je drie berichtjes slechts en alleen maar mopper-berichtjes geschreven.
Waar blijven jouw goede bijdragen, Stephan?
Ik zal ze met belangstelling tegemoet zien!

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Stuurlui wal schip en zo?



zucht

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Stephoe]Je had al een reactie gegeven Santa. Blijkbaar voel je je toch aangesproken. Hou op met dit soort reactie's daar is deze site niet voor bedoeld. En reageer hier s.v.p. niet op![/quote]
Nieuwe bezems vegen schoon maar oude bezems kennen de hoekjes. herken je hier iets in stephan? en waarom vind jij de bijdragen van santa niet zo'n suc6? vind je het verveelend om telkens met de neus op de feiten te worden gedrukt.....? stephan er zijn meer mensen die leergeld uitgeven hoor! daar kun je je vrijwillig bij aansluiten.

paul,

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Tjonge wat een mooi topic.

Santa is niet direct een ford-hater, maar heeft al veel te veel meegemaakt met zogenaamde "garantie" verhalen, dat het woord "GARANTIE" alleen al, hem de nekharen overeind doet staan. Dit is ook de reden dat hij zo fel geageerd, en de boel probeert wakker te schudden, wat hem dus goed gelukt is.

Het is inderdaad ook zo dat er veel fabrikanten zijn die ZEGGEN, dat ze garantie geven, maar tegelijkertijd al een lijst met punten hebben klaarliggen om elke claim te kunnen afwijzen.

De mij meest bekende truc is niet eens van een autofabrikant, maar van een niet nader te noemen merk dieselverstuivers/injectoren, waarbij elke garantieclaim vervalt, als het ding niet 100% schoon/stofvrij/luchtdicht en in de originele verpakking met originele afdekdopjes aan de leverancier wordt teruggestuurd.

DAAR GA JE DAN MET JE GARANTIE.

Wat Santa bedoeld, en waar hij ZEER WEL gelijk in heeft, "MENSEN, STAAR JE NIET BLIND OP HET WOORDJE GARANTIE". Vraag de voorwaarden op, lees de kleine lettertjes en vooral de uitzonderingen, meestal kom je dan tot de conclusie dat GARANTIE niets anders is dan een ballonnetje, wat je zo doorprikt, oftewel, een cadeautje uit eigen portemonaie.

Bovag garantie ?????, uitzonderingen, geen garantie wordt gegeven op draaiende delen, en delen die aan normale slijtage onderhevig zijn. DAAR GA JE DAN MET JE REMBLOKKEN/UITLAAT/WIELLAGERS/BANDEN/ACCU/KRUKAS/NOKKENAS/STARTMOTOR/DYNAMO/LAMPJES/PEDAALRUBBERS/VLOERMATTEN/REMSCHIJVEN/REMTROMMELS/AANDRIJFASSEN/HOMOKINETEN/VERSNELLINGSBAKLAGERS ETC ETC.

Maar goed dat we nu het europesche recht van consumentenbescherming hebben, waar zulke delen WEL onder vallen.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.