Na een lekkage van de koelvloeistof en oververhitting van de motor van mijn Ford Mondeo turbodiesel 1996 (ooude model) heb ik het volgende probleem:
Bij het starten veel roetvorming en geen trekkracht; het toerental blijft hangen. Als de motor even blijft lopen gaat het toerental plots omhoog en wordt het roeten minder.
Als de motor warm is alleen problemen met roet als de motor belast wordt (accelereren). De trekkrracht is dan nog steeds niet wat ie hoort te zijn.
De APK is bijna verlopen dus ik wil graag weten of en hoe dit probleem op te lossen is.
Uit andere posts begrijp ik dat ik in ieder geval moet laten kijken of de EGR-klep open blijft staan.
Zijn er nog andere oorzaken voor dit probleem die ik kan laten onderzoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin maar al met de EGR af te doppen en de roetkatalysator leeg te slaan.
Veel succes
Nou nou,direct je roetkat leeg slaan?
Is wel heel extreem.
Ik zou eerst je membraam van het opvoerpompje controleren,en controleren of je fitzklep nog werkt.
Mbt de trekkracht.Kijk even of je slangetje van de vuldrukregeling niet ingescheurt is.Daar gaat ie ook van roken,en inhouden.
Deze zit onderaan je pomp,aan een membraam.
Niels
Ook even kijken of er toevallig brandstof in je vuldrukregeling zit.
Dit mag niet, anders membraam lek
ROETKAT leeg slaan!!!!
komt veel voor bij escort en mondeo TD's
Bedankt voor de hulp. Bij optrekken geen zwarte pluim meer.
Er bleken nog meer problemen te zijn voor de APK, slijtage aan assen, wordt samen te duur voor zijn leeftijd.
Ik ga nu op zoek naar een geschikt opkoop-adres, misschien nog geschikt als export-auto.
Pieter.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar