Ford Courier: Starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1800

Ik heb een probleem met Ford courier contactslot was kapot maar ander stuurhuis gezet met contact sleutel er by en nu wil auto niet meer starten ,nieuwe gloeiers gezet en nieuwe starter gezet motor gaat rond maar slaat niet aan wie kan my een tip geven grt marc

marc coppers-1

Geplaatst door marc coppers-1 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Courier? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

beun55 (0), 6 jaar geleden

Waarschijnlijk je startanderbreker de nieuwe sleutel moet ingeleerd worden via een speciaal programma


Suk 6 wim

Probeo (0), 6 jaar geleden

Hallo Marc.

Je kunt het volgende proberen.
De originele sleutel die bij de auto hoorde maak je vast tegen de ontvanger die rond je contactslot zit. (met een tape of iets dergelijks). Je kunt ook de ontvanger los schroeven en de sleutel hierin vast tapen.
Wanneer de sleutel die bij het contactslot geleverd is is voorzien van een rode op blauwe stip moet het handvat hiervan goed omwikkeld worden met aluminium folie zodat de transponder hiervan niet meer kan werken. Wanneer er geen rode of blauwe stip te zien is hoeft dit niet.
Het startsysteem zal nu het signaal van de originele sleutel oppikken.
Wanneer dit werkt kun je de gemonteerde sleutel eventueel laten zitten en een standaard sleutel zonder transponder laten maken waarmee je dan kunt starten.
Succes.

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Ik denk niet dat bovenstaand verhaal gaat werken....
Als je een compleet startslot met sleutel uit een andere auto hebt, zal de startonderbreker module dit niet herkennen.
Waarschijnlijk moet de sleutel aangemeld worden op de module, met behulp van diagnose apparatuur.

Probeo (0), 6 jaar geleden

Hallo Hans,

Het complete startslot heeft niets met Pats te maken. Enkel de zender/ontvanger die rond het cilinderslot zit werkt samen met Pats. Deze ontvanger wil enkel een signaal versturen en ontvangen. Wanneer deze respons krijgt van een goede sleutel zal dit signaal het Pats vrijgeven om te starten.
Voorop gesteld natuurlijk dat het niet aanslaan te maken heeft met het Pats systeem. (is eigenlijk een beetje afwijkend, normaal gaat bij ingeschakelde Pats de startmotor niet rond, of maar even!)
Laat Marc het eerst maar eens proberen.

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Ik begrijp wat je bedoeld, Probeo....maar er is een ander stuurkolom in gekomen met naar ik aanneem een compleet contactslot inclusief leesring en sleutel.
Dat gaat dus niet werken op de bestaande PATS.

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Ahhh...wacht ff
Ik heb het verkeerd begrepen!
oude sleutel bij de leesring houden....

marc coppers-1 (0), 6 jaar geleden

[quote=Probeo]Hallo Marc.

Je kunt het volgende proberen.
De originele sleutel die bij de auto hoorde maak je vast tegen de ontvanger die rond je contactslot zit. (met een tape of iets dergelijks). Je kunt ook de ontvanger los schroeven en de sleutel hierin vast tapen.
Wanneer de sleutel die bij het contactslot geleverd is is voorzien van een rode op blauwe stip moet het handvat hiervan goed omwikkeld worden met aluminium folie zodat de transponder hiervan niet meer kan werken. Wanneer er geen rode of blauwe stip te zien is hoeft dit niet.
Het startsysteem zal nu het signaal van de originele sleutel oppikken.
Wanneer dit werkt kun je de gemonteerde sleutel eventueel laten zitten en een standaard sleutel zonder transponder laten maken waarmee je dan kunt starten.
Succes.[/quote]
Bedankt voor de tip ik dat zeker proberen

marc coppers-1 (0), 6 jaar geleden

[quote=Probeo]Hallo Marc.

Je kunt het volgende proberen.
De originele sleutel die bij de auto hoorde maak je vast tegen de ontvanger die rond je contactslot zit. (met een tape of iets dergelijks). Je kunt ook de ontvanger los schroeven en de sleutel hierin vast tapen.
Wanneer de sleutel die bij het contactslot geleverd is is voorzien van een rode op blauwe stip moet het handvat hiervan goed omwikkeld worden met aluminium folie zodat de transponder hiervan niet meer kan werken. Wanneer er geen rode of blauwe stip te zien is hoeft dit niet.
Het startsysteem zal nu het signaal van de originele sleutel oppikken.
Wanneer dit werkt kun je de gemonteerde sleutel eventueel laten zitten en een standaard sleutel zonder transponder laten maken waarmee je dan kunt starten.
Succes.[/quote]
Bedankt voor de tip ik dat zeker proberen
[quote=Probeo]Hallo Hans,

Het complete startslot heeft niets met Pats te maken. Enkel de zender/ontvanger die rond het cilinderslot zit werkt samen met Pats. Deze ontvanger wil enkel een signaal versturen en ontvangen. Wanneer deze respons krijgt van een goede sleutel zal dit signaal het Pats vrijgeven om te starten.
Voorop gesteld natuurlijk dat het niet aanslaan te maken heeft met het Pats systeem. (is eigenlijk een beetje afwijkend, normaal gaat bij ingeschakelde Pats de startmotor niet rond, of maar even!)
Laat Marc het eerst maar eens proberen.[/quote]de motor gaat normaal rond maar gaat niet in gang

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Ik geloof niet dat de oude sleutel aan de leesring plakken gaat werken want de startblokkering wordt bij contact af zetten al geactiveerd en pas weer gedeactiveerd als de chip in de sleutel bij starten opnieuw wordt herkend. Het is vaak wel mogelijk om het binnenwerk van het contactslot los te nemen en te vervangen door het oude binnenwerk maar daarvoor dient wel de oude sleutel aanwezig te zijn want zonder sleutel in het slot is het binnenwerk niet te demonteren.

Heino4267 (230), 6 jaar geleden

Dat klopt toch?
- de oude sleutel wordt meteen gezien omdat die tegen de leesring aan wordt geplakt
- de nieuwe sleutel kan geen code uitzenden door de aluminiumfolie rond de transponder.
Daardoor zal de auto starten.

Vervolgens kunnen alle sleutels worden ingeleerd via de gebruikelijke procedures.

beun55 (0), 6 jaar geleden

De transponder over zetten naar de nieuwe sleutel

marc coppers-1 (0), 6 jaar geleden

Ik heb dat gebropeerd met sleutel maar gaat nog niet en daar tegen geplakt en dan nog niet maar dat zwart kaste aan de zykant van motor waar mazout lydingen aan vast was heel warm is dat normaal en geprobeerd diesel aan mazoutpomp rechtereeks maar gaat nog niet grt

Probeo (0), 6 jaar geleden

Hallo Marc,

Even een paar dingen op een rijtje zetten.
Voordat je de stuurkolom (stuurhuis) hebt overgezet was er geen probleem met het starten van de motor?
Heeft de originele sleutel van de auto een rode of blauwe stip? Indien er geen rode op blauwe stip op de sleutel te zien is duidt dit op een auto zonder startonderbreking(Pats). Nogmaals, normaal gesproken indien de Pats actief is is dit te zien aan een snel knippert ledje op je dashboard en zal de startmotor niet of maar zeer kort in werking zijn tijdens het starten.
Graag eerst antwoord op deze vragen voordat ik alle mogelijkheden ga bedenken waar het aan kan liggen.

marc coppers-1 (0), 6 jaar geleden

[goede dag auto heb ik zo gekocht gebracht tot by my thuis dan laatste
van contactslot werk niet maar starten met knop ging wel heb contact slot er uitgehaald en nieuw er in gezet toen ging uit ook niet starten maar ondertussen batterij plat
er uit gehaald want die was toen geprobeerd voor een ander stuurhuis gezet met sleutel heb ik myn sleutel transponder in die gestoken maar gaat nog niet nu gaan ik terug myn oud stuurhuis terug zetten en dan nog eens proberen en nu heb ik op internet gezien dat er mensen aan huis komen voor transponder na meten en computer aan auto hangen dat heb ik nooit meegemaakt van die auto ik heb al veel thyd ingestoken grtplatt

marc coppers-1 (0), 6 jaar geleden

Ik heb de Sponder laten testen van sleutel auto die werkt en het contactslot nog eens nagezien

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.