Ford Focus C-Max: Stotteren tijdens het rijden (motor = warm) focus C-max

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDCI

Beste probleemherkenners,

Ik heb eerder een post geplaatst over het inhouden van vermogen bij mijn C-max. Bij de garage zijn inmiddels de EGR-klep vernieuwd (garantie) en een druksensor vernieuwd. Ook is de brandstoffilter al 2x vernieuwd en tank ik alleen schone brandstof van de "duurdere" pompen. Vooral na het verandeen van de sensor en EGR was de auto beter gaan rijden n hebben we het inhouden van het vermogen niet meer gemerkt, tot vorige week...

Inmiddels rijdt de auto alsof hij stottert. Het totaal wegvallen van het vermogen gebeurt niet meer, maar de auto heeft nu het stotter effect, en dat is er of ik nou 80 of 140 rijd. Ook merkwaardig is dat de cruise control het dan ineens niet meer doet. Het motor management lampje ging voorheen bij het inhouden van het vermogen branden (en gelijk weer uit), maar dat gebeurt nu niet.

Het begint vrij irritant te worden, en overweeg zelfs om na twee jaar een andere auto hiervoor te kopen. De auto staat voor het inhouden van het vermogen meer in de garage dan mijn portemonnee me lief is.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Graag jullie reacties.

Groet

Denny

de srv-man

Geplaatst door de srv-man (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

de srv-man (0), 13 jaar geleden

Beste allen,

Toch nog even een kleine update... Hopelijk kunnen jullie me toch iets verder helpen:

Inmiddels weer wat kilometers gemaakt, en probleem wordt niet kleiner. Ik heb het idee dat de garage het ook niet echt weet. Tijdens de uitlezing worden er geen foutmeldingen gegeven. Bij een eerdere foutmelding die wel kon worden uitgelezen werd er aangegeven dat er een vuile connector misschien het euvel was, een vuile brandstoffilter, de EGR klep en misschien wel de boordcomputer die kapot is.

Nu zijn de EGR klep, brandstoffilter, connector en nokkenassensor inmiddels vervangen, heb ik van die toevoegingen in mijn tank gegooid om motor te reinigen. Alles heeft niet geholpen.

Op internet hebben ze het ook over een LMM, een MAP sensor en verstuivers, dat die kapot kunnen zijn. En dan heb ik nog steeds die boordcomputer. Sluiten jullie enig van dit uit?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.