close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: storing: recirculatie laag spanning voeler B

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 tdci

Na op in juni 2011 het volgende vervangen te hebben:
Egr klep
verstuiveringen
luchtfilter
brandstoffilter
vacuumklep
Dit omdat de storing p1402 en p0018 voor kwamen en de auto uitviel tijdens het rijden.
Begin december viel de auto weer uit. na uitlezen weer de egr systeemstoring. stekker van egr gedemonteerd en weer geplaatst. Auto gereset. proefrit meegemaakt en geen probleem gevonden na uit lezen.

Nu op 16 december weer dat de auto uit valt en wederom niet wil starten. weer naar de garage. uitgelezen en weer is de egr klep stuk. Foutcode p0407 en p0698. nieuwe egr er op gezet.
3 dagen later brandt het oranje motor lampje. Weer uit laten lezen. met de code: recirculatie laag spanning voeler B.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De garage zegt nu dat de laatste storing niets met de egr te maken heeft. iemand een idee wat hiervan de oorzaak en of oplossing kan zijn?
Na een totale rekening van een dikke 2000 euro begin ik namelijk te twijfelen aan de garage. tevens heb ik het idee dat men niet helemaal weet wat ze eraan moeten doen op dit moment.

Alvast bedankt voor uw reacties!

Geplaatst door

ger1983 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de laatste storing waar de garage op doelt? Liefst het nummer ervan.

Storing P0018 kan ik niet volgen. Dat is: Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 2 Sensor A
Dat zou een uitgerekte distributie zijn op bank 2. Je hebt geen bank 2 op deze 4-cylinder motor.

P0698 is: Sensor Reference Voltage "C" Circuit Low
Dat is een storing op het 5 volt circuit dat gebruikt wordt om sensoren van een voedingsspanning te voorzien, b.v. een EGR sensor.
Als die fout er nu nog is, kan dat een hoop verklaren. Is een defecte sensor, defecte bedrading (kortsluiting) of een defecte ecu.

De laatste tekst die je geeft: recirculatie laag spanning voeler B. Die komt overeen met de omschrijving van foutcode P0407.
Mist alleen het woord "uitlaatgas" aan het begin - of te wel EGR dus. Is alleen de vraag of je 2 sensoren voor de positie hebt.

oldford 0
badge

12 jaar

De laatste storing is die van recirculatie laag spanning voeler B en het klopt het woord uitlaatgas hoort hier ergens bij tussen of voor.
Laatste Foutcode is dan ook wederom p0407.

ger1983 0

12 jaar

Dat is toch echt een foutcode die op het EGR systeem slaat. Zie je ook al aan het nummer P040x. Zie: http://www.dtcsearch.com/P0407/

De vraag alleen is of je wel die voeler "B" hebt. Dat weet ik niet zeker.
Er staan dus vraagtekens bij op zijn minst 2 van de uitgelezen foutcodes. Weet je waar er mee uitgelezen wordt (naam/merk van het apparaat)?
Misschien een 2nd opinion gaan vragen bij de dealer? Weten we tenminste dat de foutcodes kloppen.

oldford 0
badge

12 jaar

Oké dan weet ik dus dat het weer met de egr te maken heeft. volgens een bevriende ford monteur heb ik wel een voeler B.
Merk van het apparaat waarmee ze uitgelezen hebben weet ik zo niet.
Maar morgen ga ik nog even snel naar de dealer voor de kerstdagen hopen dat ik er nog even terecht kan.

Ik zal de foutcodes doorgeven hier en wat er nu is gebeurd om t op te lossen. maar als ik dit zo lees is het wel een duidelijk verhaal en geen onvindbaar probleem.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

ger1983 0

12 jaar

De auto vandaag weer op kunne halen bij de garage.

Het volgende hebben ze gedaan.
Motorstoringopgespoord, Ecu uitgelezen
Code P0407 EGR Sensor B Laag signaal
Bedrading EGT doorgemeten en geen afwijking gevonden bij momentmeting.
Alle stekkerverbindingen van de moterbekbeling gedemonteerd en gecontroleerd/hersteld van aanslag.
Alle vacuumslangen gecontroleerd en waar nodig hersteld.
Ecu gereset.
Lange proefrit gemaakt van +/- 80km en hierna ecu opnieuw uitgelezen.
Geen storing opgeslagen.

Weet iemand of dit de JUISTE oplossing is?

Mij werd geadviseerd om eind volgende week nogmaals langs te komen om de auto weer eens door te meten of er dan wel of geen storing aanwezig is.

ger1983 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.