Hallo allemaal. ik ben hier nieuw en uiteraard met een 'startvraag'. wat is het geval. ben in het bezit van een ford transit mk1 uit 77 en de v4 liet het afweten. niet zo vreemd. een 1500 blokje in een bus van1,5 ton. ander blok zoeken? gekeken naar een pintoblok van 2 liter maar daar loopt je knip op leeg. andere oplossing gevonden. een siërra gekocht met een 2.0i blok en de hele boel in de transit gebouwd inclusief de kabelboom en alles wat daar bij hoort dus ook het stuur + dashbord. na een redelijke tijd gesleuteld/gelast en wat al niet meer kwam de dag voor de eerste start pogingen. zelf was ik verbaasd dat de motor vrijwel direct aansloeg. vreugde dansje gemaakt. maar nu. motor uitgezet en niet willen starten. pas daags daarna weer starten. dat gaat zo door. 1 keer starten en daarna noppes. by the way, de motor wordt gestart van onder de motorkap. extra startknop aangebracht en als de sleutel in het contact draait hoor ik de relais werken. map sensor werkt ook. motor temperatuur sensor vervangen, krukassensor werkt ook. moet ik zoeken in de injector aansturing vanuit de ecu of zie ik iets anders over het hoofd. dit is de eerste keer dat ik met een injectiemotor werk dus nog lerende. oke, als iemand iets weet wat bekend voorkomt dan zie ik graag een reactie. bvd daddy53
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus , je start de motor , deze slaat aan , je kunt gewoon gas geven , toerental loopt op , eigenlijk niets aan de hand ?
Je zet de motor uit , je wilt hem opnieuw starten , gaat wel rond maar slaat niet aan ?
Heb je al gecontroleerd wat er dan niet is , vonk of benzine of beide niet.
Goedendag Kaleido 1. Bedankt voor je reactie. Gecontroleerd op brandstof en dat kwam er uit dus de pomp werkt. Bougiedop los gemaakt, een losse bougie er in en ja hoor er is vonk. De motor draait bij het starten, draait rond, olie controlelamp gaat uit en als de motor draait gaat ook de accu lamp uit. De accu wordt geladen. Er zit een tweede accu in en geschakeld via een draaischakelaar tbv een omvormer. De dynamo kan er maar 1 tegelijk opladen. Kortom, als de motor draait werkt alles inclusief de claxon en alle verlichting. Enigste wat niet werkt is de toerenteller. Die trilt een beetje maar heeft dat invloed op het daarna niet willen starten? Bij mijn weten niet. Luchttemp sensor doorgemeten en geeft een waarde aan het zelfde met de brandstoftemp sensor. Nu twijfel ik aan de sturing van de injectors of ik zie iets over het hoofd. Zo'n dingetje waarvan je later zegt: Stom van me, maar op het moment weet ik het eventjes niet.
8 jaar
Motor loopt dus , wat gaat er nu precies fout dan ? uit zetten en dan opnieuw starten ?
Hallo Kaleido. Dat is snel jou reactie. Dat is het hem juist. Als de motor aanslaat draait ie prima. Gas geven gaat goed, reageert goed op gas geven, maar dan. Zet de motor uit en is daarna met geen mogelijkheid te starten. Probeer het met vol gas te geven en zonder gas te geven, probeer het totdat de accu zegt en nu is het genoeg. Loop daarna met vraagtekens boven mn hoofd naar de koffie om het een uur later of zo weer te proberen met de tweede accu maar geen sjoege. Daags daarna weer proberen en ja hoor de motor draait. Dus wie het weet mag het zeggen. Grt Jan.
8 jaar
Alle sensoren zijn aangesloten ?
Als hij dus niet aan wil slaan , heb je dus wel vonk maar spuit hij ook brandstof in ?
Branstoftank belucht goed , brandstofretour in orde ?
Probeer het eens met de watertemperatuursensor afgekoppeld.
Oke. Daar ben ik weer. Kaleido, Bedankt voor je tips. Ik ga dat morgen uitproberen. Vandaag lukt het me niet, Druk met andere dingen. Zodra ik meer weet kom ik hier op terug. Alvast bedankt. Grt.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar