Betreft: Escort Van '93 met 1.6 diesel motor LTC '89 met B5 versnellingsbak.
In verband met koppelingsproblemen heb ik de versnellingsbak eraf gehaald.
Het druklager werkte niet goed en de veren van de drukgroep zijn versleten. Dezen wil ik vervangen.
Daarom moet ik het koppelingshuis eraf halen.
De laatste bout van het koppelingshuis wil niet los en is aan de buitenkant dolgedraaid.
:( :( :( :l
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n dolgedraaide bout er toch kan afhalen.
Slijpen of vijlen is geen optie omdat er geen ruimte voor is.
Spoed, omdat als ik de bout morgenochtend los krijg ik goede hoop heb dat ik er zaterdag weer mee kan rijden en dan is het vriendinnetje erg blij omdat we ergens naar toe moeten en zij dat liever met de auto doet. :00
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
KLEINERE DOP ER OVER HEEN PROBEREN TEKRIJGEN,
GR LUIS
bout of moer aanlassen op de kapotte bout kan je hem weer los draaien
Je hebt ook sleutels die speciaal zijn voor minder goede bouten. Dit zijn "ronde" sleutels. Hier krijg je ze er meestal wel mee uit. Beetje duidelijk of niet...:-)?
ik zou voor Luis z'n oplossing gaan: 1 maatje kleiner dop d'r over meppen met een hamer, werkt perfect, zo heb ik ook al eens de olie-ververs-bout los gekregen (die had ook iemand dol-gedraaid)
suc6, gr, Bob.
19 jaar
Bedankt alle reacties!
Het is gelukt :)
Een kleinere dop eroverheen meppen lukte niet , moest van 10 mm naar 9mm.
Lasapparaat had ik niet tot mijn beschikking :(
De ronde sleutel snapte ik niet, nog nooit gezien.
Het is uiteindelijk gelukt met een ijzerzaagje. Ik kon met heel veel moeite net tot de helft van de bout zagen. Toen ff flink meppen en kon ik met de dopsleutel de bout los draaien.
Nu het centreren van de koppelingsplaat. Iemand suggesties?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar