Ford Focus 2001: Stationair op 3 cilinders. Injector?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 Zetec

MM Lampje brandt: misfire gedetecteerd

Na het wissen blijft ie een paar dagen uit. Komt nu weer binnen en loopt niet mooi rond. Bougies en kabels zijn vernieuwd. Compressie is ook geljk, maar 2e cilinder doet stationair te weinig. Injectie Cleaner heeft enige verbetering gegeven want na een proefrit liep ie wel weer mooi stationair en ook de 4-gaswaarden zijn dan perfect. volgens de klant loopt ie ook beter, maar lampje brandt opnieuw.

Iemand vaker gehad dat 1 injector niet goed meedoet stationair? Of misschien een andere oorzaak?

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (115) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

kun je de injector niet omwisselen met andere cilinder,is je inlaatpakking niet lek

Postie (0) PRO, 13 jaar geleden

Zeker weten dat de compressie goed is???

Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de klepspeling al eens gemeten?
inlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,11 - 0,18 mm
uitlaatklep (bij 20 °C ± 5 °C) 0,27 - 0,34 mm

Suc6

Siem Bijman (115) PRO, 13 jaar geleden

@Doktor :Klepspeling van een Zetecmotor afstelbaar? Wist ik niet, maar dat kan dan natuurlijk een oorzaak zijn.
@Postie : Compressie was goed, maar wel een (heel klein) verschil tussen de 2e cilinder en de andere cilinders

Ga de klant voorstellen met de klepspeling te beginnen. Auto heeft trouwens 165.000 km gelopen.

Siem Bijman (115) PRO, 13 jaar geleden

Net gezien dat de kleppen inderdaad zijn te stellen. Weet je de werkwijze ook Markuis? Plaatjes of bussen en moet distributie los om nokkenas te lichten?

Postie (0) PRO, 13 jaar geleden

Plaatjes, is speciaal gereedschap voor. Nokkenassen kunnen blijven zitten

Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja vanaf +/- 1998 zitten er geen hydraulische stoters in. zetec motor is dan te snel herkennen aan het zwarte kleppendeksel.
Distributie en nokkenassen kunnen blijven zitten, wel een gepiel om de stelplaatjes er tussenuit te krijgen.
Controle staat voorgeschreven bij 160.000km

Suc6

kronenburg (0) PRO, 13 jaar geleden

ga eerst maar eens de bobines wisselen en kijken of het probleem zich verplaatst.
verder kan er nog valse lucht worden aangezogen door bv een lekke inlaatpakking (even remmenreiniger langs spuiten).
ook kan het injector afdichtings rubbertje lekken, maar dat komt niet zo vaak voor (ook hier even remmenreiniger spuiten).
dat kleppenverhaal zie ik nog niet zo snel zitten, maar ben benieuwd.... (hoor het wel!)

Danny78 (0) PRO, 13 jaar geleden

Verstuivers komt maar erg weinig aan bij Benzines ...

Meestal gaat de bobijn stuk door de bougies en kabels ... beste is alles te vervangen !

Die misfire fout is bijna altijd de bobijn bij die motoren ... de bobijnen zijn nogal een zwak punt heb ik de indruk.

check

Beste antwoord, geplaatst door Siem Bijman (115) PRO, 13 jaar geleden

Klepspeling gecontroleerd en 1 zat helemaal op 0! Deze gesteld, inderdaad met plaatjes en zonder peciaal gereedschap een beetje pielen, maar daarna liep ie weer prachtig mooi rond.

Thx, voor alle reacties.

Doktor (0) PRO, 13 jaar geleden

Mooi, opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.