Hoi,
Ik heb een Ford Escort uit 11-1995 die bij een koude motor na ongeveer 100m uitvalt. En het starten na het uitvallen lastig gaat.
Ik heb het forum al redelijk goed doorgelezen, en kwam achter een aantal punten zoals; stappenmotor, tempratuur sensor koelvloeistof, luchtmassameter (lmm).
Ik heb het volgende gedaan:
- Bougies schoongemaakt (waren zwart)
- Stappenmotor van sloop gehaald (schoongemaakt, zelfde type nummer)
- Temp. sensor koelvloeistof van sloop gehaald (zelfde type nummer)
- Luchtmassameter van sloop gehaald (zelfde type ummer)
- Connector aan andere kant van accu op oxidatie gecheckt en met contact spray ingespoten. (was geen oxidatie)
Dit allen heeft geen effect gehad. Na lezen van forums had ik het meeste hoop bij temp sensor. Maar na het verwijderen van de oude ben ik gaan meten of die het uberhaupt deed. Dit heb ik gedaan door met een universeel meter bij dagtempratuur te meten en in een kop heet water te zetten en te meten. Waarde kwamen overheen met een op het forum gevonden schema, dus die was helemaal niet kapot.
De vraag is dus heeft iemand enig idee wat er mis is kan zijn? Waar ik naar moet kijken of wat ik moet vervangen?
Ik bedenk me nu zelf, dat ik de ecu niet heb gereset (door accu loskoppelen en daarna 10min stationair draaien ?!), kan dit er iets mee te maken hebben? En kan het aan de olie liggen, ik heb geen idee wat er in zit, maar misschien even bij vullen met 5w30?
Alvast dank.
Met vriendelijke groet,
Willem van Wetering
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij je uit laat spruitstuk zit een slang die kan je los treken misschien is hij kapot
goeie dag.
er zit aan de onderkant naast je olie filter een olie druk klepje.
daar moet een ander klepje in en de veer moet in geknipt worden.
maar je moet gewoon lang een ford dealer gaan die kenne dat probleem.
officeel ford escort probleem.
en als het een zetec motor is dan moet er 5w30 olie in.
Vriendelijke groeten Taco
denk zetec probleem zo te horen, kleppen blijven hangen, als hij afslaat heb je dan ook geen compressie??
Bedankt voor de reacties. Drie redelijk verschillende reacties, mijn vraag is dan ook kunnen het alle drie de oplossingen zijn of is er toch een meest voorkomende probleem van de drie?
Voor TACO ik los het graag zelf op, is het ook mogelijk om het zelf te doen? En ik heb laatst de olie bij gevuld met een liter 5W30, loopt ie net iets beter op maar valt nog steeds uit. Misschien verstandig om alle olie te vervangen? Hoeveel olie gaat er totaal in? Of staat dit in de handleiding?
Voor FERY ik ga de slang morgen controleren op eventueele lekken.
Voor BNM, hoe is te merken dat ik geen compressie heb. Meestal valt de auto uit, laat ik de auto doorrollen en start ik hem rollend weer in de 2de versnelling. Maar als ik stil sta en de auto dan wil starten gaat het wel moeilijk, maar met een beetje het gas pompen gaat de auto vrij gemakkelijk aan. (wel moeilijker als normaal starten).
Wat kan ik aan het probleem doen van kleppen blijven hangen? En waarom blijven ze hangen?
Is er misschien iets te doen tussen het starten en het uitvallen om de kleppen niet te laten hangen? Flink veel toeren maken?
Alvast bedankt.
Groeten,
Willem van Wetering
15 jaar
aan je beschrijving te horen is het echt een zetec probleem , en niets anders, er was toen een actie met andere klepstoters , maar wat er gaande is de kleppen blijven hangen , daardoor afslaan met name met koude motor. de cilinderkop zal er af moeten. je gebruikt wel de goede olie 5w30?
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar