Op de site meerder artikelen gezien over verhoogd toerental, maar deze hebben vrijwel allemaal betrekking op de benzine uitvoeringen.
In dit geval geeft de 1.8 tddi een probleem met het niet zakken van het toerental.
Wat is er aan de hand.
Als de motor wordt gestart en niet mee wordt gereden, is er niets aan de hand.
Het probleem treed op als er enige tijd wordt gereden. Als je dan stopt, komt het toerental niet onder de 2000 rpm. Na uitzetten en weer starten lijkt het goed te gaan totdat je weer gaat rijden.
Koppeling intrappen helpt niet.
Is er ergens een sensor die meet dat er gereden wordt en daardoor het toerental niet te snel wil laten zakken naar stationair, en dat deze sensor foutieve waarden doorgeeft?
Ook heb ik ergens gelezen dat de fout in de elektronica van het gaspedaal kan zitten. Hoe is dit dan te verklaren dat het probleem pas optreedt als er gereden wordt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daar is zo weinig over te zeggen, je zou storingen moeten uitlezen en de waardes van het gaspedaal (en overige waardes motorregeling uiteraard) moeten uitlezen ten tijde van de storing.
Gaspedaal (daar zitten sensoren in) zelf gaan inderdaad wel stuk, maar meestal is dat dan te meten met de tester.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar