MM Lampje brandt: misfire gedetecteerd
Na het wissen blijft ie een paar dagen uit. Komt nu weer binnen en loopt niet mooi rond. Bougies en kabels zijn vernieuwd. Compressie is ook geljk, maar 2e cilinder doet stationair te weinig. Injectie Cleaner heeft enige verbetering gegeven want na een proefrit liep ie wel weer mooi stationair en ook de 4-gaswaarden zijn dan perfect. volgens de klant loopt ie ook beter, maar lampje brandt opnieuw.
Iemand vaker gehad dat 1 injector niet goed meedoet stationair? Of misschien een andere oorzaak?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kun je de injector niet omwisselen met andere cilinder,is je inlaatpakking niet lek
Zeker weten dat de compressie goed is???
Heb je de klepspeling al eens gemeten?
inlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18 mm
uitlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34 mm
Suc6
@Doktor :Klepspeling van een Zetecmotor afstelbaar? Wist ik niet, maar dat kan dan natuurlijk een oorzaak zijn.
@Postie : Compressie was goed, maar wel een (heel klein) verschil tussen de 2e cilinder en de andere cilinders
Ga de klant voorstellen met de klepspeling te beginnen. Auto heeft trouwens 165.000 km gelopen.
Net gezien dat de kleppen inderdaad zijn te stellen. Weet je de werkwijze ook Markuis? Plaatjes of bussen en moet distributie los om nokkenas te lichten?
Plaatjes, is speciaal gereedschap voor. Nokkenassen kunnen blijven zitten
Ja vanaf +/- 1998 zitten er geen hydraulische stoters in. zetec motor is dan te snel herkennen aan het zwarte kleppendeksel.
Distributie en nokkenassen kunnen blijven zitten, wel een gepiel om de stelplaatjes er tussenuit te krijgen.
Controle staat voorgeschreven bij 160.000km
Suc6
ga eerst maar eens de bobines wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.
verder kan er nog valse lucht worden aangezogen door bv een lekke inlaatpakking (even remmenreiniger langs spuiten).
ook kan het injector afdichtings rubbertje lekken, maar dat komt niet zo vaak voor (ook hier even remmenreiniger spuiten).
dat kleppenverhaal zie ik nog niet zo snel zitten, maar ben benieuwd.... (hoor het wel!)
Verstuivers komt maar erg weinig aan bij Benzines ...
Meestal gaat de bobijn stuk door de bougies en kabels ... beste is alles te vervangen !
Die misfire fout is bijna altijd de bobijn bij die motoren ... de bobijnen zijn nogal een zwak punt heb ik de indruk.
Klepspeling gecontroleerd en 1 zat helemaal op 0! Deze gesteld, inderdaad met plaatjes en zonder peciaal gereedschap een beetje pielen, maar daarna liep ie weer prachtig mooi rond.
Thx, voor alle reacties.
Mooi, opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar