Probleempje , na vernieuwen van de thermostaat(eigelijk opnieuw geplaatst want er zat er geen een in) blijft de kachel alleen maar koude lucht blazen .
Thermostaat heb ik nagekeken op zijn werking en deze werkt goed.gaat netjes open bij temp verhoging >80 graden en weer dicht bij temp verlaging.
Alle slangen worden warm toch blijft de kachel koude lucht verspreiden.
moet je misschien iets handmatig verzetten bv van zomer naar winterstand?.
Hopelijk heeft iemand enig idee anders wordt het een koude winter in de auto.
BvD John Dam
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe heb je de thermostaat nagekeken? Zit hij er niet verkeerd om in (ik noem maar een zijstraat...). Is je koelsysteem goed ontlucht? Zit je kachelradiateur niet verstopt?
De thermostaat heb ik nagekeken dmv plaatsen in een steelpannetje met water en een temp.meter en dat geleidelijk laten verwarmentot zo'n 90 graden.
en ik heb de thermostaat geplaatst volgens de dealers aanwijzingen.
maar heb misschien inderdaad niet goed ontlucht ,zal het nog eens
proberen dan hoor je het wel.
hoe kan ik het makkelijkst bij de kachelradiateur komen dan kijk ik die ook gelijk even na .
20 jaar
Ik weet niet precies waar de kachelradiateur zit, ergens onder her dashboard. Maar daar kun je normaal niks geks aan zien, behalve als hij lekt. Ik zou onder de motorkap kijken waar de kachelslangen naar binnen gaan. Daar zal hij ergens achter zitten. Misschien zit ie wel verstopt. Thermostaat is zo inderdaad goed getest.
John,
Ik had hetzelfde probleem vorige week met mijn Sierra diesel uit 1991
Slangen warm, maar de kachel gaf koude lucht.
De kleppen in de kachel werkten gewoon en de aanjager ook.
Vermoeden was een verstopte kachelradiator.
Oplossing: trek beide slangen onder de motorkap bij de kachelinvoer eraf (geeft bijna geen koelvloeistof lekkage)
zet de tuinslag op de ingang (bovenkant) van de kachel en sluit
op de onderkant ook even een slag aan om het leidingwater weg te laten lopen.
Zet voorzichttig waterdruk op de tuinslang en spoel de kachelradiator met water goed door, verhoog langzaam de waterdruk
door de kraan verder open te draaien. Water moet er met een flinke straal uitlopen.
Sluit de onderste slang van de motor weer aan en vul wat koelvloeistof bij. Sluit als laatste de bovenste slang aan.
Even rijden tot de motor op temperatuur komt (thermostaat open) en voor de zekerheid even de koelvloeistof dop voorzichtig met een doek opendraaien om mogelijke lucht nog te laten ontsnappen, bijvullen indien nodig. en kacheltje weer lekker warm voor de
Winter.
Klaar is Cees.
20 jaar
Kachel slangen omdraaien op de kachel radiateur dit wil ook heel vaak helpen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar