Heb hier een Mondeo staan met 275.000 km. Hier zit nu de 2e starter op in een maand en die is nu ook kapot(slaat niet meer in). Er zit ook allemaal gruis/stof in.
De vorige keer starterkrans gecontroleerd en nagezien of starter werd aangestuurd tijdens rijden maar dat leek oke.
Vliegwiel lijkt er zo goed uit te zien. Iemand dit eerder gehad? Vliegwiel/contactslot?
Geplaatst door garageburgwal (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
Siem Bijman (140) PRO, 15 jaar geleden
Zal ongetwijfeld iets anders zijn, maar wij hebben eens een vastzittende aircopomp gehad, waardoor de starter veel meer kracht moest leveren en daar kom je pas bij de 2e starter achter he.
berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden
Komt voor bij revisie starters, had de eerste dat ook? bij Opel komt het voor dat de slotcilinder te zwaar draait zodat hij blijft starten.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Zijn ruilstarters van Valeo.. maar geloof er na de 2e niet in dat het met een slechte starter te maken heeft.
Contactslot werkt zo naar behoren maar mischien dat hij soms kuren heeft.
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
Fabrieksfout?
Vorig jaar nieuwe dynamo gemonteerd (origineel) en deze was na 1 week weer defect.
Andere (garantie) werkt nu al een jaar goed.
Oiram
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Dit is al de 2e die kapot loopt.. kans is klein..
Postie (0) PRO, 15 jaar geleden
Als er allemaal gruis in zit en het magnetisch is dan is de startmotor prima.
Al dat gruis is afkomstig van het dubbelmassa vliegwiel.
Je kunt it ook controleren door het vliegwielsensor te demonteren hier zal ook veel gruis aanzitten.
Dus vliegwiel vervangen, startmotor repareren en of weer vervangen..
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Wou net melden dat er een boel gruis inzit en dat we de bak gaan demonteren maar je bent me net voor ;-)
Is het speciale gereedschap echt nodig om de koppeling te monteren of is het alleen gemakkelijker.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Wat is jullie ervaring? Subframe demonteren of iets lossen en bak wat opzij leggen?
Postie (0) PRO, 15 jaar geleden
Subframe compleet demonteren, is niet zo veel werk, wel de radiateur even vastbinden boven, anders komt ie mee naar beneden.
Stuurhuis los draaien van subframe en ook ophangen met een touwtje
Voor de rest gewoon schroeven, alleen de linker steekas die moet je met een stuk speciaal gereedschap demonteren, via het gat van de linker doortikken.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Oké wie zien het wel.. gebruik je het speciale opspangereedschap ook?
Postie (0) PRO, 15 jaar geleden
Voor dat vliegwiel?? Nee
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Nee, voor het ontspannen monteren van de drukgroep..
Postie (0) PRO, 15 jaar geleden
Nee word niet beschreven in werkplaatshandboek van ford, dus heb het nog nooit gebruikt.
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Is ook niet nodig.. bak zit er weer achter en koppeling valt gewoon te monteren.. Speciaal gereedschap kun je gebruiken, maar is absoluut niet nodig.
Subframe demonteren is inderdaad het makkelijkst.
Bedankt weer iedereen!!
br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden
Probleem was toch het vliegwiel ??
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
ja hoezo??
br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=garageburgwal]ja hoezo??[/quote]
Zomaar wou het graag weten heb ik ook weer wat geleert.
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
Het is wel altijd handig mee te delen dat het probleem OPGELOST is en hoe je dit deed. Is eigenlijk één der basisbestanddelen van deze site.
Suc6
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
Oké sorry ik meende dat dat al duidelijk was.. maar inderdaad 2 massavliegwiel was de oorzaak. Gruis zat allemaal in de startmotor en die deed het daarom niet meer.