stationair soms 2000 rpm!
soms 1000, na even draaien loopt toerental op en zeker rijdend, bij overschakelen 2000 toeren
bij afremmen op de motor duwt deze door; marco bakker effect.
stappenmotor en lmm reeds vervangen, geen storing in geheugen.
wie weet wat?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek de stekker eens los van de snelheidssensor die in de versnellingbak zit. Dan kijken of het over is. gr Bas
controleer/vervange de carterventilatieklep.
controleer de slangetjes vanaf carterventilatieklep naar inlaatspruitstuk.
controleer de waardes van de gaskleppositiesensor bij dichte gasklep (0,65-0,95 volt) als de storing zich voordoet.
Suc6
Bedoel je met de stappenmotor de stationaire luchtomloopklep?. Deze is n.l. wel vaak defect.
stationairmotor onderaan inlaatspruitstuk reeds vervangen, stekker op tellertandwiel op de bak bij tellerkabelbevestiging losgenomen, helpt niet.
uitlaatgas-recirculatie?
pruttelt niet in inlaat na starten, vaak hoor je dit enige tijd.
wat zijn de co en hc waardes? (ivm valse lucht)
ik heb meegemaakt dat de multistekker van de motorkabel, die langs het schutboard loopt een slechte verbinding gaf, waardoor de computer een verkeerde gasklepstand door kreeg.
groetjes Willem
na enig puzzelen/ proberen is het nu zo dat als je start en geen gas geeft, het toerental stationair redelijk goed is, als je een keer gas geeft loopt toerental terug tot 900, en loopt daarna op naar 1300, na enige tijd (3min.)
zakt het weer naar 900.
nu hebben we van de lambda-sensor de zwarte draad (massa) onderbroken. het gevolg is dat de auto nu stationair 900 loopt en blijft lopen!
wellicht niet de goede lambda-sensor gemonteerd?
bosch uni-sonde volgens boekje gemonteerd!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar