auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Fiesta: slaat aan en meteen weer af bij koude start

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Deze auto slaat meteen aan bij de koude start en na 1 seconde ook weer af. Omdat de auto voor iets anders bij ons stond en we toen geen tijd hadden om hier dieper op in te gaan hebben we pasgeleden even het gasklephuis gereinigd. Hiermee is de klacht echter niet verdwenen, soms heeft klant geen probleem en soms moet hij wel tot 4 keer opnieuw starten voordat de motor blijft lopen. Ook als klant direct na het aanslaan van de motor gasgeeft slaat hij af. Ook heeft de klant al een andere sleutel geprobeerd en dit maakt geen verschil. Nu stond de auto vanmorgen bij ons en heb ik zelf de koude start kunnen proberen maar de auto bleef bij mij gewoon lopen, mooi versneld stationair. Ik heb de foutcodes uitgelezen en ik krijg alleen U2510 : ongeldige beveilig. data ontvang. van ecu aandrijflijn - geen aanvullend foutsymptoom beschikbaar voor deze DTC. DTC aanwezig op moment van verzoek. Storingslamp uit voor deze DTC.
Wie kan mij hier een nuttige tip over geven?

Geplaatst door

harlie (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi harlie wat voor moterolie zit erin ik hoor het wel van je gr john

oortje61 30
badge

10 jaar

5w30

harlie 0
badge

10 jaar

Als je remmenreiniger méé inspuit zou het dan beter gaan? Maw benzinepomp(of -relais) wil soms niet?
Massa van de pomp wil wel eens vervelend doen.
Merkbenzine erin?

marcel7031 0
badge

10 jaar

Dat is moeilijk proberen marcel omdat hij niet altijd dit probleem heeft. Ik vroeg me af of jullie iets kunnen met de foutcode.

harlie 0
badge

10 jaar

Hoi Marcel, wat bedoel je precies met massa van de pomp, slechte verbinding in de tank bij de pomp of buiten de tank?

harlie 0
badge

10 jaar

Bij gebrek aan antwoorden even een update; we weten dat de pomp altijd draait voordat de klant gaat starten.
We hebben met een scoop gemeten op de signaaldraad van een injector en een signaaldraad van de bobine, zodoende hebben we geconstateerd dat op het moment van stilvallen de spanning op de bobine wegvalt en het signaal op de injectoren blijft. Nu werd mij verteld dat de ecu van het mm wel eens dit soort problemen veroorzaakt en dit werd bevestigd door AC-tronics. ECU bij hun voor reparatie aangeboden en teruggekregen met de boodschap dat de storing niet is aangetroffen. Alles weer ingebouwd en probleem is idd nog steeds aanwezig. Echter nu maak ik ook mee dat mijn dagteller zomaar terugspringt op 0 tijdens starten en na een aantal keren starten zomaar weer terug op de waarde waar hij stond! We hebben inmiddels een schema en daarmee ga ik verder zoeken. Als jullie nog tips hebben: graag, zoniet houd ik jullie op de hoogte als ik weer nieuws heb.

harlie 0
badge

10 jaar

Omdat de storing sterk vermindert is heeft de klant de auto mee en gaat het even proberen.

harlie 0
badge

9 jaar

Klant heeft ons laten weten dat het probleem voor 95% weg is en weer prima start/rijdt. Omdat ze echter de afgelopen jaren al vaker problemen hebben gehad hebben ze hem toch ingeruild voor een andere.
Volgens mij heeft het toch in de ECU gezeten en is dit met het testen ervan ongemerkt opgelost. (ECU wordt dan verwarmt en afgekoeld) Iedereen bedankt voor het meedenken.

harlie 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.