Ford Puma: stationair regeling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 i zetec 16v

mijn probleem is het volgende,

mijn ford puma blijft veel te hoog stationair draaien +/_ 2500 t/m als de auto voorwaardse snelheid heeft.
op het moment dat ik stil sta bijv voor het stoplicht zakt het toerental langzaam terug naar normaal.
vervolgens heb ik op aanraden van lokale dealer de stekker voor de toerental regeling op de versnellingsbak los gemaakt,nu zakt het toerental wel maar de auto slaat regelmatig af in de eerste kilometers en blijft vervolgens op +/_ 1250 t/m hangen en gaat niet lager.
reeds vervangen delen :

stationair regel klep.
gasklep positiesensor.
snelheid/toerental sensor tussen de tellerkabel.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

met vriendelijke groet,
eric de bruijn.

eric 2001

Geplaatst door eric 2001 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Puma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Postie (0) PRO, 13 jaar geleden

Kijk eens naar de slangetje onder het inlaatspruitstuk, zijn 3 slangetjes die in het midden met een t-stuk aan elkaar vast zitten. Controleer of deze ook plat of lek zijn.

jhl (0) PRO, 13 jaar geleden

en zet de auto zeker een kwartier zonder stroom ook

eric 2001 (0) PRO, 13 jaar geleden

Yep, slangen gecontroleerd, deze zijn ok.
vervolgens de computer 5 minuten stroomloos gemaakt en ja hoor!
probleem opgelost.
bedankt voor de tips.

eric

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.