Ford Escort: RS2000 mk5 slaat af en start nooit meer

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000i 16v

Hallo,

Dacht ik vandaag naar de Rally te kunnen niet dus, mijn Escort RS2000 sloeg spontaan af en startte nooit meer..dat terwijl de auto goed liep toen ik weg reed van huis trouwens de auto heeft de hele tijd goed gelopen dus niet inhouden o.i.d..bougies vonken gewoon ook het doorverbinden van de brandstofgebrek schakelaar hielp niets..toen maar de tank ontlucht nog niets motor draait wel rond maar krijgt geen brandstof,meestal ruik je bij het starten een benzine lucht maar ook dat niet..wat sterke mannen hebben geprobeerd de auto aan te duwen ook dit hielp niet en ook zij roken geen benzine lucht uit de uitlaat...als ik het contact inschakel hoor ik de brandstof pomp wel tikken dus één klik..verder niets..wie heeft dit eerder meegemaakt? wat was bij u het probleem? of wat zou er aan de hand kunnen zijn met mijn RS...

Alvast bedankt voor het meedenken,
Grtjes,
RSgirl

RSgirl

Geplaatst door RSgirl (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Brandstof pomp moet lopen, anders gebeurt er niets.
Misschien een elektrisch probleem (geen/te weinig stroom) of de brandstofpomp is defect.

RSgirl (0), 13 jaar geleden

Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben..want normaal hoor je de brandstof zoemen,nu hoor je wel een klik vanuit de brandstofpomp maar verder niets..het geval is n.l. dat de RS sinds een week terug is uit de restauratie..volgens de restaurateur zou er een nieuwe kabelboom ingezet zijn..mss dat een foutje of storinkje in de bedrading de oorzaak kan zijn? alleen is er een manier om te testen of de brandstof pomp nog intact is? zoja hoe kan ik dat het beste doen?..hartstikke bedankt voor het meedenken en reageren..

Grtjes,
RSgirl

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Zoek een verbinding (stekker) met de brandstofpomp zo dicht mogelijk bij de tank.
Meet daar of er voeding (12 volt) komt en of de massa in orde is.
Testen kan door daar buiten de auto om 12 volt en aarde op de pomp te zetten.

Zekeringen al gecontroleerd?

RSgirl (0), 13 jaar geleden

Zekeringen dat is zekering nummer 5 in de zekeringkast deze is nog heel..ik ge vanmiddag eens doormeten en de pomp uittesten op de door u omschreven wijze..wellicht schept dit meer helderheid..ook de brandstof gebrek schakelaar heb ik uitgetest door de bruine draden door te verbinden..ook dan ondanks doorverbinden geen aanslaan van de motor..wat mij wel op viel mss heeft het ermee te maken maar dat bij het starten het klokken gedeelte nogal onrustig is..ik bedoel dan dat de toerenteller dus onrustig doet en het lampje van de ABS hard knippert terwijl die anders bij starten uit ging..maar ik ga iig eens doen wat je aangaf..ben benieuwd..

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kontroleer dan ook je accu. Meet voltage voor en tijdens het starten.
Zitten de accupolen goed vast? En de massa kabel naar de carrosserie?

Met "brandstof gebrek" bedoel je de veiligheidsschakelaar die de pomp onderbreekt?

RSgirl (0), 13 jaar geleden

Ja correct..inmiddels heb ik doorgemeten..de brandstofpomp krijgt wel spanning..alleen slaat de pomp niet aan..ook niet bij verbinden buiten om het enigste wat je hoor is een tik maar verder doet de pomp niets..dus weet ik denk ik zeker dat deze stuk is...zit trouwens ook wel op een lekker plekje onder de achterbank..om de pomp te vervangen,moet dan de gehele tank eraf? want je ziet dan de bodem waar de achterbank op rust met een groot rond gat met een zwart rubber die je er uit moet punniken..daaronder zit de tank met de pomp..ik moet zeggen dat dat er niet echt joviaal uitzag..ik heb het wat schoongemaakt,wat ook niet hielp toen de stekker doorgemeten met het contact aan die gaf 12V. aan op de multitester...dus toen heb ik de brandstofpomp buitenom doorverbonden en nog geen reactie hij wil wel want ik hoor een tik wanneer ik er spanning op zet maar hij gaat niet lopen om een of andere reden....dus vermoed ik toch eigenlijk wel zeker dat dit de storing is van het niet aanslaan...

RSgirl (0), 13 jaar geleden

Ik heb ook nooit problemen als deze gehad,dat is juist het frappante er van..ik rijd nu ruim 11 jaar Ford..wel eens kleinere storingen gehad hoor,maar nog nooit dat me een brandstof pomp de geest gaf..mjah ik heb de restaurateur zojuist gemaild en hem op de hoogte gesteld van dit probleem..ik heb de RS sinds één week weer in mijn bezit na een grondige restauratie..ik kreeg hem verder in fabrieksstaat weer terug,alleen hield de auto er gisteren mee op net toen ik onderweg was naar rally in Ede verdorie..gelukkie was wel dat het op de hoek van de straat gebeurde en niet ergens bij Utrecht..dus hebben we hem met vereende krachten van wat sterke mannen weer naar huis kunnen duwen..trouwens een prettige site dit,waarschijnlijk had ik me anders te pletter gezocht om de storing te vinden...

RSgirl (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Kontroleer dan ook je accu. Meet voltage voor en tijdens het starten.
Zitten de accupolen goed vast? En de massa kabel naar de carrosserie?

Met "brandstof gebrek" bedoel je de veiligheidsschakelaar die de pomp onderbreekt?[/quote]
Hoii Oldford,

Ik wil even laten weten dat idd de brandstofpomp was die stuk is..inmiddels is deze vervangen en loopt mijn RSje weer als vanouds..ik had eigenlijk al zo'n vermoeden.zeker na uw beschrijving hoe ik hem moest doormeten en testen..de pomp kreeg idd gewoon 12v stroom op de stekker..toen heb ik de pomp buitenom dus rechtstreeks verbonden met de accu..ook niks alleen klik verder niets..brandstof slangen er af gehaald kwam ook geen benzine uit..via de club kon aan een origineel RS2000 exemplaar komen..en ja hoor eenmaal gemonteerd sloeg de motor weer aan..bij deze hartstikke bedankt voor uw tips en meedenken...ben hier erg blij mee..


Grtjes,
RSgirl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.