Motor draait goed en begint dan plotseling te roken en heeft dan ook geen vermogen meer. blok heeft wel 333000 km gelopen.
Ik dacht aan de egr klep, maar hoe kan ik deze testen en als deze defect is kan hij dan afgestoken worden
Bij voorbaat dank. Gerrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor kleur heeft de rook?
[quote=Doktor]Wat voor kleur heeft de rook?[/quote]
Het is onverbrande brandstof, de kleur is zwart en het brandstofverbruik is de laatste tijd een stuk hoger.
Groet gerrie
14 jaar
Controleer even de bedrading van de EGR-klep, vlak voor het stekkertje.
je zou ook nog even na de hele dunne slangen kunnen kijken die bij het inlaatspruitstuk zit deze scheuren wel eens
gr dirk
Heb vorige zomer ook grote rookvorming gehad in mijn 1,8 TDDI. Tevens meer verbruik en minder vermogen. Bij mij was de katalysator verstopt, gelukkig zat ik in het franstalige gedeelte van België waar ze zonder enige moeite de inhoud van de gehele katalysator verwijderd hebben. Bleek ook tijdens de APK geen enkel probleem.
14 jaar
Hallo , het probleem is gevonden.
oorzaak is de brandstofpomp, de auto wil nl niet meer lopen .
Iedereen bedankt voor het meedenken en oplossingen zoeken.
Groeten gerrie.
Ps is het waar dat als je de auto ca 30 min op contact laat staan de nieuwe pomp niet meer ingeleerd hoeft te worden??
14 jaar
Dat kan als er een "vrije" pomp is geleverd door het revisiebedrijf, als je een 2hands pomp of een niet vrije pomp hebt dan moet hij door de dealer geinitialiseerd worden.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar