Ford Escort: rookontwikkeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: zetec 1.6i 16v

goedendag,

mijn escort clipper rookt erg bij gasgeven en bij hoge toerentallen. tijdens koude start en terugschakelen nergens last van, dus ik denk dat het niet de klepseals maar de zuigerveren zijn. of zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn? heb ook wel eens gehoord dat ze bij Ford geen onderdelen van het onderblok leveren, hoe dit op te lossen/

groet

Iltis183

Geplaatst door Iltis183 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

skiqpy (0), 14 jaar geleden

Je bedoelt blauwe rook neem ik aan. Controleer eens of de motor veel carterdruk heeft. Waarom zou je van een ford motor geen onderdelen kunnen krijgen...?

Iltis183 (0), 14 jaar geleden

bedoel inderdaad blauwe rook. heb bij warme motor de peilstok eruit gehaald, hij geeft langs de peilopening wel een beetje druk(je voelt het duidelijk "ploffen") ik las ergens op een forum(weet niet meer welke) dat Ford geen onderdelen voor het onderblok zou leveren, weet ook niet of dit waar is, zal ze maandag eens bellen met deze vraag.

skiqpy (0), 14 jaar geleden

Verbruikt de motor veel olie?

Iltis183 (0), 14 jaar geleden

ongeveer 1liter op 800a1000km, weet het nog niet helemaal ik heb hem nog niet zo lang, heb hem voor heel weinig kunnen kopen

skiqpy (0), 14 jaar geleden

Zou kunnen dat de olieschraapveren verkoolt zijn. Even afhankelijk van de staat van de cilinderwanden, zou je een flush kunnen proberen van b.v. Forte. Dit spul voeg je toe aan de motorolie en laat je een half uur draaien en olie aftappen, eventueel nog een tweede keer doen. Het is misschien het proberen waard, anders wordt het wel een erg dure reparatie. Dan moet je eerst maar eens overwegen of de auto het waard is. Je vertelt dat je de deze auto goedkoop hebt kunnen krijgen. Hoe lijkt het met roestschade aan de balken. Daar zijn deze auto's erg gevoelig voor.

Iltis183 (0), 14 jaar geleden

hij heeft bijna geen roestschade aan de balken op een klein plekje in de linkerdorpel na, de onderkant ziet er prima uit. de flush is misschien wel de moeite van het proberen waard. kan ook even met een endoscoop naar cilinderwand laten kijken. anders gooi ik er gewoon een ander blok in, de auto heeft nog geen 100.000km op zitten(gechekt met NAP)wel raar dat er met zo weinig km schade aan het motorblok is. dacht dat Fordmotoren altijd wel betrouwbaar zijn, heb vroeger meerdere escorts gehad eigenlijk nooit motorische problemen mee gehad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.