close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford C-max: start probleem elektrisch

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Goedendag,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...heb een focus cmax 1.6 tdci met 7 traps automaat.de auto wil soms niet starten.als je wil starten hoor je alleen geklikt. ..lijkt op relais die openen en sluiten..Wanneer motor loopt geeft de accu 14.3v aan en met motor uit 12.1v dus accu lijkt mij goed.

Als je wil starten gaan alle lampen van de cockpit in de ritme van het geklikt aan en uit...krijgt volgens mij geen genoeg stroom om te starten.

Wat ik zelf heb geconstateerd is wanneer ik eerst de rempedaal indruk dan de auto op contact zet om te starten krijg ik deze storing....ook hoor je de gepiep en gaat abs lamp branden...met abs lamp brandend start die absoluut niet...hierna haal ik de 3 zekeringen van abs systeem eruit en hij start gewoon..wel met brandend abs lamp in cockpit....

Dus wanneer ik eerst contact aanzet en daarna rempedaal intrap start die wel(met de abs zekeringen erin).raar probleem ..wie weet wat het kan zijn...motor lampje Brand al 4dgn...heb het nog niet uit laten lezen

Geplaatst door

ede (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan kijk maar uit: je hebt een massaprobleem en bij het intrappen van het rempedaal haalt de startmotor zijn massa mogelijk via het rempedaal. Dat kan rokende bedrading en een brandende auto ten gevolge hebben.
Kijk héél snel al je massapunten na en ook de massakabel tussen motorblok en carrosserie.

Wacht niet te lang, de schades in deze gevallen zijn duur!

Ga je meten? Dan meet je telkens kort (2 seconden) met minuten tussenruimte tussen de metingen in de situatie dat je het klikrelais hoort.
Wat ik zou meten:
1. het spanningsverschil tussen motorblok en carrosserie: dat mag maximaal 0,5 Volt zijn
2. het spanningsverschil tussen de plus van de accu en het motorblok. Dat moet steeds minimaal 11 Volt zijn, onder alle omstandigheden.
3. en verder zoeken aan de hand van de resultaten: waar blijft de massa?

Heino4267 645

6 jaar

Dank u voor uw reactie...startproblemen is opgelost...het was toch een defecte accu (inwendig)nu start de auto direct...

Maar tijdens al het gezoek hebben we geconstateerd dat de koelventilator ook niet werkt...als de monteur direkte voeding geeft op de dikke connector dat na de module komt reageerde de vent.niet...maar direkte voeding op de 2 draden dat uit de vent.motor komt draaide de vent.wel...

Na wat metingen werd mij door de monteur verteld dat op de gele relaisblok (dus zonder de relais)op een dikke pluskabel ook massa was...Volgens hem kortsluiting...aangezien dit systeem signaal gestuurd is zou het volgens hem de probleem in de auto ecu zelf zitten...ik heb geen zin in een nieuw ecu...is de auto niet waard.
Met een andere identiek koelventilator ook het zelfde probleem.

Volgens de monteur was er een dealer modificatie op het koelventilator systeem ivm brandgevaar..maar wat het precies was wist hij niet.wel constateerde hij dat er een 30a zekering miste in de zekeringkast,maar de plek(ventilator tekentje) waar die in moet mist 1 mannetje pin...Dus een zekering daar plaatsen heeft geen zin.

WAT IS NU DE PROBLEEM??..draad breuk naar ecu??,maar welke kleur?en van waar zoeken?

Is een schakelaar plaatsen in de auto een optie??maar airco ecc werkt ook met deze ventilator...hoe dit op te lossen??

ede 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.