Ford Puma: Schokbreker aan het stukgaan?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

hallo allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een Ford Puma van '99. Ik heb onlangs de draagarmen gereviseerd met Powerflex-bussen, nieuwe stabilisatorstangen en rubbers en nieuwe fuseekogels, en heb veerpootbruggen boven en onder geplaatst.

De auto was toen ik deze kocht verlaagd op de standaard schokbrekers, met veren zonder merk- of typeaanduiding (merkloze rommel denk ik) Als ik nu een drempel oprij, hoor ik een gedempt 'klunk'. Als ik de motorkap opendoe, en ik laat de auto in-en uitveren, hoor ik niks, als ik op slecht wegdek rijdt, hoor ik ook nik. Alleen bij drempels (inveren) en grote oneffenheden (ook inveren)

Nu vraag ik me af: wat zijn de symptomen van 'het begin van het einde' van een schokbreker? Het kan volgens mij niets anders zijn, aangezien ik ophangingsbussen, fuseekogels en stabilisatorstangen/rubbers net heb vervangen.

Otto

Geplaatst door Otto (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Puma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

paddo (0), 16 jaar geleden

als all de rubbers die zijn vervangen GOED gemonteerd zijn dan kan het inderdaad een schokbreker zijn .Maar zitten er ook hulpveren bij onder?? kan zijn dat deze dan langs de buitenste veer klappert.

gr paddo

Otto (0), 16 jaar geleden

Paddo,

powerflex-bussen kunnen maar op 1 manier gemonteerd worden, en die zitten zo strak dat er echt geen geluid uit kan komen. Stabilisatoren ook compleet gereviseerd. Ga steeds meer aan een versleten demper denken.

Otto

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.