👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb sinds woensdag een Ford Focus 1.8 16V 84KW Wagon gekocht met een km stand van 111500 km. Nu kom ik er achter dat bij het opschakelen het toerental eerst wat omhoog schiet naar 3000 toeren en hoger en daarna zakt. Het is net of de gas blijft hangen,maar heb t pedaal geprobeerd omhoog te drukken als het gebeurd. Dit is het niet het geval. Als ik de motor start loopt hij mooi onder de 1000 toeren stationair. Wat kan dit zijn.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij heel veel auto's is dit ingeprogrammeerd om bepaalde schadelijke gassen te vermijden.
Probeer eens een fractie van een seconde eerder je gas los te laten voordat je schakelt.
Oftewel: het gas "aftoppen" voordat je schakelt.
Dit realiseer je door het motortoerental eventjes stabiel te houden VOORDAT je schakelt.
Het is even wennen maar wanneer je het onder de knie hebt, zullen vooral je passagiers merken dat je schakelgedrag ineens veel MINDER schokkerig gaat...... ;)
15 jaar
vermoedelijk is je koppeling versleten, gekend fenomeen bij versleten koppelingen. bij opschakelen en pedaal lossen gaat het toerental de hoogte in om stilaan terug te zakken. wagen zou ook traag op snelheid komen
bij dit fenomeen heb ik al verschillende koppelingen vervangn
Er zit mijns insziens een significant verschil in wat de topicstarter bedoelt en waar de Knight Rider op doelt.
Het eerste effect wordt ook wel "na-ijlen" genoemd.
Een versleten koppeling is idd gewoon een versleten koppeling, dat is met een simpele test wel uit te vogelen, maar heeft met het blijven hangen c.q. stijgen van het motortoerental tijdens het intrappen van het koppelingspedaal NIKS te maken....
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar