👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo allemaal,
Sinds enige tijd heb ik een Ford Puma van '99. Ik heb onlangs de draagarmen gereviseerd met Powerflex-bussen, nieuwe stabilisatorstangen en rubbers en nieuwe fuseekogels, en heb veerpootbruggen boven en onder geplaatst.
De auto was toen ik deze kocht verlaagd op de standaard schokbrekers, met veren zonder merk- of typeaanduiding (merkloze rommel denk ik) Als ik nu een drempel oprij, hoor ik een gedempt 'klunk'. Als ik de motorkap opendoe, en ik laat de auto in-en uitveren, hoor ik niks, als ik op slecht wegdek rijdt, hoor ik ook nik. Alleen bij drempels (inveren) en grote oneffenheden (ook inveren)
Nu vraag ik me af: wat zijn de symptomen van 'het begin van het einde' van een schokbreker? Het kan volgens mij niets anders zijn, aangezien ik ophangingsbussen, fuseekogels en stabilisatorstangen/rubbers net heb vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als all de rubbers die zijn vervangen GOED gemonteerd zijn dan kan het inderdaad een schokbreker zijn .Maar zitten er ook hulpveren bij onder?? kan zijn dat deze dan langs de buitenste veer klappert.
gr paddo
Paddo,
powerflex-bussen kunnen maar op 1 manier gemonteerd worden, en die zitten zo strak dat er echt geen geluid uit kan komen. Stabilisatoren ook compleet gereviseerd. Ga steeds meer aan een versleten demper denken.
Otto
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar