close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Startproblemen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Mijn Fiesta uit 95 wil niet meer starten.

Hij lijkt gewoon te starten alleen start hij niet door en lijkt niet te verzuipen.

Van de week accu vervangen (inlcusief klemmen) omdat die regelmatig leeg raakte na een aantal dagen stilstand.
Alle zekeringen nagekeken, olie en stuur bekrachtiging vloeistof bijgevuld.
Na het vervangen van de accu startte hij normaal, stond een dag stil en weigert nu de starten.

Iemand tips of dingen die ik na kan kijken.

Heb nog geen zelfde probleem gevonden namelijk.

Geplaatst door

Dric (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal de accu wel leeggetrokken worden door iets, of de dynamo laad niet voldoende bij.
Even een voltmeter op de accu zetten en kijken wat de spanning word als je hem gaat starten.

Postie 0
badge

16 jaar

Ok zal ik vanavond even proberen, nadat ik de nieuwe accu geplaatst heb heb ik er niet meer dan een kwartiertje mee gereden.

Dric 0

16 jaar

Heb de waardes van de accu nagekeken :

Bij starten 11.05 volt, na gestart te hebben 12,64 volt.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat ik de stuur bekrachtegings vloeistof te veel over max heb bijgevuld dat ie daarom niet meer start?

Dric 0

16 jaar

spanning is goed, mag niet onder de 9 zakken. Stuurbekrachtiging staat hier helemaal los van. 12,64 is ook een goede waarde voor een accu ( als de motor niet loopt tenminste, anders moet die minimaal 13,5 tot 14 zijn. Ik vermoed de bdp sensor, er zit een stekkerverbinding aan de voorkant van je motorblok, ongeveer op de scheidingslijn tussen motor en versnellingsbak. Deze willen wel eens vol vocht lopen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Bedankt voor de tip Marcel, mocht helaas niet baten.
Ik heb de stekker gevonden en los getrokken maar deze was helemaal droog.Zag er ook nog netjes uit.
Heb net even alle bougies schoongemaakt en gekeken of ze vonkten, wat ook zo was.
Zonder luchtfilter wil hij ook niet starten.
Als ik heb op contact zet hoor ik wel een tik, dus neem aan dat de startmotor het wel gewoon doet.

Dric 0

16 jaar

Ho, dat verandert de zaak, hij gooit hem dus niet goed rond. Als je een klik hoort, en de motor wordt niet rondgeslingerd, dan is je startmotor naar zijn grootje. Controleer eenst de massakabels ofdat deze goed vastzitten, en niet gecorodeerd zijn, en ofdat de dikke pluskabel, die rechtstreeks naar de startmotor loopt goed vastzit. Indien dit allemaal in orde is, is de startmotor vervangen de juiste remedie.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Kabels zijn in orde. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.ben een beetje een leek.
Als ik de auto op contact zet, lijkt alles normaal te zijn.
Als ik hem dan wil starten wat hij ook lijkt te doen, komt hij niet op het punt dat hij echt wil aanslaan.
Gisteren hebben we hem nog proberen aan te duwen en te slepen, met als resultaat dat hij aan leek te slaan en benzine pakte, maar niet verder kwam dan wat gepruttel. Als dit tekenen zijn dat de startmotor defect is ben ik al een heel eind geholpen.

Dric 0

16 jaar

Is het start toerental wel goed? Krijgt hij wel benzine?

Highway 675
badge

16 jaar

bij het proberen te starten gaat de toerentellen net iets boven nul zitten, en hij ruikt naar benzine als ik probeer te starten.
Verder heb ik ok geen lekkage gezien op de oprit.
Hoe kan ik checken of hij wel ( genoeg) benzine krijgt.

Dric 0

16 jaar

Heb even gekeken of de brandstof filter uberhaupt wel benzine geeft, maar dat doet hij dus niet.
Ook de benzine kabel die van de tank af komt geeft geen benzine bij het starten.
Iemand een idee? brandstofpomp of iets anders?

Dric 0

16 jaar

Ok, voor de persoon die dit probleem ook tegen gaat komen:

Er zit bij de bestuurder onder het afwerkings plastic een knop.
Als deze knop omhoog staat krijgt de motor dus geen brandstof, omdat deze de toevoer blokkeert als de sensor getriggered is.
Knopje weer indrukken en starten maar.

Dric 0

16 jaar

ken t probleem ook.
had dit bij een ford sierra.
t knopje kon zo maar ineens ,,uitspringen,, en dan ken je starten wat je wou.
als je eenmaal ontdekt hebt dat je zo een knopje hebt heb je geen probleem meer.
dan hoef je daar alleen maar na te kijken als eerste(vooral niet vergeten,is mij ook al gebeurt hoor)
heb alleen een vraag;
waarom hebben sommige auto's zo een verstopt knopje?
is dat een verstopte startonderbreker of zo?
zit dat er standaard op of heeft iemand dat erop gezet.

gr hans

hans 1967 0

16 jaar

Als dit is wat ik denk dat het is,dan is dit een veiligheid die de brandstoftoevoer afsluit na een aanrijding.
Dit kan dan voorkomen, dat je levend geroosterd wordt.
Overigens heb ik bij dit onderwerp ( weer ) grote verwarring bespeurd doordat topicstarter de begrippen starten en aanslaan door elkaar haalt.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

tja, die inertia-schakelaars van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.

Hahahaha

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Hans, bij mij zit ie er standaard op, beetje kwestie van rtfm.
Stond namelijk blauw omlijnd in de handeling.

Dric 0

16 jaar

RTFM, term die ik lang niet heb gehoord hahahahaha maar wel waar.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.