Onder het rijden tussen de 2 en 3 springt hij uit zijn versnelling, gaat in vrijloop, toerental gaat omhoog, auto heeft semi autom bak, als je dan het gas wat rustig loslaat komt hij wel weer eens terug, anders aan de kant staan, dan wachten en gewoon in de stand opschakelen zetten, dan kun je weer verder rijden. Komt regelmatig voor niet altijd, geen storingscodes bij het uitlezen van de transmissie. weet iemand raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met welke tester is dit uitgelezen? heb al eens eerder een universeel garage gehad die zei dat er geen foutcodes inzaten, echter met onze Ford tester zaten ze er wel............
Wat bij dit systeem voorkomt zijn draadbreuken in de kabel tussen moduul (onder accu) en schekelmotoren.
Kabelboom blootleggen (het is maar een klein stukje) en draadjes goed bekijken.
Suc6
Gutmann, overigens een uitstekende testkast..............ga morgen kijken vr gr
Helaas niets in kabelboom gevonden, weet nu even niet wat te doen.
Zonder foutcodes erg lastig.
Al eens geprobeerd om koppelingpunt en schakeling opnieuw in te leren?
Wat ik ook wel al vaker meegemaakt heb (maar dan staan er echt foutcodes in) is dat de schakelas (verbonden aan onderste motor) vast loopt in bovenste positie, doordat er vocht tusen kunststofbus en aluminiumhuis komt word die kustofbus iets naar binnen gedruk door corrosie en gaat de as klemmen, dit is te repareren door de bus iets op te ruimen.
Verder alles gecontroleerd? handremschakelaar, deurschakelaar, beide schakelaars op rempedaal?
Ik zal je een pdf met cursus materiaal sturen.
Suc6
Dank je zeer, wacht het af vr gr
Arnold,
Aangezien van jou geen e-mail adres gegeven is graag naar mij toe reageren zodat ik het adrs kan krijgen.
Dan pas kan ik een pdf-je sturen.
wacht op e-mail dus,
Groet
jjbalmszonen@tiscali.nl vr gr
Hartelijk dank voor de gegevens, week door omstandigheden weg geweest, auto inmiddels bij Ford onder handen genomen, via WDS onderzocht en nieuwste software ingebracht. Conclusie, hij wil van 2 niet naar 3 schakelen, hij komt er gewoon af en toe niet in. Markus, bij het doorlezen van jouw bescheiden en het vaststellen van fouten/uitvallen van div componenten valt me op dat er vaak de ingeschakelde versnelling dan wordt aan gehouden; in mijn geval kan ik bij een beetje gas loslaten gewoon weer verder rijden, daarna komt het gewoon heel lang niet meer voor. Vandaar dat ik uit jouw mail nog geen een conclusie kan trekken wat er bij mij aan de hand is, Alle sensoren, gaspedaal, rempedaal, remlichtschakelaar,wielsensor enz enz, hij blijft in kruipfunctie en hij blijft schakelen bv.Alleen een of 2 keer per dag of week rijdt je 40/50 km bij gasgeven en vliegt het toerental omhoog, rijdt dus niet verder, gas een beetje los en gaat weer verder, moeilijk niet? Weet iemand nog iets?
Ok, dan kan het ook nog zijn dat de as van de schakelactuator (dat is van vorenaf gezien de rechter motor) stroef loopt in de bovenste kunststof bus.
Als je die motor er af haalt kan je de as voelen, gaat hij stroef dan moet je de boventse bus een beetje opruimen met een hoonsteentje oid, bus kan je niet uit het huis drukken, dan barst de bovenkant eruit (ervaring) je kan er dan wel weer makkelijker bij om hem iets op te honen, daarna dopje erop lijmen en het is weer goed.
De delen zijn niet los te koop! is er iets onherstelbaars dan moet je hele aluminium huis met beide motoren kopen (+/- 560,- ex, gisteren nog geplaatst vanwege 1 kapotte motor)
De kans is dat als je de motor los gehad hebt dat je het systeem moet inleren.
Suc6
Vandaag gebeurde het vlg: we reden met de auto en de testkast erbij om met de datalogger het een en ander op te nemen, komen terug en de auto wil niet meer schakelen en daarna niet meer starten. In parameters gezocht op schakelhandle toestand, werking en positie, allemaal erin te zetten; je ziet blokspanningen en diverse andere spanningen langskomen, maar op het display alleen het vierkantje met het streepje erdoor, niks dus, geen schakelingen, wel steeds vol met storingscodes, bv impulsring, Canbusstoring, wat nog al niet meer. Motor liep heel slecht, later dus niet meer.Wat blijkt, linker schakelmotor werkte wel als het dunne schakelstangetje werd losgehaald, rechter zat vast. Driehoek zat vast, dus wat Markus al zei, rechter motor eraf halen, dikke as voelen, en inderdaad deze liep vast in het uiteinde! Eruit gehaald, met dikke drevel in huis getikt, dekseltje breekt er dan af, reinigen en ophonen met fijn schuurpapier on drevel en invetten met lithiumvet,deksel lijmen en afkitten.super! Alles werkt weer! Bij deze Markus, dank ik je hartelijk voor de mails, instruktie en fijne medewerking om dit moeilijke probleem te helpen oplossen. met vr gr Arnold.
Graag gedaan. ik hopop dat de motor nog lang heel blijft.
Ditzelfde in 2006 bij een auto gedaan, vorige week 9toch 4 jaar later...) uiteindelijk toch nog de stelmotor moeten vervangen ivm inwendige storing.
Groet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar