auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Fiesta: stationair te laag in toeren

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.25, 16V

Sinds eind december heb ik problemen met mijn ford fiësta.
Het begon dat hij ineens op een warme motor niet meer wilde starten. Na een uur deed hij het weer zonder problemen. 's avonds na het werk reed ik naar huis en voelde hem al een tijdje een beetje schokken. Op het moment dat ik 80 ging rijden begon de toerenteller heen en weer te schieten, schoot omlaag waarna de auto vaart minderde en stil kwam te staan. Auto starte hierna niet meer.
In de garage hadden ze een lage accuspanning gemeten en een nieuwe accu erin gezet. Hij reed weer, maar met erg moeizaam starten op een warme motor en af en toe schokken. 4 dagen later is de nokkenassensor vervangen.
10 dagen en zo'n 500 km ging alles goed.
Nu heb ik ineens dat hij met een koude motor stationair maar krap op 500 toeren komt en veel schommeld tussen 500 en 1000 toeren en dus geregeld afslaat. Ook moeilijk starten na het afslaan. Schok dan ook tijdens het rijden. Maar deze klacht heb ik niet altijd. Soms start hij prima en loopt stationair goed op een koude motor. Als de motor eenmaal warm is zijn deze klachten weg.

Heeft iemand een idee waarin het probleem zou kunnen zitten. Garage wil als volgende stap de krukassensor vervangen, maar begreep dat die meestal problemen geeft met een warme motor.

Geplaatst door

marjanpaans (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat ze even de temperatuursensor doormeten...

maarten4874 0
badge

12 jaar

het kan mischien ook de egr klep zijn. wat is het bouwjaar?

knallertje 0

12 jaar

Sorry ik zie het al hij is van 96. Heb zelf ook een van 1996, en die loopt ook onrelmatig stationair, zo tussen de 500 en 1000 toeren. Ga morgen de egr klep vervangen. Want ik heb de watertemp sensor en de lucht sensor al vervangen maar zonder resultaat.
BDW de alu pijpjes van en naar het uit en inlaatspruitstuk worden loeiheet en dat was voorheen niet, mischien is dat bij die van jou ook.
sucses.

knallertje 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.